Inlägg från: Anonym (Hjärta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjärta)

Vi styvmammor som kämpar med att gilla biomamman

För mig är det som för Lavalamp fast värre. Jag vill kunna tycka om. Eller i vart fall kunna ha en sund och respektfull ton. Jag har också försökt, men möts bara av ett så bottenlöst skrämmande hat att jag blir mållös. Jag uppfattar tyvärr henne som en extremt manipulativ och illvillig dubbelnatur. Det är något som bara är helt skruvat och sjukligt och mardrömslikt, men samtidigt fungerar hon i samhället (fast låter ingen komma nära). Om jag gör mig påmind om min existens planerar hon psykiska straff, så jag har givit upp och håller mig bara undan. Men jag har börjat må så dåligt av det här att jag känner mig smått paranoid.

Det här var bara min del av det. Sen har vi resten av familjen...ja ni kan kanske förstå vilka hemska inre konflikter som deras barn har.

• Anonym (Hjärta)
    smulpaj01 skrev 2018-01-05 11:43:57 följande:

Hon lät din man komma nära en gång i tiden och kanske sårade han henne hårt.

Hon varken vill eller behöver ha någon som helst kontakt med dig. Inget du behöver må dåligt över utan håll dig undan bara.

Mitt ex hade två barn med två mammor. Ena mamman hade jag superbra kontakt med den andra har jag aldrig pratar med på 10 år. Brydde mig inte alls.

Tack, jo jag vet, jag ska hålla mig undan. Jag har inte heller sökt kontakt, men jag har vid ett par enstaka tillfällen (två?) på många år sagt ett artigt ord när vi råkat befinna oss på samma plats och jag inte kunnat gömma mig. Jag har då också råkat säga hej då till hennes barn (som bor med mig på deltid). Det skulle hon typ kunna skjuta mig för och barnet har fått munkavle sen dess.

Tyvärr var det tvärtom i förhållandet. Inget jag kan gå in på, men det var en halvt krossad man jag mötte.
  • Anonym (Hjärta)
    Anonym (Anonymous) skrev 2018-01-05 11:38:28 följande:

Det låter som att du har det väldigt tufft. Om du vill får du gärna berätta mer om er situation. Vad säger din sambo om det som händer?

Ja, det är väldigt tufft och uttröttande. Tyvärr känns det som om jag är med i House of Cards just nu, så jag lägger locket på så mycket jag orkar. Tack för omtanken!
  • Anonym (Hjärta)
    Anonym (Anonymous) skrev 2018-01-07 19:18:43 följande:

Självklart. Det går att lägga på locket tills en viss gräns men man ska inte behöva utstå hur mycket som helst. Hoppas ni hittar en lösning.

Tack för värmande ord. Så uttröttad. Just nu är det som kvicksand, så man får liksom inte sprattla.

Kramar
Svar på tråden Vi styvmammor som kämpar med att gilla biomamman