Tuttifrutti17 skrev 2018-01-05 02:02:34 följande:
Jag tar 100ie. Vad jag läst mig till är de en ganska låg dos.. Inte fått någon förklaring till varför. Usch nu blir man sådär nojig igen.
Hur gick det att ta sprutan ikväll?
Jag är likadan, tror det är så för ganska många av oss - man hör och läser en massa och blir nojig stup i kvarten när andra gör annorlunda osv, men förhoppningsvis har man precis den behandlingen som funkar för just en själv. Jag blir nojig när jag läser statistik kring ivf, tänker direkt att det aldrig kommer funka, men samtidigt vill man hålla hoppet uppe och ha en positiv attityd osv osv...
Med det sagt, du ska nog inte vara orolig, så skönt att läkarna tror att en låg dos passar för dig! Mindre risk för överstimulering också. Jag får en högre dos för att jag har ganska lågt amh-värde och redan är 37 år (ok, om sanningen ska fram så fyllde jag 38 igår, haha) och gör det långa protokollet med spray. Jag sprayar dessutom samtidigt som jag tar sprutor, så kanske också spelar roll, vet inte.
Jag är nojig för överstimulering, för då kan de inte återföra i samma cykel utan måste vänta till nästa, plus att jag är nojig att om dosen är hög och det blir många ägg kanske de blir av sämre kvalitet... du ser, vi har alla hjärnspöken...
Jag tycker jag känner av dosen ganska mycket, lite som en vattenballong under huden (troligen delvis mentalt) men kanske gör lite skillnad att min dos är 2,5 ggr så stor i jämförelse med 100ie, vem vet. Det gick iaf bättre igår kväll, min man tog sprutan på mig och det var färdigt på ett par sekunder, så det var en lättnad!
Hur har det gått för dig? Och alla er andra?