Jag är apotekare, fråga vad ni vill
Är det någon sorts "regel" när man jobbar på apotek att ju längre kön är desto långsammare ska man arbeta?
Är det någon sorts "regel" när man jobbar på apotek att ju längre kön är desto långsammare ska man arbeta?
Ska till thailand om 2 veckor och undrar vilket solskydd du rekommenderar till kropp och ansiktet. (Är gravid i vecka 23 när vi åker) ska vara där i 2 veckor.
Undrar även vilket myggmedel du rekommenderar. Har försökt hitta dessa produkter på apotea men de står inget om det är tilllåtet för gravida osv
Nu är Thailand ett av dom länder som brukar funka utmärkt att åka till som gravid. Har pratat med 2 barnmorskor, vaccinations personal samt andra om resan och ingen har get rådet att avboka.
Vad härligt med en resa. Då man som gravid kan få pigmentsförändringar av starkt solljus, skulle jag rekommendera ett solskydd med faktor 30 eller högre, och smörja ett par gånger per dag. Eventuella pigmentsförändringar är dock något som försvinner en tid efter förlossningen.
Vad gäller myggmedel är MyggA okej att använda som gravid.
Jag skulle även vilka slå ett slag för ett par stödstrumpor om du ska flyga såpass långt som till Thailand, så kan du minska risken för svullna ben.