Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

BF September 2018

Challenge88 skrev 2018-02-01 14:15:18 följande:

Jag måste bara få fråga. Ni som redan fått se/höra ultraljud/hjärtljud, är det standard hos er eller har ni bett om det? Om det är standard vilket landsting hör ni till? Vad jag har förstått det som är att jag inte kommer få varken höra eller se något förrän v 18-20. Känns jätte långt bort nu :(

Bor i Stockholm och gjort UL privat. Betalar 350kr.
  • Orkide
    Babyverkstaden2017 skrev 2018-02-02 12:56:03 följande:

Får jag fråga var du gick? Behöver tips! Vilken vecka kan man som tidigast gå? 

Hos Eva Svanborg i Solna. Enkelt att få tid. Jag tror man går som tidigast i v7. För att man ska kunna se hjärtljud
  • Orkide

Nån mer än jag??

Jag fick åderbrock på ett ben under min andra graviditet. På insidan av lår och på framsidan av benet. Det mesta försvann efter graviditeten men det var fortfarande synligt och fult. Nu är jag bara gravid i v7+2 och åderbrocken har redan börjat blossa upp?? Vad ska jag göra är det farligt? Sjukt långt kvar i graviditeten..

• Orkide
    Sabinac skrev 2018-02-03 10:05:25 följande:

Jag har också fått åderbråck mina graviditeter, de syns mer eller mindre. Men det är ofarligt vad jag förstått och det är nog inte så mycket att göra. Stödstrumpor kan hjälpa.

Jag trodde inte att jag skulle få mer så hä tidigt. Jag blir rädd för blodproppar :-/
  • Orkide

Någon mer än mig som väntar syskon och har börjat tänka ?å nej vad har jag gjort?. Jag tänker att mina barn är så stora och ska vi nu börja om, ska barnen få vänta på massa saker för att första bebisåren är krävande. Är jag egoistisk som vill ha en till. Två stycken är ju egentligen bra vi kan ta en i varje hand o gå..

• Orkide

Vad skönt att man inte är ensam med sina tankar. Känns som att denna graviditet är jobbigare på alla sätt och vis. Tog ju tre år att bli gravida så jag vet inte om det psykiska spelar in. Hur är era gravidsymptom just nu? Mina är:

Mår konstant dåligt, ljuskänslig, ljudkänslig, rörelsekänslig, doftkänslig, konstant hungrig men ändå inte, äter väldigt ofta och bara onyttigt, illamående om jag inte äter illamående efter jag ätit, extremt trött, ledsen/arg/irriterad ja och så mina åderbrock som börjar ?ådra fram?. Alltså är jag är superdålig mamma och person just nu.

• Orkide
    beso skrev 2018-02-05 08:16:40 följande:

Usch tjejer. Trodde jag skulle vara gladare inför ul idag 9.30 men e bara livrädd för dåliga nyheter. Efter 8mf i rad innan denna graviditet undrar jag om det ens är möjligt att bebisen kan vara frisk. Idag 10+1 (v11). Vill inte gå ensam men har ingen som kan följa med. Tänk på mig o håll tummarna snälla! Kram :(

Lycka till !! Kram
  • Orkide
    JenPet8885 skrev 2018-02-12 17:55:29 följande:

Hej!

Jag kliver ur här nu.. I lördags fick vi akut åka in till sjukhuset då jag fick en hemsk smärta i magen så jag klarade inte av någonting. Jag hade utomkvedshavandeskap och äggledaren brast i magen och över 1 liter blod fanns i magen så jag akutopererades. Fostret hade klarat sig alla 11 veckor och det lilla livet hade ett litet tickande hjärta. Detta är fruktansvärt tungt för mig eftersom jag genomgick ett missfall i december. Vet inte om jag någonsin vågar bli gravid igen. Lycka till alla ni andra och jag önskar att ingen av er behöver genomgå det jag just nu genomgår <3

Jag beklagar av hela mitt hjärta. Så hemskt och så orättvist Ta er tid att läka både psykiskt och fysiskt. Prata om det ofta. En dag kommer det att börja kännas yttepytte bättre och sen kommer det att gradvis bli bättre hela tiden. Jag önskar er lycka till <3
  • Orkide

Hur mår ni?

Fy jag mår illa, är helt orkeslös har varit hemma från jobbet denna vecka. Men värst att alla jäkla dofter, parfymer mm. Å de enda byxorna jag älskar hemma dofter hudkräm och går inte bort i tvätten Tips??

• Orkide
    998877 skrev 2018-02-14 09:21:40 följande:

Fruktansvärd trötthet och illamående som kommer och går men kan ändå inte klaga det minsta. Jag är gravid. Ge mig all smärta i världen bara min bebis kommer ut frisk och välbehållen!

Skön inställning. Jag har verkligen mått så dåligt att jag nästan funderat på abort. Min minsta vill köpa en ny mamma just nu Å då har jag kämpat i tre år för att bli gravid. Men när jag varit gravid med mina barn har jag verkligen inte mått så här kasst!!
Svar på tråden BF September 2018