• Ingrediensen

Hjälp! Vi matchar inte!

Vad tråkigt för er! Jag tror heller inte ett dyft på deras förklaring utan de vill bara inte säga att de inte har en susning.

Hade jag varit som er hade jag fortsatt försöka privat. Det finns ju mycket kvar att prova. Men är problemet att du inte får ut så många ägg eller att de inte blir befruktade eller att de dör under odlingstiden?

Själv blev jag gravid på sjunde ivf:en så det är inte alltid det funkar direkt. Då hade vi tagit varsin lång penicilinkur som ordination mot uroplasma. Något många läkare tycker är en del av vanliga floran.

• Ingrediensen
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-01-04 19:51:29 följande:

Ureplasma? Googlade upp det men förstår inte riktigt, kan det vara en orsak till barnlöshet? Låter galet att de inte kollar upp den sjukdomen isf.

Vilken klinik har ni varit på? Vi är helt inne på att byta till en klinik utomlands. Privat ska vi absolut göra, vi ger inte upp ännu, kanske aldrig!

Jag fick konstaterat ureaplasma genom att skicka mensblod till Serum kliniken i Grekland (behövde alltså inte åka dit). De testar för ett gäng bakterier.

I Sverige anses inte ureaplasma vara betydelsefullt för fertiliteten men det gör den alltså utomlands. Fick ändå utskrivit penicillinet på min svenska klinik så det är väl mest att forskningen kommit längre utomlands snarare än att man vet mer i Sverige.
Svar på tråden Hjälp! Vi matchar inte!