• 428

Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?

Hej, 

Är också oförklarligt barnlös. Har försökt aktivt i 3,5 år haft oskyddat sex i 4. Gjorde utredningen för ett år sedan och allt såg bara bra ut med oss båda. Gjorde vår första ivf i november som resulterade i 7 befruktade ägg. Vi fick upp hoppet och kände att nu ska det lösa sig. Vi satte in ett och vi fick höra att resten skulle frysas dagen efter.

Två dagar efter insättningen fick vi ett brev på posten som sa att inget av de övriga dög att frysa utan någon förklaring om varför. Någon vecka efter insättningen fick jag en blödning precis som mens som jag tolkade som ett klart missfall och blev såklart jätteledsen. Oavsett så ska man ändå göra ett graviditetstest efter två veckor. Svor lite bittert när jag skulle in och göra testet som skulle bekräfta vårt misslyckande. Blev rejält snopen när det var ett pluss jag såg. Ingen av oss vågade riktigt tro på det men hoppet kom smygande tillbaka.

Tyvärr fick jag sen missfall på riktigt ytterligare en vecka senare. Mycket blod, stora klumpar och stor sorg och besvikelse igen. 

Snart ska vi börja om från början igen med sprayer, sprutor och vaginaltabletter. Att lösa ett problem man inte förstått orsakrna bakom känns mer som att förlita sig på tur och slump än goda odds. Vill så gärna förstå vad det är för fel på mig. 

• 428

Tack, försöker tänka så. Det tog ju sig faktiskt och jag fick ju ett plus. Hoppas ni också plussar och att ni sen slipper missfall. 

Svar på tråden Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?