straffad pga fira nyår med sina vänner?
Det låter som det kom som en överraskning att de blev irriterade trots att de sagt nej? Det måste väl ha varit ganska väntat då.
Det låter som det kom som en överraskning att de blev irriterade trots att de sagt nej? Det måste väl ha varit ganska väntat då.
Det beror väl på, om det är med en väns familj men så låter det inte riktigt när du skriver "fira med sina vänner". Tillåt mig tvivla på att det var alkoholfritt och det är förmodligen det föräldrarna är oroliga över då nyår kretsar mycket kring alkohol för ungdomar. sedan kan man ju undra vart du sover. Om inte den du sover hos har föräldrar. Låter märkligt att dessa skulle låta någon sova över utan att ha kollat med föräldrarna att det var okej.
osv. alkohol finns inte bara på nyår och det hjälper inte att låsa in alla under 18 år på nyår för dom kan dricka när som helst och jag vet att det inte är därför jag inte fick eftersom dom aldrig sagt nåt om alkohol. Och nästan alla som jag är med är äldre eftersom jag tycker 99% av dom som är lika gamla är omogna och vi är över perioden att dricka alkohol till vi spyr etc....
Ingen aning om hur gamla ni är men om ni inte är eller hänger med tonåringar vet jag bättre än er när dom börjar dricka alkohol och det är runt 13. alkohol är inte dåligt om man kan hantera det och inte dricker varje dag. Jag flytta till mitt andra familjehem när jag var 12 år och där bodde en annan tonåring eller jag var inte tonåring men nästan, och vi börja hänga och jag lärde känna dom hon var med som är 17-19 år nu och jag trivs bättre med dom även om det kan finnas 17 åringar som är som 13 år och 14 åringar som är som 20, men alla i min klass är omogna och jag är inte vän med nån så jag är tacksam att jag flytta dit och lärde känna henne+hennes vänner annars hade jag varit ensam därför är det irriterande att dom jag bor med nu försöker bryta vår kontakt....