Inlägg från: Nimzay |Visa alla inlägg
  • Nimzay

Nyfödd bebis utsatt för rasistiskt näthat

svartakatten98 skrev 2018-01-05 22:38:51 följande:

Såklart fel när en enskild och oskyldig person utsätts för detta. Men man måste också se det ur ett större perspektiv för att kunna förstå. Nationalismen och hatet mot muslimer, invandring osv växer i Europa. Detta är de gränslösas och naivas fel, de som har styrt senaste tiden, som med sina ageranden låtit hat och oro växa fram. Det är inte så att alla plötsligt gått och blivit rasister och fulla med hat. de flesta är oroliga för Europas framtid, terror, brottslighet. Hade invandring hållits på en rimlig nivå och integrationen fungerat så hade vi inte sett ''högerpopulister'' och nazistiska demonstrationer. Droppen var nog hösten 2015, med flyktingvågen och Paris-attentaten, efter det vände opinionen helt. 

Det är synd att de som orsakat detta inte tycks förstå det själva, de verkar tro att t ex SD växer av sig självt på nåt outgrundligt vis, och det enda möjliga är att folk blivit lurade av ''onda krafter'', men sina egna fel kan man inte se. På grund av detta blir nu oskyldiga, som denna bebis, utsatta för hat som kommer föda ännu mer hat. För vad blir det för sorts människor av de som alla är misstänksamma mot och spottar på?

Håller helt klart med!!!^^
    rastura skrev 2018-01-05 22:41:52 följande:

Men rasismen ökar vet du varför? För man för en extrem massinvandring som man ljuger och och som saknar folkligt stöd  därför ökar motståndet och högern växer, skulle man i stället föra en ansvarsfull politik där man inte öser ut skattebetalarnas pengar skulle inte högern nå samma typer av framgångar

Så sant!^^

• Nimzay
    Kurlie skrev 2018-01-06 10:17:52 följande:

Ts, skit i de urbota korkade svaren du fått. Familjeliv är fullt av fördomsfulla människor och det är just personer med sådan inställning som gör att partier som sd kommer fram. Också undrar folk hur nazismen växte fram. Jo, pga svaga, lättpåverkade människor.

Muslimer är vår tids syndabock precis som judarna var då. Som vanligt när USA har intresse någonstans spelar det ingen roll att de beter sig likadant som is i arabländerna, det blundar vi i väst för.

Och nä, du ville inte diskutera politik men jag förstår ändå din koppling till sd då detta naziska parti (har alltid varit och kommer alltid vara!)har neutraliserat den rasism som fanns bakom stängda dörrar förut. Så snälla, låt oss inte låtsas den inte allid varit där.

Ja du, för min del kan jag ej låta bli att fundera lite över vilka som nu i vår tid, egentligen är "svaga, lättpåverkade människor" - de som röstar SD eller en stor del av övriga väljare...
  • Nimzay
    oanonym skrev 2018-01-06 19:24:54 följande:
    Håller inte med. Mirakel är inte något som händer tusentals ggr per dag.

Men jag förstår att vissa använder ordet så.
    Jag tror det handlar om olika sätt att se saker på helt enkelt ;)
  • Nimzay
    Mirelle skrev 2018-01-07 00:52:44 följande:
    Mja, det beror på vilket perspektiv man anlägger. Att just jag och min man får ett barn i egenskap av människor på jorden är inget mirakel i sig, relativt alla andra par. Men sett ur ett makroperspektiv är sannolikheten för det intelligenta livets uppkomst på en planet i Universum så låg att livet får anses kvala in som mirakel, anser jag. Och en mänsklig baby är enligt min personliga åsikt en utmärkt symbol för detta. Jag tror många med ett lite större perspektiv och förståelse för symbolik håller med. Allt gott!
    Så bra du förklarar det! Kunde inte sagt det bättre själv. Tror jag förstår precis hur du tänker och menar. Kram
Svar på tråden Nyfödd bebis utsatt för rasistiskt näthat