Anonym (Less) skrev 2018-01-03 12:29:25 följande:
Ja det hade den gjort. Pizzakartonger, utspilld Cola och all disk på sitt rum.
Aldrig varit med om att en tonåring klagat på något sådant. De ser ju bara andras stök och lort i den mån de ser något alls. De av dem som inte bryr sig om att hålla ordning tenderar att umgås med likasinnade varför de inte har några problem att umgås i en sådan miljö. De som är roade av att ha det fint omkring sig brukar definitivt göra ett röjande om de ska ha vänner över, och då fråga om hjälp med sådant de tycker är svårare att få till som finish, lyxig bäddning och dylikt.
Hur som helst så ser jag inte problemet. Tonåringen blev förbannad, ringde sig pappa och han städade. Det låter ju som en bra lösning på ett problem som inte rörde dig. Jag hade satt stopp för utskällningen - om det nu inte var du som initerade bråket? - och sagt att han får städa utan att bete sig illa. Sedan hade jag gått min väg och gjort något annat än att lyssna till någon sorts inbillad oförrätt.
Tonåringen hade jag sett till att skaffa mig en relation till. Det blir liksom väldigt mycket enklare att bo tillsammans då, om man har ett förhållande till varandra som medger att man både kan förstå varandra och prata med varandra.