Inlägg från: Lynxsa |Visa alla inlägg
  • Lynxsa

Ni med tre barn (inte för "långt" mellanrum) omställning från två?

Mina är 4år, 2år och 5 månader. Alltså 22 och 20 månader emellan.

Storasystrarna älskar "deras" bebis och är inte avundsjuka alls.

Visst blir det livligare med tre än med två och just nu när alla vinterkläder ska på kan man få ett smärre sammanbrott annars är det inte någon jätte stor skillnad med tre som med två. Inte än i alla fall.

Pluggade på distans under hösten och det gick det med. Sparade ju mamma dagar på det sättet.

Ekonomiskt är det ingen skillnad, lillasyster får ju ärva allt. Blir väl värre ju äldre de blir med aktiviteter och liknande kan jag tänka

• Lynxsa

Jag pluggade på betald arbetstid kan man säga. Jobbet ersätte mig för 240h som jag fick fördela ut som jag ville under de 16v kursen varade. Så jag tog ca ut 3 föräldradagar i veckan. Och inga dagar alls när vi var på skolan.

Kan säga att det inte är så många bebis under 6månader som är utbildade räddningsledare inom brandkåren. Älskar kontrasterna när jag kommer med barnvagnen bland alla brandbilar eller sitter och ammar under brand i byggnad lektion.

Tyvärr vet jag inte hur det funkar med studieledighet och sådant. Hade som sagt förmånen att få betalt för plugget

Svar på tråden Ni med tre barn (inte för "långt" mellanrum) omställning från två?