Inlägg från: Anonym (ab) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ab)

straffad pga fira nyår med sina vänner?

Min dotter fyller fjorton i vår och har väl typ sovit borta två gånger i sitt liv när det inte varit i sällskap med en eller två föräldrar. Själv var jag hos mormor veckor i stöten när jag var i den åldern på skollov men det är knappast jämförbart.

Det är inte normalt för en fjortonåring att sova borta på nyår. Det är normalt att bli orolig och arg om ett barn som fått nej till att sova borta inte kommer hem. Det verkar som att du haft en väldigt gränslös uppväxt hittills och därför känner dig begränsad och orättvist behandlad av regler som de  flesta i din ålder skulle uppfatta som normala eller generösa. Det är möjligt att du skulle få andra svar om du frågade ungar som driver omkring på stan på natten eller själva får göra som du beskriver, men nu frågar du på ett forum med genomsnittlig befolkning och får svar därefter.

• Anonym (ab)

Jag tycker det var fel av dina fosterföräldrar att dra in i ilskan över att du var olydig att du inte kan bo kvar om du gör så här. Men jag kan förstå deras frustration över att ha ansvaret för dig utan att kunna utöva det då du sticker. Och klarar de inte att sätta gränser för dig är det väl tyvärr så att de förr eller senare blir tvungna att avsäga sig uppdraget att ta hand om dig. Kanske hamnar du i så fall hos någon du respekterar mer så att du köper reglerna. Har du otur hamnar du hos någon som skiter i dig. En sådan familj kanske låter dig göra som du vill så länge du håller dig ur vägen och de får pengar för dig...

Svar på tråden straffad pga fira nyår med sina vänner?