Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

BF September 2018

Nostalgity skrev 2018-02-14 09:31:36 följande:

Dom säger att sådant ska gå bort om du tvättar dom i ättika. Hehe

Jag är inte så värst trött längre, mest illamående... Kan allt redan vara på väg att vända?

Nåväl, 5 dagar till inskrivning, 6 dagar till ul =).

Vet du om man gör ul eller vul i vecka 10+3?

Provat ättika, kanske får ge det en chans till.

Jag har en vecka kvar till inskrivning. Jag tror de gör VUL fortfarande faktiskt. Men det kanske beror på hur bra maskin man har
  • Orkide
    beso skrev 2018-02-14 10:00:49 följande:

Mår mest sängliggande! :( Yr illamående orkeslös. Sammandragningar pga uvi o tar antibiotika sen igår. Sover dåligt. Stressad över det som inte orkar med

Då ligger vi nästan på samma nivå, jag har dock inte uvi :-/

Ligger också bara. Dåligt samvete mot barn, sambo, hem och jobb.
  • Orkide
    Mimipig skrev 2018-02-14 13:49:55 följande:

Det fanns inget hjärta som slog på ultraljudet idag. Fostret dog för en v sen enligt beräkningarna. Jag är så förtvivlat ledsen och besviken på att behöva gå igenom det här igen. V 10 (9+0 idag.)

Jag är helt förvirrad nu. Och jag hatar att vi måste tillbaka till ruta ett och sätta igång jakten på ägglossning igen. Fast än är jag inte ens på ruta ett. Fan också.

Jag fick inte tid för abort/framtvingat missfall förrän på tisdag. Om det sätter igång själv ska jag ringa gynakuten på Danderyd. Det här var den tidigaste tiden de kunde få fram på KS Huddinge. Jag ville ha en tid idag, men pga sjukdomstider var detta första möjliga. Jag står på väntelista om de får nåt återbud. Jag undrade om de kunde kolla andra sjukhus (Danderyd har också sån avdelning), men de sa att det inte går nu när remissen är skickad och Huddinge äger ärendet. Jag orkade inte tvinga dem att ringa ändå. Och så hävdade de att Danderyd ändå brukar ha längre kö. Fast det vet de ju inte. Hon var inte särskilt stark, sköterskan vi träffade, hon hade inte raka svar på särskilt mycket. Läkaren var så stressad så henne fick vi bara träffa en kort stund när hon kom för att dubbelkolla att hjärtat inte slog. Sköterskan svarade bara ?allt är individuellt? på alla mina frågor. Vad är vanligare - att man väntar ut missfallet eller att man sätter igång det? Hur lång tid brukar det ta innan det sätter igång själv? Vilket är bäst för kroppen? Gör det ena ondare än det andra? Så jag vet inte vad jag vill. Helst skulle jag vilja att det satte igång NU. Av sig själv. Jag är så rädd för de där tabletterna som sätter igång aborten/missfallet. Det gjorde så ont sist att jag svor att kräva att de söver ner mig om jag skulle hamna i samma sits igen. Det måste väl vara mindre smärtsamt om kroppen sköter det själv? Men jag vill ju inte gå runt med ett dött foster i flera veckor och vänta på att naturen har sin gång.

Jsg beklagar verkligen!! Fy så hemskt Så orättvist. Jag hoppas att ni tar er igenom det här. Prata, älta och prata och älta. Många styrkekramar !!
  • Orkide
    beso skrev 2018-02-14 19:10:32 följande:

Usch stackars! :( Har du kollat om du bara har en i magen..? ;)

Ja jag kollade det för någon vecka sen. Jag trodde att det var flera eftersom jag mår så dåligt. Men det ligger bara en där inne som tur är
  • Orkide
    MimmiSthlm skrev 2018-02-15 15:13:46 följande:

Hej! Jag hakar på här jag också, hoppas att det är okej! BF 17/9, barn nr.3. V.9+2 idag m.a.o :) Har följt med lite sporadiskt i tråden men aldrig skrivit förut, nu kände jag dock att det var dags! Med mina andra graviditeter har vi som träffats på Familjeliv startat en dold grupp på Facebook där vi kunnat följas åt och lära känna varandra bättre, jag pratar än idag dagligen med dessa mammor och mina barn är 5 samt 2,5 år gamla :) Det är så mycket mer personligt och det är mycket enklare att följa alla när man har ett ansikte på varandra. Vi har gjort olika album med bl.a magbilder vecka för vecka, bebisbilder, recept, tips för förstföderskor och mycket annat. Skulle ni vilja vara med i en sådan grupp, där enda kravet är BF september (slutet av augusti/början av oktober är ju givetvis okej också)? Jag kan ta på mig att starta den isf, och så kan alla ni som vill vara med skicka ett privat meddelande till mig här så får ni mitt riktiga namn. Då kan ni lägga till mig som vän på Facebook (tar givetvis bort det när ni är med i gruppen sedan) så lägger jag till er i den dolda gruppen. I de andra grupperna har vi varit ca 50-80 mammor som lärt känna varandra jättebra och många av oss ses ofta i verkligheten också, så himla roligt! 

