Ida3434 skrev 2018-01-01 19:17:49 följande:
Finns inte Curakliniken i Malmö? Finns det ingen möjlighet att gå till den istället för RMC?
Håller med dig, bara de gör en gravid så får de bemöta mig hur som helst.
Ja, det hade varit jätteroligt att följas åt. Jag hoppas att remissen kommer skickas i februari och att vi hinner göra första försöket innan sommaren. När ska ni påbörja första behandlingen?
Både Cura-kliniken och IVF Nordic i Malmö är privata. Om inte de landstingsfinansierade försöken hos RMC funkar för oss så kommer vi nog testa Cura, de verkar bra, men vi börjar på RMC...
Vi började vår första behandling tekniskt sett redan i november, men vi gör det långa protokollet vilket betydde att vi började nedregleringen med spray på cykeldag 21, i mitten på december, och börjar med sprutor imorgon. Äggplock blir förhoppningsvis i v. 3 om allt går som det ska...
Mitt tips är, om ni är flexibla, att ringa lite då och då efter remissen kommit in och höra om de har avbokningar som ni kan få. De gjorde en notering att vi kunde komma med kort varsel och ringde när de hade öppna tider (fick en veckas varsel då, så inte på studs ändå). Annars får man en kallelse ett par veckor innan...