• Mickelickan

Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?

Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för er allihopa!

Vi slet i 5 år, har heller ingen förklaring på varför det inte funkade för oss. Vi fick 4 tidiga missfall, vi testade med intralipiddropp, trombyl, fragmin, lutinus och inseminationer... ingenting hände. Teorin var då att det är nåt med immunförsvaret. Till slut blev det ivf i Falun. Jag fick ut 20 ägg på äggplocket. 3st blev toppkvalité! Jag fick ett insatt och 2 till frysen. Jag blev gravid på första försöket och fortsatte med droppen var tredje vecka fram till vecka 20 ungefär. Jag tar fortfarande fragminsprutor och ska göra det fram till vecka 37. Nu har jag bara ca 8 veckor kvar tills den här sprattelgubben jag har i magen kommer ut!

• Mickelickan
    mileythebunny skrev 2018-01-11 11:08:13 följande:
    Wow, vilken resa! Men det är ju ändå hoppfullt - när man känner att man provat nästan allt och börjar ge upp så är det plötsligt något som funkar!
    Lycka till med den lilla!
    Ja, det finns hopp och man får fan inte ge upp!! Jag är väldigt glad att jag inte behövt göra flera ivf-försök innan det funkade. Krigare och hjältar är vad ni är allihopa!!!
  • Mickelickan
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-01-13 11:42:47 följande:
    Vi är också inne på att testa Falun, har hört mycket gott om den kliniken. Vad hade ni fått för hjälp innan och vad kunde Falun erbjuda som inte de andra klinikerna/den andra kliniken erbjöd?

Önskar innerligt att vår historia slutar lika lyckligt som er, stort stort grattis!
    Det blev Falun av flera anledningar!
    Vi tog kontakt med fertilitetplus i Stockholm. Där testade vi immunsupport i samband med insemination. När det inte hade fungerat på 4 försök så hänvisades vi vidare till en privat gynekolog som är ansluten till landstinget. Hon hjälpte oss med remiss.
    Då rekommenderade hon Falun då det inte var nån kö och vi kunde få börja direkt! Jag blev överlycklig att det var just Falun. Dels hade jag som du hört mycket gott om Falun, och jag visste också att de har en positiv inställning till immunsupport.
    Ett plus var ju också att jag har min familj i Avesta så det var inga problem att bo där och åka upp till Falun därifrån

Vi är jättenöjda med Falun. Vi kände oss trygga och blev väldigt väl omhändertagna.
Svar på tråden Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?