• Anonym (desperat)

Ska jag berätta om mina känslor?

Har sedan några år haft starka känslor för en tjej men aldrig sagt något. Är till 95% säker på att känslorna inte är besvarade, men har nu ändå börjat fundera på om det rätta ändå är att berätta vad jag känner. Men jag tvivlar. Vi känner bara varandra lite halvt, och har inte träffats på några månader. Jag menar, vad tänker man när man får en kärleksförklaring från någon man knappt vet någonting om? 

Mina argument mot att berätta:

- Jag kanske blir helt förkrossad när jag får veta att (vilket jag tror) hon inte känner detsamma

-Mina känslor för henne har minskat det senaste tiden, så det kanske bara är onödigt att dra upp det här? 

Mina argument för att berätta:

-Jag skulle känna mig modig

-Jag kanske skulle ångra mig annat

-Det skulle ge mig ett fint minne. Och ett fint avslut om jag sedan väljer att bryta kontakten. 

Känns just nu som att jag lever på det lilla hopp att hon känner detsamma men det sägs ju att det gör lika ont att inte veta som att veta. Berättar jag kan det dra upp jobbiga känslor tillfälligt, men jag kanske kommer känna mig ärlig och komma över henne fortare sedan. Just nu går jag bara runt och grubblar...

Så vad tycker ni? Ska jag berätta om mina känslor? Ja/nej 

• Svar på tråden Ska jag berätta om mina känslor?
  • Anonym (hjälpen har anlänt)

Svår fråga. Hur väl känner ni varann? Umgås ni eller har ni umgåtts? Vilken sorts relation har ni (haft)? Romantisk? Kk? Vänskaplig? Kollegor?

• Anonym (desperat)
    Anonym (hjälpen har anlänt) skrev 2017-12-24 22:50:00 följande:

Svår fråga. Hur väl känner ni varann? Umgås ni eller har ni umgåtts? Vilken sorts relation har ni (haft)? Romantisk? Kk? Vänskaplig? Kollegor?

1. Vi känner varandra så pass väl att vi har gett varandra någon vänskaplig kram ibland, har pratat lite om intressen och livet men inga djupare diskussioner 

2. kollegor som träffats några gånger på fritiden, nu är det dock några månader sedan 

Förväntar mig ingen relation, tänkte bara att det vore skönt att berätta och få det överstökat. 
  • Anonym (Låt bli)
    Anonym (desperat) skrev 2017-12-24 23:11:18 följande:

1. Vi känner varandra så pass väl att vi har gett varandra någon vänskaplig kram ibland, har pratat lite om intressen och livet men inga djupare diskussioner 

2. kollegor som träffats några gånger på fritiden, nu är det dock några månader sedan 

Förväntar mig ingen relation, tänkte bara att det vore skönt att berätta och få det överstökat. 

Då tycker jag du ska låta bli. Kommer bara bli olustigt i framtiden då ni är kollegor som har en lite ytligt relation. Hade varit skillnad om ni pratat mycket om allt möjligt och haft ett flörtigt sätt till varandra.
    Anonym (desperat) skrev 2017-12-24 23:11:18 följande:

Varför har du inga förväntningar? Har du fått avvisande vibbar från henne?
  • Anonym (desperat)
    Anonym (hjälpen har anlänt) skrev 2017-12-24 23:29:26 följande:
    Varför har du inga förväntningar? Har du fått avvisande vibbar från henne?
    Det känns som att jag har blivit "friendzonad". 

Vi är inte kollegor längre (inte sen i höstas) och kommer nog kanske aldrig umgås igen, så jag behöver inte oroa mig för att det skulle bli stelt om jag väljer att berätta. 
  • Anonym (Dejt.)

Det mer subtila/enklaste sättet är väl ändå att bjuda ut henne på en dejt?

Jag har vädligt svårt för personer som från ingenstans ska säga att de älskar personer etc. bjud ut personen i fråga så trillar nog poletten ner för henne att du tycker om henne men du slipper hela creepy stämpeln om hon inte vill gå ut med dig.

• Anonym (desperat)

Kan lägga till en detalj bara

Jag misstänker att hon vet vad jag känner, för jag har väl (utan framgång) försökt närma mig. Men jag är ej 100% på detta. 

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym (desperat) skrev 2017-12-25 01:04:39 följande:

Kan lägga till en detalj bara

Jag misstänker att hon vet vad jag känner, för jag har väl (utan framgång) försökt närma mig. Men jag är ej 100% på detta. 

Men om du har försökt närma dig och det inte hänt något så är det ju inte besvarat. Jag skulle inte säga något om jag var du. Du skriver själv att dina känslor svalnat, låt det fortsätta så.
  • Anonym (Dejt.)

Vad är problemet med att fråga ut henne på en dejt?

Det finns väl facebook, telefon mm.

Dont go down the creepy road!!

• Fishnet
    Anonym (desperat) skrev 2017-12-24 23:34:51 följande:

Det känns som att jag har blivit "friendzonad". 

Vi är inte kollegor längre (inte sen i höstas) och kommer nog kanske aldrig umgås igen, så jag behöver inte oroa mig för att det skulle bli stelt om jag väljer att berätta. 

Berätta! Allt man ångrar här i livet är alla gånger man är i din sits och fegar ur, du kan inte vinna om du inte satsar och köper lotten, tänk om hon känner nåt för dig? Det är helt klart värt risken att få ett nej, vilket inte är så hemskt, ett nej är också ett svar och lite klarhet. Plus om inte annat känner hon sig fin och uppskattad för komplimangen. :)
  • Anonym (desperat)

Funderar på att snart berätta nu.

• Anonym (Nej)

Nej, inte berätta! Det är så olustigt när folk gör så! Du gör det bara jobbigt för henne.

Bjud ut på dejt istället.

• Anonym (Berätta)

Jag tycker att du ska berätta. I värsta fall är dina känslor inte besvarade, i bästa fall finns det något att bygga vidare på.

Om du berättar så vet du, och du behöver inte ägna en massa tid på fundera på vad som kunde varit om du vågat.

• Anonym (Berätta)
    Anonym (desperat) skrev 2017-12-28 16:14:09 följande:

Funderar på att snart berätta nu.

Heja, heja.

Hur har det gått?
  • Anonym (Ella)

Är ni båda singlar då? Finns alltid mer motstånd om någon är upptagen...

Anonym (Nej) skrev 2017-12-28 16:26:35 följande:

Nej, inte berätta! Det är så olustigt när folk gör så! Du gör det bara jobbigt för henne.

Bjud ut på dejt istället.

Håller med till 100% om att bjuda ut henne på dejt istället för att berätta.
Svar på tråden Ska jag berätta om mina känslor?