Inlägg från: Anonym (qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (qwerty)

får man ta med chips på disney on ice?

Googling "ta med dricka globen" som tog 0,5 sekunder. Andra träffen leder hit: www.stockholmlive.com/ditt-besoek/vanliga-fragor

Under rubriken "ditt besök", andra frågan lyder:

Vilka föremål kan jag inte ha med mig in i arenan??

Svaret: Flaskor, burkar, selfiepinne, system- eller filmkamera (ibland råder totalt fotoförbud), bildupptagningsutrustning och allmänfarliga föremål som exempelvis paraplyer och laserpekare får inte tas med in i arenan.

Vid de flesta evenemang i Ericsson Globe har vi effektförvaring i entré 2 för föremål (t ex större väskor, paraplyer och andra vassa föremål) som inte är tillåtna att ta med in i arenan, dock finns inga förvaringsboxar. Arrangör eller arena ansvarar inte för paraplyer som är lämnade utanför entrén och de sparas inte efter evenemangsdagen.

Mat, godis och dryck utifrån får inte heller tas med in i arenan.

• Anonym (qwerty)

Så nej, ingenting av det är tillåtet. Hur mycket de ser igenom fingrarna när en gravid kvinna kommer med en risifrutti vet jag inte. Vanligen är de mycket striktare mot burkar och flaskor så smoothien kommer du nog behöva kasta. Men det skadar inte att testa. Du kanske inte ens blir visiterad och då kommer ingen märka någonting. Det värsta som kan hända är att du blir tvungen att slänga det man inte får ta med sig in. Precis som vid en säkerhetskontroll på flygplatsen liksom.

• Anonym (qwerty)
    Mrs Was skrev 2017-12-29 12:47:57 följande:

Ja ni har ju rätt. Nej, att inte gå är inget alternativ. och det var precis det jag hade tänkt göra. Tänkte att jag tar väl med mig en påse och lite att äta till mig. Måste jag slänga det så gör jag väl det då....men skulle ju vara konstigt om de började kroppsvisitera alla barnfamiljer...hmm... 

De flesta brukar ha sånt i väskor och inte i innerfickan på jackan. Och väskor måste alla öppna och visa upp, inte ett dugg konstigt att man behöver göra det då det är ganska mycket man inte får ta med sig in.
Svar på tråden får man ta med chips på disney on ice?