Hej, välkommen. Jag tror att de startade en sådan här också men vet inte om det stängdes sen för att det blev så många medlemmar. Har inte fb själv så :p
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-02-18 10:40:26 följande:

Typiskt. . Tror jag blivit magsjuk? =( igår innan jag la mig fick jag jätteont i magen... För att jag åt massor av godis, choklad.. Jag är laktosintolerant men äter choklad ibland ändå, så jag gick på toan och tog konsekvenserna. Normalt så brukar illamåendet ge med sig under tiden magen tömmer sig, men de gjorde de inte... Så efter en halvtimme så kom de upp istället. Sist jag spydde var - 13. Efter det hade jag frossa och gick o la mig. Idag mår jag som vanligt? Magsjuka eller magens sett nu för tiden att ge upp?

Hmm.... Nåväl, 10+1 idag. Imorgon inskrivning och på tisdag ul =D

Någon mer som ser ut att vara mer gravid än man är? Jag postade en bild här när jag var i vecka 8 ca och kan säga att magen växer fortf. Med barn nr 2 så var jag såhär "stor" i vecka 17-18 ca. Tror min kropp agerar "okej jag vet vad jag ska göra, du är gravid igen" boom så ser jag jättegravid ut.

Om du mår sopn vanligt idag så gissar jag inte på magsjuka :p

Jag ser också ut att vara längre gången än vad jag är, så pinsamt tycker jag för det är svårt att dölja!!
  • Orkide
    Otit skrev 2018-02-18 19:29:59 följande:

Barn följt tråden ett tag men inte skrivit själv (tror jag). Har bf 23/9 och det är vårt andra barn. Dottern fyllde nyss ett och det var inte direkt planerat, hade tänkt ha lite längre mellan barnen. Vi försökte i nio månader för att få till dottern och nu blev jag gravid på ett enda ligg. Haha. Dålig tajming då jag har fått nytt jobb och provanställningen börjar i mitten på mars och går ut i september. Nervös för allt där. Är också nervös för om allt står rätt till i magen. Är inte alls lika orolig över allt som med dottern. Tycker där emot att två barn känns så mycket läskigare än ett. Hur ska man klara det? Hur ska man kunna ge lika mycket kärlek och uppmärksamhet till två barn?

Välkommen,

Jag börjar också bytt jobb i mars. Så himla olägligt bara att hoppas att man orkar jobba så länge som möjligt!! Dina tankar kring delad kärlek kommer jag ihåg från när jag väntade nr 2. Du kommer älska båda lika mycket helt galet hur kärleken kan delas och växa.

Jag väntar nu nr 3 och undrar mer hur jag ska hinna med tre barn och om det är orättvist mot de andra två som fyller 5 och 7 i vinter.
  • Orkide
    Daria111 skrev 2018-02-18 20:34:08 följande:

Jag hade bruna blod igår och idag blev mer blod som mens men inga klumpar och har värk i magen jag är jätte orolig men imorgon kontaktar jag barnmorska ! Hoppas det går bra för dig !

Vad jobbigt att du blöder. Hoppas BM kan ge någon form av svar. Att du inte har ont i mageb känns som ett bra tecken i alla fall. Håller tummar
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-02-19 09:25:27 följande:

Hur många kg har ni gått upp?! Är i vecka 11 nu som sagt och har gått upp ca 5kg! Jag höll på att smälla av! Underkroppen har inte växt något och sambon säger att det som växt är maten framåt och brösten. Men FEM kilo?! Jag vet inte vad jag ska ta mig till =(. Jag är ju liksom inte överviktig när man ser på mig.

För övrigt så var blodsocker och järnnivån bra (132) och fick tid för ul den 17/4 =D.. Mannen har 3 flickor sen innan, jag har en av varje.... Han är bombsäker på att han bara kan producera flickor, min magkänsla och mitt hjärta säger pojke (vi vill gärna att det ska vara en pojk)... Så vi gjorde ett vad, den som har rätt betalar notan på ullared i sommar när vi ska dit på min födelsedag.

Imorgon har vi ett privat vul inbokat för att se om hjärtat fortf slår nu innan vi ska gå ut med det till familjen.

Jag har inte vågat ställa mig på vågen. Men jag tror minst fem kilo så som jag ser ut. Lår, rumpa, mage o bröst. Men jag har ätit konstant för att inte må illa och dessutom inte nyttigt. Funderar på att vägra väga mig på inskrivningen. Spännande att få se vem som har rätt av er. Vi vill ha pojke men jag är 100 på att det är en flicka. Bli självklart lika älskad men vi hade redan valt pojknamn sen länge hehe.

Lycka till på vul
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-02-19 16:04:08 följande:

Ja jag har också ätit pga illamåendet, men hädanefter tänker jag tänka på hur stora portionerna är.. Sambon säger att jag inte äter stora portioner men jag har verkligen ångest över vikten =/

Varför är du hundra på att det är en flicka?

Hehe ja då underlättar det ju med en pojke!

Jag försöker verkligen klura ut namn som passar in med mina barns namn (Hailey och Jamie), eftersom mitt eget namn också är ovanligt i Sverige.... Men vi kommer inte på något som faller mig i smaken hehe

Jag är säker på att det är en tjej för jag är oerhört doftkänslig. All slags parfym, tvål, hudkräm mm gör ont att få in i näsan och så även när jag var gravid med dottern. Plus att jag nu satt på mig mer över höfter o lår vilket jag också gjorde med dottern. Men vi får väl se vid RUL om hundra år haha.

Ne det är svårt med namn speciellt när syskonen nu har namn som passar ihop.
Svar på tråden BF September 2018