BF September 2018
Är det någon som har känt foster rörelser ännu?
Jag minns inte vilken vecka jag kände det första gången med mina två tidigare.
Är det någon som har känt foster rörelser ännu?
Jag minns inte vilken vecka jag kände det första gången med mina två tidigare.
Imorse träffade jag min läkare pga risker i mitt arbete.
Jag arbetar på en särskola med utåtagerande elever.
Min chef står bakom mig och har föreslagit graviditetspenning för flera veckor sedan men jag har inte velat/tvekat. Nu fick jag hårda bud. Fram till vecka 20 får jag arbeta men inte mer. Det känns skönt att någon annan har bestämt åt mig.
Läkaren tyckte att detta är inget vi chansar med och om fk inte beviljar detta sjukskriver hon mig.
Behövde bara ventilera mig lite.
Hej, jag jobbar också på en särskola med utåtagerande elever. Jag vill söka gravpenning men min chef tycker att det kommer vara lugnt på sommaren osv.. är lite inne på att göra som du, har du själv tagit kontakt med läkaren och berättat? Ska sitta med mi chef nu i veckan och så ska jag se vad hon säger. Men jag har sagt att jag vill få 60 dagar innan men redan nu känner mig utsatt i mitt arbete. Senast förra veckan var det en elev som skallade mot min mage. Jag vet att det inte är
Något farligt nu men man bli ju rädd och ledsen för man vet inte hur man ska regera
Är det någon som har en aning om vad de kan vara som gör så ont?
Började i onsdags då jag var tillbaka på jobbet från 2 månaders sjukskrivning. Är lastbilschaufför och lyfter därför väldigt tungt.... Sen har de kommit efter jobbet varje dag... Samt idag när jag och karln varit på loppis (gick en hel del).. Det är en smärta som ilar, drar lr hur jag ska förklara... I mitten från livmodertappen typ upp till livmodern, känns som det är däremellan iaf. Gör SÅ ont!
Vi ska på rul den 27/4. Längtar!
Efter det ska vi köpa vagn och det står mellan emmaljunga och bugaboo. Svårt.
Hur länge åker barn vagn ungefär?
Har samma problem här. Velar mellan Bugaboo Donkey (pga att funkar som syskonvagn om man skulle få tätt inpå) eller Emmaljunga nxt90 som är en urdålig syskonvagn men såå fin och bra kvalité. Hmmm :)
Nu är vi alla ungefär halvvägs av graviditeten. Är ni fortfarande oroliga? Jag börjar slappna av och njuter mer och mer av graviditeten. Längtar till RUL som är nästa fredag. Först och främst så jag får se bebisen men sen ska jag börja shoppa! Kliar i fingrarna när jag ser allt :)
Ska vi skriva en lista över bf och kön (dom som har kollat) ??
Jag är beviljad graviditetspenning! Så från den 14 maj är jag hemma till 10 dagar innan bf!
En sådan lättnad! Nu bara RUL på fredag så jag ser att allt är ok med bebisen!
Det var ett tag sen jag skrev här, hoppas alla har en bra graviditet ????
Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt barnvagnsdilemma, sitter och velar mellan bugaboo fox och Emmaljunga nxt90/60. Vilken ska man välja och varför? Har ingen erfarenhet alls ????