• Vviiccttoorriiaa

Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?

Vi är också oförklarligt barnlösa. Fyra ivf:er har vi gått igenom som endast resulterat i 2 välutvecklade embryon. Ingen av de två har dock fäst sig. Nu är vi utskrivna från Sahlgrenska och letar ihjäl oss efter andra kliniker som passar oss. Vi vägrar acceptera ordet ?oförklarlig? vi är båda övertygade om att det finns en förklaring. ?Ni matchar? inte har vi också fått höra, bullshit säger vi. De är bara inte villiga att kolla upp allt som kan vara fel.

Lycka till för er som precis börjat. Ta tips från mig och skaffa er samtalshjälp som är expert på barnlöshet. En ivf väg är ALDRIG smärtfri och även om man har underbara människor runt sig som mer än gärna ställer upp på att lyssna så har de ändå ingen aning.

Lycka till!

• Vviiccttoorriiaa
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-07 17:23:03 följande:

Fy vad psykiskt påfrestande med 4 ivf bakom sig..

vi har också hört att vi inte matchar, låter ju väldigt konstigt. Måste ju finnas någon annan anledning än de kan man tycka..

Ni har inte funderingar om att åka till Danmark? Där är det ju också billigare, även hört väldigt bra om dom :)

Än så länge mår jag helt ok, är inställd på att det inte kommer lyckas första gången, så blir man inte så besviken. Men funkar det inte andra så kommer jag nog ta kontakt och prata med någon.

Stort lycka till detsamma!!

Idag bestämde vi oss för att åka till England och göra en immunologisk utredning. Förhoppningsvis kan det visa något. Danmark har vi också pratat om men de har inte de testerna som vi vill genomföra.

Vi har hela tiden varit öppna med vår situation och det tror jag har underlättat enormt för mig. På så sätt har jag kommit i kontakt med fler i liknande situationer, som gått igenom ivf-helvetet med.

Lycka till med allt, och du får gärna höra av dig om du har frågor eller funderingar. Börjar känna mig rätt "rutinerad" nu.
  • Vviiccttoorriiaa
    Mickelickan skrev 2018-01-10 22:35:53 följande:

Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för er allihopa!

Vi slet i 5 år, har heller ingen förklaring på varför det inte funkade för oss. Vi fick 4 tidiga missfall, vi testade med intralipiddropp, trombyl, fragmin, lutinus och inseminationer... ingenting hände. Teorin var då att det är nåt med immunförsvaret. Till slut blev det ivf i Falun. Jag fick ut 20 ägg på äggplocket. 3st blev toppkvalité! Jag fick ett insatt och 2 till frysen. Jag blev gravid på första försöket och fortsatte med droppen var tredje vecka fram till vecka 20 ungefär. Jag tar fortfarande fragminsprutor och ska göra det fram till vecka 37. Nu har jag bara ca 8 veckor kvar tills den här sprattelgubben jag har i magen kommer ut!

Vi är också inne på att testa Falun, har hört mycket gott om den kliniken. Vad hade ni fått för hjälp innan och vad kunde Falun erbjuda som inte de andra klinikerna/den andra kliniken erbjöd?

Önskar innerligt att vår historia slutar lika lyckligt som er, stort stort grattis!
  • Vviiccttoorriiaa
    Mickelickan skrev 2018-01-14 17:31:06 följande:
    Det blev Falun av flera anledningar!
    Vi tog kontakt med fertilitetplus i Stockholm. Där testade vi immunsupport i samband med insemination. När det inte hade fungerat på 4 försök så hänvisades vi vidare till en privat gynekolog som är ansluten till landstinget. Hon hjälpte oss med remiss.
    Då rekommenderade hon Falun då det inte var nån kö och vi kunde få börja direkt! Jag blev överlycklig att det var just Falun. Dels hade jag som du hört mycket gott om Falun, och jag visste också att de har en positiv inställning till immunsupport.
    Ett plus var ju också att jag har min familj i Avesta så det var inga problem att bo där och åka upp till Falun därifrån

Vi är jättenöjda med Falun. Vi kände oss trygga och blev väldigt väl omhändertagna.
    Tack för din information.
    Vi bor ju mer i södra delen av Sverige så har väl en bit till Falun, men det ska inte få hindra oss :)

• Vviiccttoorriiaa
    Bunny on speed skrev 2018-01-13 11:48:23 följande:

Det har hänt saker som gör att vi inte får köra och jag är helt förstörd. Kanske senare. Men vi skulle ju få NU.

Vi har varit där ni är nu, alldeles för många gånger. Jag beklagar verkligen!
Svar på tråden Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?