Anonym (Irriterad) skrev 2017-12-29 15:52:43 följande:
Jag blev besviken på att det var just fläskfilé. Ville ha något exklusivt som till exempel entrecote eller något liknande. Fläskfilé är inte speciellt.
De tyckte säkerligen att fläskfile är fin mat som de inte äter till vardags.
De ville ju självklart inte bjuda på entrecote som ni bjöd på och oxfile är ju faktiskt lite väl dyrt om man skall köpa till två familjer, i alla fall om det skall vara svenskt kött.
Paret kanske inte är vinintresserade och köpte ett vin de kände till och tyckte om. Vin behöver inte vara dyrt för att smaka bra.
De var inte snåla utan bjöd tillbaks på ungefär samma nivå som ni bjöd på tycker jag. Själv uppskattar jag att bli bjuden på mat och vi bjuder ofta hem gäster. Ibland gör vi lite klassisk finare mat, ibland bjuder vi på en god lasagne eller hemmagjorda supergoda hamburgare. Jag hoppas att gästerna njuter lika mycket och har trevligt oavsett finhetsgraden på maten.
Vi är ganska vinintresserade men köper oftast inte dyra viner, roligare är ju att hitta goda viner som inte är för dyra.
Jag blir alltid glad över alla middagar jag blir bjuden på oavsett vad som bjuds, det är ju ändå sällskapet som är viktigast!