• MLhej

20+ som planerar att skaffa barn

hej hoppar in här vilken rolig tråd!

22år o jag o min sambo har försökt sedan i juli då jag slutade med mina cerazette, just nu är jag på bim-1 men vågar inte testa riktigt ännu!! ????

• MLhej
    KLindqvist skrev 2017-12-28 13:51:35 följande:
    Gud va spännande!

Jag håller tummarna för dig! ????
    Tack så mycket!! bara så nervöst när man inte vet om mensen kommer att dyka upp..

Har haft en väldigt konstig och oregelbunden menscykeln nu senaste tiden så har så himla svårt att veta när jag ska testa, första månaderna efter cerazette var den på 28-29 dagar och nu dom två sista har den varit på 35 dagar?! Så denna gång har ju utgått från en 35dagars cykel.. så hur länge bör jag vänta när mensen är som den är? någon som vet eller kan ge mig råd kanske? Känner mig förvirrad haha..
  • MLhej
    KLindqvist skrev 2017-12-28 15:28:20 följande:

Tack så jätte mycket! Ska ta fler test när jag kommer hem för att se om det verkligen är sant :D

Jag håller tummar och tår för er allihopa!

Ja, jag berättade faktiskt på en gång, jag hade plan att göra som du, att slå in en "du ska bli pappa" bok eller lägga en bulle i ugnen och ställa luckan uppe för att han skulle se det själv men jag blev så jäkla chockad och glad så jag gick fram, ganska nervös och så det... sen kom tårarna när han studsade upp från soffan och kramade om mig och frågade "skojar Du?!" :D

Åhh! Grattis igen!! Så roligt när andra fåt ett pluss!
  • MLhej
    KLindqvist skrev 2018-01-01 17:50:47 följande:

Gott nytt år!!

Hur har det gått för er? Någon som plussat ännu?

Jag håller tummar och tår för er allihopa!

Jag testade mig igår först med testlagrets stickor, visade snabbt efter 30 sekunder 2 streck, sambon åkte o köpte digital test med vecko indikator, visade gravid med 3+ veckor, är i 6 veckan enligt sista mensen!! Det kunde inte bli en bättre början på de nya året!

Lycka till ni andra, jag våntade med 5 dagar efter försenade mens för va så orolig att det skulle visa negativt på stickan.

Håller tunmarna för er andra!!! :)
  • MLhej
    Lyckorus skrev 2018-01-02 12:27:38 följande:

Wow, grattis! Vilken inledning på det nya året! Hur länge har ni försökt?

Ja verkligen!! Känner mig fortfarande helt chockad :D jag slutade med cerazette mini piller i juli, fick första mensen i augusti efter det. Så ca 5-6 månader.. hur länge hade ni försökt ? :)
  • MLhej
    Alexis22 skrev 2018-01-02 16:43:35 följande:

Hej vad kul!

Jag fyller 23 och min namn är 24 planerar också en liten! Ska ta ett gravtest imorgon, kram! :)

Hoppas att du får ett plus! :)
  • MLhej
    Lyckorus skrev 2018-01-02 16:49:27 följande:

Förstår det. Jag trodde förut i min enfald att jag skulle vara kolugn när jag testade tills jag fick ett spökstreck, då började hjärtat slå och jag skakade om händerna när jag skulle ta nästa test. Haha! Så tji fick jag för att jag var så stöddig Räknar med att vara i chock jag själv när det väl kommer ett plus. Skönt ändå att det tog 5-6 månader för er, då behöver inte jag på tredje försöket bli orolig. Börjar ju bli smått otålig och börja fundera på om vi inte är fertila, eftersom hälften på Familjeliv tycks plussa på första försöket... Kände du någonsin så?

Beror lite på hur man ser det Vi har väl först nu i slutet på december gemensamt tagit beslut om att vi aktivt ska försöka, så 0 försök om man ser det ur min sambos synvinkel. Sedan har han tidigare sagt att "vi är redo för barn men vi planerar ingenting utan vi väntar tills vi har allting på plats och sedan ska det bara hända" (min tolkning var att han var redo, för vid frågan om vi hade allt på plats var svaret ja, men han vågade ändå inte säga "vi försöker" förrän nu utan ville att det skulle vara en "planerad olycka" - vad det nu är?). Han uppmanade mig att ta risker utan hans vetskap (?). Jag klurade aldrig ut när perfekt tillfälle var för honom så jag har "försökt" utan hans medverkan vid typ 3 försök nu. Förfört honom vid rätt perioder. Han har dock vetat om att jag haft fertila perioder så han är inte ovetande om risken (jag har absolut inte lurat honom på något vis). I sådana fall har vi alltså avklarat 3 försök. I september tror jag eventuellt att vi hade ett tidigt missfall och det var väl det som satte igång tankarna hos mig. Då hade vi inte samlag vid ÄL men strax inpå och mensen var sen + en del symptom. Så om man räknar det, 4 "försök". 

Haha ja! Jag tror nog att alla blir vi chockade även om man kännt av symptomer eller så, allting blir ju så svart på vitt när plusset kommer.. Nej du behöver absolut inte vara orolig som du säger 3 försök, kände flera gånger att det tog sån tid och att jag v alldeles för otålig, men sen efter massa gravtest som va negativa och mensen som bara dök upp, kände jag att nej nu tar vi inga ägglossningstest inget sånt, slutade stressa över det helt enkelt. Och då sa det poff! Satt man vet aldrig man har ju hört om folk som slutat stressa och blivit gravida då! Men jag tror bara att vi pricka in ÄL rätt!

Hoppa verkligen att ni två lyckas också, vart bor ni någonstans? Och är det ni båda som hafr barnlängtan eller den ena lite starkare? :)
Svar på tråden 20+ som planerar att skaffa barn