Inlägg från: emhu |Visa alla inlägg
  • emhu

BF September 2018

Asså, nu är jag lite nojjig igen. Jag var hos bm idag och idag låg hjärtljuden på 135 slag i minuten jämfört med 140 slag i minuten förra gången för tre veckor sedan. Men visst borde hon ha reagerat om det var onormalt att frekvensen var lägre den här gången än förra?

• emhu
    Sabinac skrev 2018-07-09 16:28:23 följande:

Det är ingenting att oroa sig för ellee nojja. Verkligen normalt och kan skilja mer utan att det är onormalt. :) jag brukar få se när bm mäter och det kan variera ganska mycket under den korta stunden som hon mäter. Så länge hjärtat slår normalt är det inget att grubbla över.

Smka skrev 2018-07-09 17:25:56 följande:

Tror inte heller du behöver oroa dig =). Sist jag var där pendlade pulsen mellan 128-164. Beror ju mycket på om de sover eller är vakna. Är ju samma som för oss pulsen växlar ju massor beroende på om vi vilar, sitter, dammsuger eller går på spinningpass. Såklart får man lita på att bm håller koll på om det är något galet. Troligtvis mår din bebis jättebra =)

Tack för lugnande svar!
  • emhu
    Elina22 skrev 2018-07-11 12:26:25 följande:

Förra gången lågs min bebis hjärtfrekvsens på 140 (4 veckor sen) och idag 110!!! :(

Ja, det var ju lite större skillnad. Var det något som di BM reagerade på?
  • emhu
    Smka skrev 2018-07-15 19:34:51 följande:

Hur mår ni i värmen?

Jag håller på att smälta bort! Vår termometer har visat 30 grader både inne och ute idag. Jag tog ett kallt bad förut och då var det ganska skönt i en timme efteråt ungefär. Nu är jag lika varm som innan igen. Vi har dock köpt en takfläkt till sovrummet och den är guld värd i den här hettan. Har också märkt att en handduk som man blöter i kallt vatten är väldigt skön att stoppa om fötterna med! Och massor av isglass! Hur gör ni andra för att klara av värmen?
  • emhu
    Nostalgity skrev 2018-07-16 17:31:44 följande:

Så fort jag går ut så kommer illamåendet och syrebristen blir värre så jag får panik.

Håller mig inne och försöker aktivera mina 2 barn så gott jag kan.

Förstår inte hur jag ska kunna ta mig till bm på torsdag, då karln inte kan följa med denna gång. Då i vecka 32+0.

Har dock börjat få sammandragningar/förvärkar som gör ont i hela härligheten + ryggen. Någon mer med onda sådana?

Inga onda sammandragningar ännu men bm trodde förra veckan att bebis håller på att fixera sig då jag har väldigt ont i bäckenet och det kommer som brännande ilningar i hela fiffi flera gånger om dagen. Men jag är bara i vecka 31 än så länge så jag tycker att det verkar tidigt för fixering redan nu.

Imorgon ska jag fly lägenheten och jobba på kontoret. Hoppas att inomhustemperaturen är humanare där...ser dock inte fram emot resan hem imorgon i kollektivtrafiken.
  • emhu
    Nostalgity skrev 2018-07-18 15:28:11 följande:

Va på toa nyss och såg att jag fått en liten brunaktig flytning i trosan, även på pappret. Brunt betyder ju gammalt blod?

Är de inget att oroa sig för eller bör jag ta upp de med bm imorgon lr ringa 1177 idag?

Säkert inget att oroa sig över! Det är ju när det är färskt blod som man ska vara observant har jag förstått men jag skulle absolut nämna det för bm imorgon. Om det inte slutar skulle jag ringa förlossningen bara för min egen oros skull :) uppdatera gärna med vad bm säger om saken!
  • emhu
    Nostalgity skrev 2018-07-19 21:20:13 följande:

Ja, väldigt tråkigt bemötande jag fick dock. Han var oaktsam och nonchalant. Försökte hålla mig för skratt när han sa att jag skulle återkomma om jag fick ont. Det var ju HAN som gjorde illa mig och nästa gång någon främmande tittar mig mellan bena är för att bebisen är på väg!

Skönt att allt såg bra ut! Fy för hårdhänta läkare som inte förstår hur obehagligt det är att någon är där nere och gräver i det här tillståndet. Mitt underliv är så himla svullet och känsligt. Gör till och med ont när jag krystar för att göra nummer 2, haha! Har redan ångest för hur det kommer kännas när ungen ska ut...
  • emhu
    Orkide skrev 2018-07-21 10:56:28 följande:

Är det någon mer än jag som blir sjukt trött efter att ha varit uppe bara i två timmar!?

Jag är konstant trött plus att det känns som att jag inte får luft. Jag är sååå obekväm, önskar att dom här sista veckorna går fort!
  • emhu
    Nostalgity skrev 2018-07-21 00:05:16 följande:

Ååh idag hämtade vi ut vagnen! En Britax smile 2 <3

Känslan att rulla ut den från butiken.... Den är oerhört mysig!

När hämtar ni/köper vagn?

Jag är i 32+1.

Vi köpte en Emmaljunga NXT90F för fyra veckor sedan när dom hade den på rea. Som sagt, fantastisk känsla. Nu står chassit fastlåst i barnvagnsrummet och ligg/sittdel väntar på bebis i förrådet. Om fyra veckor kommer svärmor på besök med hemmasytt bäddset så då är det dags att bädda :)
  • emhu

Jag är så otroligt tacksam över att jag är gravid efter allt som vi gått igenom för att komma hit MEN jag är också sååå himla trött på det nu. Jag har ont överallt, konstant täppt i näsan, halsbränna från helvetet, konstant trött och gnällig. Och nu har jag så himla dåligt samvete för att jag känner såhär. Jag borde ju bara tacka och ta emot och vara glad och lycklig för min stora mage men allt jag vill är att de här sista veckorna går fort och att bebis tittar ut två veckor för tidigt. Vet ärligt talat inte hur jag ska stå ut till slutet av september. Känner ni andra igen er?

Svar på tråden BF September 2018