• andromedae

Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?

Var i samma sits i våras när vi gjorde utredning och ivf. Både mina värden och sambons prover var helt normala. Jag har regelbunden ägglossning och mens. 
    Kändes sådär att inte få ett svar, det enda de tror är vårt problem är mitt immunförsvar (har en autoimmun sjukdom) men även de proverna var normala.
    Fick dock intralipiddropp ifall att och det tog sig på andra insättningen.

Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • andromedae
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-05 02:03:57 följande:
    Ahh Okejokej! Vad är intralipidropp för något? Så du är gravid nu då? :)
    Ett dropp som egentligen är en näringslösning, men i vissa studier visat sig ge kroppen stöd vid graviditet, särskilt tydligen om man har överaktivt immunförsvar.
    Ja, jag har gått in i vecka 21 idag.
  • andromedae
    Annastina33 skrev 2018-01-15 14:12:08 följande:

Jag och min sambo har försökt bli gravida i 2 år, vi ska börja IVF nu i vår. nervöst men hoppfullt! Vissa saker som olika förkortningar och så gör mig förvirrad. Vad är skillnaden på FET och ET? Hur vet man vilket man ska göra?  Jag har hittat en podd via familjeliv som handlar om IVF som heter Ruvarpodden. Den är jättebra tycker jag för de pratar om allting och alla känslor man har. Även om vi inte har börjat med IVF än så lyssnar jag för att liksom förbereda mig. Har ni lyssnat på den? Kan rekommendera annars!

ET betyder Embryo transfer, alltså tillbakasättning av ett embryo som odlats, vanligt med två dagar.
    FET betyder Frozen embryo transfer, alltså återföring av ett embryo som varit fryst och tinats upp.

Det är lite olika vad man får göra. Jag fick tex totalfrys (dvs frysa alla befruktade som uppfyllde kraven som blastocyster, odlade i 5 dagar) pga överstimulering. Har därför bara gjort FET och inte ET. 
Svar på tråden Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?