• smulpaj01

Vi styvmammor som kämpar med att gilla biomamman

Ester69 skrev 2018-01-04 10:09:47 följande:

Man behöver väl inte gilla biomamman? Huvudsaken är väl att man inte visar eller säger det till bonusbarnen.

Håller med, varför måste man kämpa med att gilla biomamman?

Nu gillade jag min fd bonusdotters mamma så har aldrig haft det problemet. Men även om jag inte hade gjort det så hade inte det stört min relation till barnet.
  • smulpaj01
    Anonym (Hjärta) skrev 2018-01-05 11:22:17 följande:

För mig är det som för Lavalamp fast värre. Jag vill kunna tycka om. Eller i vart fall kunna ha en sund och respektfull ton. Jag har också försökt, men möts bara av ett så bottenlöst skrämmande hat att jag blir mållös. Jag uppfattar tyvärr henne som en extremt manipulativ och illvillig dubbelnatur. Det är något som bara är helt skruvat och sjukligt och mardrömslikt, men samtidigt fungerar hon i samhället (fast låter ingen komma nära). Om jag gör mig påmind om min existens planerar hon psykiska straff, så jag har givit upp och håller mig bara undan. Men jag har börjat må så dåligt av det här att jag känner mig smått paranoid.

Det här var bara min del av det. Sen har vi resten av familjen...ja ni kan kanske förstå vilka hemska inre konflikter som deras barn har.

Hon lät din man komma nära en gång i tiden och kanske sårade han henne hårt.

Hon varken vill eller behöver ha någon som helst kontakt med dig. Inget du behöver må dåligt över utan håll dig undan bara.

Mitt ex hade två barn med två mammor. Ena mamman hade jag superbra kontakt med den andra har jag aldrig pratar med på 10 år. Brydde mig inte alls.
Svar på tråden Vi styvmammor som kämpar med att gilla biomamman