Inlägg från: Anonym (Ankan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ankan)

Varför kalla styvbarn för en bonus?

Anonym (I) skrev 2017-12-30 20:17:40 följande:
    Du försvarar barnamord och allt annat övergrepp på ? styvbarn?.

Läs vad du skrev . Lite för sent att låtsas ...

Det finns verkligen ingen gräns på din vidrighet och elakhet.

Oavsett hur mycket du försöker skylla på andra.

Är du på riktigt?
    Oj, var läser du att ts försvarar mord och andra övergrepp på styvbarn?
    Jag har läst alla ts inlägg och förstår inte var du fått det ifrån.

Är det något som raderats som jag inte kan se?

• Anonym (Ankan)
    smulpaj01 skrev 2018-01-01 12:11:13 följande:
    ?Om man blir kär blir man kär?.... ja det stämmer men det innebär inte att man till vilket pris som helst måste agera på de känslorna.

Har man svårt för sin partners barn så ska man hålla sig borta från den partnern.

Finns så många barnfria män som du och andra med din inställning kan välja.

Alternativet kan vara att leva som särbos tills barnen flyttat hemifrån.

Tyvärr finns det många menlösa gubbar som väljer att stanna med sin nya kärring istället för att uppmärksamma sina barns bästa. Tänker med fel huvud helt enkelt.
    Fast så många barnfria män finns det faktiskt inte.

Jag levde i styvfamilj under tio års tid och kan ju säga att villkoren förändrades med åren och den sista tiden var knappt ens uthärdlig innan tonåringen tog sitt pick och pack och flyttade till andra änden av landet till en kille hon träffat på nätet. De andra killarna drog hon hem till oss, de kom från när och fjärran och stannade olika länge. Hon blev gravid också men gjorde abort. Fick sjukdomar man inte önskar sin fiende.
    Fast då hon flyttade blev hennes pappa "fri" att göra vad han ville och gifte sig med golfbagen istället. Då tog  jag ut skilsmässa.  Det borde jag gjort tidigare men jag stannade för vår gemensamma sons skull, trodde väl att det någon gång skulle bli bättre. Men som sagt, han valde att leka med sina kompisar på golfbanan istället.

Jag träffade flera män efter detta, alla med barn. Såg framtiden bli likadan igen. En av dem var tvungen att åka hem varje kväll för att laga mat åt "barnen" som inte kunde äta micrad mat... barnen var äldre tonåringar. Hej då.

Till sist träffade jag en barnfri man och honom har jag hållit hårt i sedan dess, vi har nu varit ihop i snart tio år.

Innan någon säger "men du då? Du har ju också barn".. I know. Jg har två, numera vuxna barn. Min nuvarande sambo fick acceptera det om han ville vara med mig. JAg kunde knappast tvinga honom.
    Tur för mig.
  • Anonym (Ankan)
    Anonym (Bratz) skrev 2018-01-01 14:09:32 följande:
    Då ska man väl egentligen vara glad åt att det finns män som faktiskt vill parera barn och ny partner!

Du har inte tvingat honom, han och du har gjort ett val. Ger du han tid också eller lägger du allt på dina vuxna? Gillar dom honom?
    Ja, jag är glad!

Min yngsta var inte vuxen när vi träffades utan bodde mer eller mindre på heltid hos mig. Min sambo tog honom till sitt hjärta väldigt tidigt i vår relation.
    Båda mina numera vuxna söner tycker mycket om honom, båda har sagt till mig att jag inte kunnat hitta någon bättre!

Jodå, han får av min tid. Yngsta sonen bor ännu hemma men kräver ingen omsorg mer än mat på bordet som jag ändå ska laga. Den äldsta har egen familj och jag hälsar på dem kanske en gång i veckan eller är barnvakt vid behov. Då följer oftast sambon med, han älskar verkligen detta lilla barn.

Det är faktiskt helt underbart och jag är så lycklig att jag träffat honom!
Svar på tråden Varför kalla styvbarn för en bonus?