Inlägg från: Anonym (Bea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bea)

Varför vill jag inte ha sex med min pojkvän?

Att ligga med någon annan, är detta sex-fantasier eller något du kan tänka dig utföra i verkligheten?

Jag vet inte vad du attraheras av men jag attraheras av initiativ, av fysiska "övertag" och ett lekfullt samspel i vardagen. Jag attraheras av att min sambo tar ansvar, diskar, städar, vill hålla rent och fixa för oss, att han saknar mig / tänder på mig / att jag tänder på han, att vi har gemensamma mål och tryggheten att han är totalt min och superseriös och engagerad i vår relation. Att han vet vad jag uppskattar och gillar, att han alltid har mig i omtanke.

Att vi har oförutsägbar vardag för vi låter vad som helst kunna hända. Vi lyssnar på varandras behov och vill ge varandra omsorgen. Tänder grymt mycket på att han och jag är sambos att vi fann varandra och fann kärleken.

• Anonym (Bea)
    Anonym (Ensamvarg) skrev 2018-01-01 20:55:25 följande:

Låter fantastiskt -  så skulle jag också vilja känna! Min sambo är egentligen ganska olik mig och jag kan störa mig väldigt mycket på honom och "tillrätta visa". Lite som ett barn (ni vet med städning, tvätt etc), fast ändå inte då han är otroligt mogen och klok och så. Men i omgångar har jag kännt mig som e morsa. Inte så attraktivt. Önskar att jag hade något som utmanade mig socialt och psykiskt. 

Jag kan störa mig, min partner kan störa sig, men sånt där är man smart och lär sig att tvinga släppa på spärrarna kring för det är bara petitesser (stöd tvätt hur vi gör maten etc etc) . Har du provat spegla tillbaka på dig själv när du blir irriterad på honom? För oftast beror det på något du inte gett dig själv. Tillrättavisar du för att han inte kan eller för du vägrar låta han vara sig själv och göra som han gör när han städar?

Tar du på dig en morsa-roll för att han bett dig, eller för att du självmant vill styra?
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Ensamvarg) skrev 2018-01-01 20:48:57 följande:

det. Tänker att "på lördag ska vi ha sex" .. motvilligt. Sen när det är lördag så vill jag verkligen inte. . 

Ska ni kanske sluta planera in sex som om om ni är pensionärer och båda får hundra med initiativ spontant istället. (jag kan aldrig tända på planerat sex, min kropp knyter knut på sig och vägrar släppa loss)
  • Anonym (Bea)

Så du har kvar ditt ex som en reklam att lura folk hur ni är det där perfekta paret, andras åsikter väger tyngre än dina egna och du tycker det är ditt ex (jag kallar han ex för du pratar om han som ett) psykiska ohälsa som saboterat, men du, du verkar inte mentalt frisk någonstans du:

* Behåller ditt ex som en reklam för den perfekta partnern

* Är äcklad av honom och smeker dig till fantasier att möta nya män

* Skryter om att anda är svartsjuka på ert förhållande där du i tankarna redan är otrogen och blir torr mellan benen i närheten av din "kille"

Tänker du ta ansvar och säga sanningen till honom, att du ser han som en kompis och att du är sugen på att knulla dig ut på äventyr med alla andra för du äcklas av honom?

Svar på tråden Varför vill jag inte ha sex med min pojkvän?