Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

BF September 2018

Snufflan skrev 2018-02-19 17:15:47 följande:

Känner igen mig hos er båda. Börjar nytt jobb nästa vecka. Jag har också provanställning i 6mån. Är väldigt nervös för att säga att jag är gravid. Är i v 11 nu (10+1). Har fått tid för KUB ul om två veckor. Också nervös att allt inte står rätt till. Hoppas allt är bra! :(

Jag är också rädd för att berätta för nya chefen. Hua.. Har inskrivning på obsdag så jag får se när jag får tid till Kub
  • Orkide
    Smka skrev 2018-02-19 17:56:24 följande:

Har också ätit massor för att palla jobba med illamåendet annars hade jag spytt. Och nej inga nyttigheter tyvärr. Förra graviditeten gick jag upp 12 kg totalt men hälften av dem hade jag gått upp under den första halvan. Den här gången har jag nog tyvärr ätit mer än förra.

Idag berättade jag för chefen trots att jag inte kommit förbi v 12. Hon sa grattis och att hon väntat på att det skulle komma (hon vet ju om att jag fick mf i somras). Så det känns skönt att det är gjort. Nu behöver jag inte vara rädd att det ska komma fram på något annat sätt.

Skönt att jag inte är ensam om att äta som en häst. Hoppas det lugnar sig nu. Jag gick upp 11 kg med sonen och 12 med dottern. Fortsätter jag såhär går jag väl upp 10 kg mer :-/ Vad skönt att ha chefen överstökad
  • Orkide

Alltså är det foglossning jag har!? När jag ligger ner på sidorna har jag ont i skelletet vid rumpan.. I v 10?? Jättejobbigt att sova för jag kan bara ligger på sidan för att somna. Inte haft ont vid de andra graviditeterna.

• Orkide
    Mimipig skrev 2018-02-19 20:27:19 följande:

Hej på er igen. Tack för alla fina ord. Igen. Jag bestämde att jag ger det tio dar för ma att komma ut på egen hand. Har tid den 26/2. I fredags kom det några droppar färskt blid, sen bara brunrosa flytningar sen dess. Idag kom en plötslig skvätt till, sen inget. Ni som har varit med om missfall - har någon lust att berätta? Vad kan jag förvänta mig? Jag förstår ju att det är väldigt individuellt, men ändå... v 7 dog fostret.

Hej,

Hoppas kroppen sköter det själv.

Mitt mf skötte det mesta själv. 7+4 fick jag lite rosa flytningar men fostret levde fortfarande men var mindre än på ultraljudet en vecka innan. 8+2 började det övergå till blodiga flytningar. Dagen efter kom det mesta ut och det gjorde jätteont!! Alla klumpar kom ut med sammandragningar och det gjorde jätteont. En vecka senare återbesök och lite rester kvar. Fick cytotek för att få ut det sista men det hjälpte inte så skrapades en vecka senare. Blödde i ca 1-2 veckor och fick tillbaka ägglossningen 4 veckor efter skrapning.

Önskar dig lycka till <3 Å sätter din kropp igång sig själv så var inte själv när jag såg resterna mådde jag jättedåligt plus att det gjorde så ont.
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-02-20 09:12:37 följande:

Så jävla förbannad just nu!! Blev inget ul nu kl 9.

Dom på sjukhuset hade bokat in en tid åt mig på kvinnohälsan för att konstatera hur långt jag var ggn den 26e Jan, eftersom dom på sjukhuset inte hade tid. Innan den 26e Jan hade jag ringt själv till kvinnohälsan och bokat en tid idag kl 9 för att kolla att de fortf lever nu innan vi ska berätta. Vi kommer upp till kvinnohälsan, karln har tagit ledigt från jobbet och stressat för att hinna hit. .. Nej, tiden togs bort eftersom jag hade en tid förut. Jag blev helt ställd... VA FAAN?!? så jävla arg så jag stegade därifrån, förbi karln och karln fick ta all min frustration i trapphuset!

Man kan väl för faaan fråga patienten om denna vill ha kvar tiden eller inte?!?

Hon "men om du av psykiska skäl vill kolla så kan vi klämma in dig på onsdag kl 13"

Slängde ur mig att Nej tack, det var idag JAG bokat tid!

Ånej vad jobbigt :-/ Kunde de inte bara klämt in dig jag menar det tar max fem min :-/
  • Orkide
    Tokmamma skrev 2018-02-21 18:52:12 följande:

Jag väntar mitt 3dje barn och ska för första gången göra kub test. Med dom två stora barnen väntade jag snällt till rutin ultraljudet. Denna gång är jag 10 år äldre och riskerna ökar.

Kan tycka att det är snålt med ul om man har en normal graviditet. Första barnet var mycket fel. Kollade missbildning, minskat vatten, Sd som påverkade livmoderstappen, bebisen växte inte som hon skulle mm mm så vi sprang jämt på ultraljud. Blev bra snopen när jag bara fick 1 ultraljud med andra barnet som var en normal grav.

Väntar också tredje och ska göra kub för första gången. Vet inte vad vi gör om det visar sig vara något ?fel? då vi har två barn har ta hänsyn till.
  • Orkide

Grattis alla som varit på RUL och sett era små pyren!! Gör man VUL eller UL?

• Orkide

Tokmamma: Ja det låter verkligen som ett dilemma. Förstår att du vill jobba så länge som möjligt. Finns det chans att du kan få andra uppgifter?

Måste fråga om det är någon annan som har jobbigt att duscha. Sen typ v6 har jag haft besvär med att duscha och bada gör lixom ont med vatten på kroppen :-/

• Orkide
    Mimi93 skrev 2018-03-04 17:01:45 följande:

Jag får väldigt mycket ?mensvärk? när jah duschar.

Vad är det för typ av smärta du känner?

Smärtan är typ superduper obehag när jag känner vatten på min kropp.
  • Orkide
    Mawie skrev 2018-03-06 04:50:04 följande:

Om du badar också?

Ja eller funkar okej om jag inte får vatten på mage och ansikte. Men inte är dt skönt inte haha och jag älskar att bada annars.
Svar på tråden BF September 2018