• Ereya

20+ som planerar att skaffa barn

Hej!

Jag är 24, blir 25 i början av nästa år. Vi försöker inte alls aktivt då vi inte har någon brådska. Men nu så tror jag att det satt sig, ska ta första testet imorgon kväll eller fredag morgon, jag kan inte hålla mig från vetskapen längre ;) Beräknad mens 2-3/1 och imorgon är jag på ÄL (ägglossning) + 10 med symptom så det bara sjunger om det. Förmodligen skengravid, men det får testet utvisa! Har du koll på sin ägglossning?

• Ereya
    Tildurrr skrev 2017-12-27 21:02:46 följande:

Hej! Jag är 21 år och vi har också precis börjat försöka vore kul att följas!

Spännande! När har/hade du ägglossning? Jag har börjat få molvärk nu under kvällen, är på BIM - 6 så för tidigt för mensen, tycker man... Hade som sagt ÄL den 17-18/12 och den artonde körde vi på. Vore helt sjukt om jag faktiskt var gravid, men sååå roligt förstås! Mina bröstvårtor gör så infernaliskt ont så om jag inte är gravid kommer jag att bli extremt förvånad. Jag inbillar mig verkligen att jag är det, att det känns som det i hela kroppen!
  • Ereya
    Tildurrr skrev 2017-12-27 21:41:47 följande:

Åh håller tummarna för dig!

Enligt mina appar ska jag ha det 1-2 januari så ska börja försöka nu i dagarna och se om vi kan få till det lite innan, känns som att äl är påväg! Hoppas så att det ska gå fort.. men är första försöket också så.. har kört oskyddat i 2 år men hållt mig undan äl-dagarna i appen och nu ska vi försöka tvärtom, så hoppas!

Åh! Samma här, slutade med ppiller i maj och undvek ägglossningen helt. Men nu prickade vi in den rätt rejält! Ska testa imorgon, kommer förmodligen inte synas nåt ännu men vi får se. Haft molande värk hela kvällen, inte alls så jobbig som mensvärken brukar vara men "det känns". Aaah jag vill bara att det ska vara fredag så testet booorde vara tillförlitligt :)
  • Ereya
    Tildurrr skrev 2017-12-27 22:28:38 följande:

Ååh, förstår hur jobbig väntan måste vara! Jag går ju bara o väntar på att pricka in det och det känns jobbigt nog . Om vi lyckas pricka denna kan jag ändå inte testa förs 16 januari, känns så långt bort haha

Haha ja, enormt långt bort! Lycka till när det väl behagar sig!
  • Ereya
    Tildurrr skrev 2017-12-27 22:56:39 följande:

Detsamma! Hör gärna av dig om hur det går! Vore skönt att ha någon att följas åt med såhär! Speciellt när man inte vill berätta för någon i sin närhet

Ja men verkligen Brösten gör eventuellt lite mindre ont idag så jag vågar nog inte testa förrän imorgon, ÄL +11... De brukar inte göra såhär ont och inte hålla i sig lika länge men jag vet inte. Skulle kunna testa idag nu på morgonurin egentligen.... Och beroende på vad det visar prova igen imorgon eller om två dagar. Sist jag var gravid testade jag ÄL+10 och visade solklart negativt, men fyra dagar senare fick jag positivt på fem sekunder.
  • Ereya

Woho grattis till plus!!!! Håll tummarna för resten av oss! 

Jag gjorde en kirurgisk abort i mars 2013, vecka 7.
    MF 2014 (med spiral, visste inte om att jag var gravid förrän jag fick värkar och blödde ut klumpar...Vecka 6-8 nåt sånt)

Och nu är vi här! Vi försöker som sagt inte, men jag har inte tagit ppiller sedan maj och vi har hittills undvikit ägglossningen. Men den här gången så prickade vi in den två gånger om så vem vet... kanske satte det sig något!

• Ereya

Woho grattis till plus!!!! Håll tummarna för resten av oss! 

Jag gjorde en kirurgisk abort i mars 2013, vecka 7.
    MF 2014 (med spiral, visste inte om att jag var gravid förrän jag fick värkar och blödde ut klumpar...Vecka 6-8 nåt sånt)

Och nu är vi här! Vi försöker som sagt inte, men jag har inte tagit ppiller sedan maj och vi har hittills undvikit ägglossningen. Men den här gången så prickade vi in den två gånger om så vem vet... kanske satte det sig något!

• Ereya
    Lyckorus skrev 2017-12-28 15:55:55 följande:

Hur tänkte ni andra som har BIM i januari göra över nyår? Vi ska på nyårsfest. Har flaggat för min bästa vän (värdinnan) att jag kommer vilja ta det lugnt med alkoholen och förmodligen dricka alkoholfritt men man är ju aldrig särskilt populär när man är nykter i ett fullt sällskap. Funderar på att ta RFSUs tidigare test morgonan 31/12, det är ÄL +9 så det borde ju visa något om det finns något att visa. 

Svårt det där. För mig har det inte visat nåt på ÄL +10, men jag misstänker att det var för tidigt för att visa rätt... Jag ska prova igen om två dagar, ÄL +12. Hoppas det visar annorlunda då! Men jag kommer att vara nykter på nyår ändå!
  • Ereya

Fett negativt idag, ÄL +10. När ska jag testa igen, tror ni? Lördag morgon eller vänta ännu längre?

• Ereya
    Lyckorus skrev 2017-12-28 20:26:20 följande:

Det sägs ju att mängden hcg dubblerar sig varannan dag, så lördag är nog en bra dag. Men vissa här på Familjeliv uppger ju också att de kunnat få negativt +10 och svagt positivt +11 så om du har många tester kan du ju prova båda dagarna Jag beställde hem en hel drös med tester för att kunna testa varje dag sedan när det blir dags. Alldeles för nyfiken för att hålla mig! 

Jag har två test kvar, får kanske hålla mig till lördag morgon och beroende på vad det visar, kolla igen på söndag. Förra gången jag var gravid plussade jag starkt på ÄL +14, tog fem sekunder och så kom plusset. Samma där, negativt ÄL +10, men extremt tydligt på 14!
  • Ereya
    Lyckorus skrev 2017-12-28 20:43:38 följande:
    Ja, jag läste någonstans att testen känner av 99% av alla graviditeter på ÄL +14 och sedan får 1% vänta lite till. Så ÄL+14 är nog en bra dag att testa om du vill snåla på tester
    Det är ju tre hela (nåja, två och en halv) dagar dit haha! Känns så himla länge att vänta! Det är ju en sak att tro det, att känna att jo, men jag är nog det; en annan att verkligen veta, du vet? Då har man ju en anledning till att känna som man gör och komma undan med det. Nu när man inte riktigt vet och känner sig så konstig i hela kroppen är det inte sådär jättekul precis... Jag är en nyfiken person
  • Ereya
    Lyckorus skrev 2017-12-31 10:29:59 följande:

Jahapp. ÄL +10 och gjorde RFSUs testa tidigt samt Geaviditetskollens sticka. Inte en tillstymmelse till ett extra streck. Nada. Ingenting. Men värker i magen sedan igår kväll, kan inte säga om det är mens, molvärk... eller gaser. Bara vänta på mensen då. Blir nog ingenting denna gång.

Men vad trist!!! Håller tummarna att det inte är mensen. Dag tio är fortfarande väldigt tidigt.
Svar på tråden 20+ som planerar att skaffa barn