mileythebunny skrev 2018-01-05 13:15:23 följande:
Jag är likadan, tror det är så för ganska många av oss - man hör och läser en massa och blir nojig stup i kvarten när andra gör annorlunda osv, men förhoppningsvis har man precis den behandlingen som funkar för just en själv. Jag blir nojig när jag läser statistik kring ivf, tänker direkt att det aldrig kommer funka, men samtidigt vill man hålla hoppet uppe och ha en positiv attityd osv osv...
Med det sagt, du ska nog inte vara orolig, så skönt att läkarna tror att en låg dos passar för dig! Mindre risk för överstimulering också. Jag får en högre dos för att jag har ganska lågt amh-värde och redan är 37 år (ok, om sanningen ska fram så fyllde jag 38 igår, haha) och gör det långa protokollet med spray. Jag sprayar dessutom samtidigt som jag tar sprutor, så kanske också spelar roll, vet inte.
Jag är nojig för överstimulering, för då kan de inte återföra i samma cykel utan måste vänta till nästa, plus att jag är nojig att om dosen är hög och det blir många ägg kanske de blir av sämre kvalitet... du ser, vi har alla hjärnspöken...
Jag tycker jag känner av dosen ganska mycket, lite som en vattenballong under huden (troligen delvis mentalt) men kanske gör lite skillnad att min dos är 2,5 ggr så stor i jämförelse med 100ie, vem vet. Det gick iaf bättre igår kväll, min man tog sprutan på mig och det var färdigt på ett par sekunder, så det var en lättnad!
Hur har det gått för dig? Och alla er andra?
Grattis på födelsedagen får man ju säga :D Tror inte man ska läsa på för mycket om statistik hit och dit, det är ju väldigt inviduellt hur det kommer fungerar. Och Ivf är ju de bästa sättet att bli gravid på om man har svårigheter. Man får bara hoppas på de bästa, mer kan man ju inte göra!
Läkaren vet ju ändå sin sak, blir du överstimulerad sänker de ju din dos, de är nog ingen fara ska du se :) jag är mer åt andra hållet, att min dos är så låg att inget kommer hända haha.. Du ser, hjärnspöken..
Ja det är sant, du känner nog av det mer iom din dos.
Men va skönt att de känns bättre nu. De blir lättare o lättare att ta sprutan! :) vart i länet ska ni göra er Ivf? Du behöver såklart inte svara. Tänkte att vi kanske tillomed stöter på varandra om vi gör de på samma ställe haha!
För mig går de bra, känner inga biverkningar eller så, och vant mig vid sprutan nu så det är skönt :)