Ska jag berätta om mina känslor?
Har sedan några år haft starka känslor för en tjej men aldrig sagt något. Är till 95% säker på att känslorna inte är besvarade, men har nu ändå börjat fundera på om det rätta ändå är att berätta vad jag känner. Men jag tvivlar. Vi känner bara varandra lite halvt, och har inte träffats på några månader. Jag menar, vad tänker man när man får en kärleksförklaring från någon man knappt vet någonting om?
Mina argument mot att berätta:
- Jag kanske blir helt förkrossad när jag får veta att (vilket jag tror) hon inte känner detsamma
-Mina känslor för henne har minskat det senaste tiden, så det kanske bara är onödigt att dra upp det här?
Mina argument för att berätta:
-Jag skulle känna mig modig
-Jag kanske skulle ångra mig annat
-Det skulle ge mig ett fint minne. Och ett fint avslut om jag sedan väljer att bryta kontakten.
Känns just nu som att jag lever på det lilla hopp att hon känner detsamma men det sägs ju att det gör lika ont att inte veta som att veta. Berättar jag kan det dra upp jobbiga känslor tillfälligt, men jag kanske kommer känna mig ärlig och komma över henne fortare sedan. Just nu går jag bara runt och grubblar...
Så vad tycker ni? Ska jag berätta om mina känslor? Ja/nej