• UndrandeSökare

Hjälp! Vi matchar inte!

Vviiccttoorriiaa skrev 2018-01-04 20:41:34 följande:

Har du/vet du någon som utfört immunologisk undersökning? Verkar inte vara så lätt att göra det?!

Tyvärr har det bara blivit ett embryo/gång. Det har därför inte varit möjligt att sätta in fler.

Jag har gjort immunologisk utredning i Aten, och är aktiv i Atentråden här på Familjeliv.

Det går lätt att göra en sådan utredning utomlands, men kunskapen i Sverige om fertilitetsproblem och immunproblem i Sverige är i stor sett noll. Utomlands har de både mycket mer kunskap och tillgång till mer metoder än läkarna har här.

Jag kan rekommendera boken "is your body babyfriendly" skriven av Dr Alan E Beer, den förste läkare som började behandla kvinnor med fertilitetsproblem och immunproblem i USA på 1990-talet. Boken finns att köpa på Bokus och Adlibris för ca 200kr.

Du är välkommen att fråga mig allt du vill om immunutredning !
  • UndrandeSökare

Jag har också gjort Serums mensblodtest, men jag var helt frisk.

Men jag kan rekommendera Serums mensblodtest om du misstänker infektion.

Googla på ivfSerum Aten så hittar du deras hemsida med all info, adress man ska skicka till etc Man behöver en vadderad påse, frimärken, urinprovrör och koksaltlösning. Sen samlar man lite mensblod i röret, späder med koksalt, skriver namn och adress på röret och lägger det i den vadderade påsen tillsammans med ett brev där man anger kontaktuppgifter och att man vill göra mensblodtest.

Sen postar man det i vanlig brevlåda. Kostade 2 frimärken (2x7 kr) för mig för det var inte skrymmane.

Om de hittar några bakterier så ingår EU-recept på en lång kur antibiotika i priset. Vilken antibiotika det blir beror på vad som hittas. Det kan man lösa ut på svenskt apotek men högkostnadskortet gäller inte.

Både kvinnan och mannen måste behandlas samtidigt så att man inte bollar infektionen mellan sig.

• UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-01-07 21:13:51 följande:
    Det här låter ju alldeles underbart. Googlade upp det på en gång och har nu skickat mail till dem.

Tack tack tack!
    Hej !
    Du behöver inte maila dem, här hittar du all info du behöver om du vill göra Serums mensblodtest.

www.ivfserum.com/infection-screening/
  • UndrandeSökare
    Anonym (ma) skrev 2018-01-04 23:07:24 följande:

Vad menas med att man inte matchar? Finns det någon grund ? eller är det bara något man säger när man inte lyckas bli gravida?

Det kan faktiskt vara så att man inte matchar, om man är för lika varandra genetiskt, men det är inget test de gör i Sverige, endast utomlands. Läs mer här:
    HLA-DQ Alpha Testing

The test determines which DQ Alpha markers your body cells carry. To achieve the best results, this test is usually carried out for both the prospective mother and the prospective father. This is because where the prospective mother and father carry very similar markers, there is an increased chance that their embryos may carry identical markers to the mother. In that case, there may be an increased rate of implantation failure and/or miscarriage. This can be due to an increased immune response which may become more aggressive with each successive attempted implantation of a DQ Alpha matching embryo.

Svar på tråden Hjälp! Vi matchar inte!