• MFML

Jag är apotekare, fråga vad ni vill

Fråga till dig som är apotekare och receptarie. Vad hade du för meritvärde för att komma in på utbildningen? Vad var din ingångslön? Jag ska själv söka framöver men måste plugga upp betygen på komvux först...

• MFML
    Anonym (Leg Apotekare) skrev 2017-12-28 23:25:29 följande:

Jag jobbar som apotekare på apotek, fråga vad ni vill :)

Minns du ditt meritvärde för att komma in på utbildningen? Vill du berätta vad din ingångslön var och din ålder?
  • MFML

Minns du ditt meritvärde för att komma in på utbildningen? Vill du berätta vad din ingångslön var och din ålder?

Min fråga är ställd till apotekare och receptarier :) 

• MFML
    Anonym (Receptarie) skrev 2018-01-01 22:17:23 följande:
    Hm. När jag sökte 2003 till receptarieprogrammet, så var det ett annat betygssystem tror jag, men jag hade nog 15,7 eller nåt sånt. Har inte koll på det nya betygssystemet så har ingen aning om vad mitt betyg motsvarar, tyvärr. 

När jag började jobba, 2007, så fick jag 18000:-/månad. Nu 10,5 år senare har jag 29500:-/månad. Ligger fortfarande lite lågt jämfört med andra som utexaminerades samma år som mig, men va sjutton. Det är ändå en ganska bra lön, tycker jag.  Nästa år kommer jag förhoppningsvis över 30000
    Okej tack snälla för svar! :) Får jag fråga hur gammal du är? Trivs du med ditt jobb? Var utbildningen svår?
Svar på tråden Jag är apotekare, fråga vad ni vill