• Jemp

straffad pga fira nyår med sina vänner?

Att det är andra regler för deras biobarn beror troligen på att de känt honom längre och kan lita på honom.

Du bryter gång på gång deras regler. Hur ska de då börja lita på dig?

Hade jag fått sova borta på nyår som 14åring hade det varit hos någon mina föräldrar kände och där de hade stämt av med kompisens föräldrar. Och då var jag väldigt skötsam.

• Jemp
    Anonym (s) skrev 2018-01-02 21:16:11 följande:

osv. alkohol finns inte bara på nyår och det hjälper inte att låsa in alla under 18 år på nyår för dom kan dricka när som helst och jag vet att det inte är därför jag inte fick eftersom dom aldrig sagt nåt om alkohol. Och nästan alla som jag är med är äldre eftersom jag tycker 99% av dom som är lika gamla är omogna och vi är över perioden att dricka alkohol till vi spyr etc....

1) hur ska de veta att du inte dricker?

2) utöver alkohol så är det generellt rätt stökigt på nyår dvs risken är större att du råkar illa ut. Smällare och fyrverkerier är en annan anledning till att många föräldrar vill ha koll.

3) att en 14åring umgås med äldre vänner är inte en anledning till mindre oro, skulle jag säga. Inte heller att man har "bockat av" period med att dricka för mycket så ung.

Trots detta fick du ju gå ut med dina vänner. Sen sviker du deras förtroende och kommer inte hem. Då bevisar du dessutom att du inte är mogen för det ansvaret. Klart de blir både sura och oroliga?

Tycker du verkligen att reglerna är så konstiga, eller handlar det bara om att det är roligare att inte följa dem?
  • Jemp
    Anonym (s) skrev 2018-01-06 15:43:13 följande:

Ni fattar ju ingenting, det jag skrivit är fel är att bli straffad och hotad för att fira nyår med sina vänner eftersom dom fira nyår med sina vänner och doms barn fira med sina vänner och då borde inte jag ha blivit straffad för att ha gjort det. visst, om jag blir straffad 1 gång pga att jag sov borta även om det också är fel pga att det inte går bussar på natten men nu har jag fråga om alla helger den här månaden som jag inte fick och det är inte ett lite överdrivet straff för att ha firat nyår med dom man vill fira nyår med, och det är jag som är mogen för min ålder och inte dom som är omogna för sin.....

Du har återigen visat att du inte är mogen för det ansvar/tillit det innebär att sova borta eller vara ute sent på kvällarna. Därför får du inte behålla det privilegiet. Det handlar inte om att du blir straffad för vem du firade nyår med.

Du har frågat om alla helger den här månaden? Det har gått sex dagar?
Svar på tråden straffad pga fira nyår med sina vänner?