Inlägg från: emhu |Visa alla inlägg
  • emhu

BF September 2018

Jag har kommit in i en period där jag inte är sugen på nånting samtidigt som jag mår fruktansvärt illa då och då under dagarna. Vad äter ni andra? Vilka är favoriträtterna nu som preggosar?

• emhu
    Cheerful skrev 2018-03-14 00:03:08 följande:

Pannkakor med sylt, smörgås med skagenröra & rökt skinka eller pommes med pulverbea är det jag äter. Kött lockar absolut minst om än fisk tycks gå en aning bättre

Åh macka med skagenröra, gud så gott!
  • emhu
    Maria 269 skrev 2018-03-14 14:35:59 följande:

Äter det mesta som vanligt, frukost gröt/youghurt ägg frukt, mellis typ smoothie, lunch protein å oftast ris/grönt mellis igen (macka/ägg) sen middag samba som lunch. ..tränar regelbundet fortfarande så antar att df hungern finns ????????????????

Önskar att jag var sugen på lika nyttiga grejer så du...allt som går ner är kolhydrater och fett..
  • emhu

Hur känner ni nu när ni har passerat kub och allt såg bra ut? Har ni kunnat släppa oron (om ni varit oroliga alltså)?

Jag har försökt slappna av lite men ibland blir jag helt panikslagen och är säker på att bebis dött. Detta trots att jag kräks nästan dagligen...får nog ringa och boka en tid hos kuratorn tror jag...

• emhu
    Johannana skrev 2018-03-16 16:45:35 följande:

Jag gjorde KUB i v12, är i v15 nu. Efter det kände jag mig lugn fram till i måndags, då jag började blöda (hade blödningar mellan v6-v10). Då blev jag helt livrädd och det har inte slutat heller. Men gjorde ultraljud hos BM idag och det lilla pyret skuttade runt och levde loppan :) Så nu känns det bättre igen.

Åh nej...blod är ju det sista man vill uppleva men så skönt att allt såg bra ut i alla fall! Hoppas att det slutar snart och att det fortsätter så för dig. Kunde dom inte se någon anledning till att du blöder?
  • emhu
    Hellan skrev 2018-03-16 17:24:18 följande:

Jag har inte kunnat släppa oron helt. Lite orolig över att det trots allt kan vara något fel fast låg sannolikhet (fast att jag helatiden vetat att det inte är någon garanti). Nu har jag haft magsjuka och kräkts på helt tom mage i ca10 H och efter kräkningarna har jag haft smärtor i livmoder var säker på att jag skulle kräka ut det lilla livet, så nu längtar jag till nästa bm besök då vi ska få lyssna på hjärtat, då filuren vid första kub(för kort gången) var extremt rörlig och inte lika rörlig vad jag tycker vid andra kub fast bm sa att det var en livlig sak.

Usch va jobbigt med magsjuka ovanpå allt med graviditeten. På kub låg vårt pyre stilla nästan hela tiden, bm trodde att hen sov men hjärtat pulserade så fint och vi fick se några armrörelser så det var ingen anledning till oro så bm men oron finns ju där ändå. Hoppas att det är lite mer fart och fläkt på rul sedan.
  • emhu
    Mawie skrev 2018-03-18 10:50:05 följande:

Tänkte bara något som jag tycker är både jobbigt och pinsamt.

Hade i fredags gjort några mindre lyft och när jag satt på huk och reste mig upp då kändes det konstigt mellan benen.

Sprang in på toaletten och upptäckte något som såg ut som en liten påse som hängde ut!!!

Panik försökte tryck upp det i slidan och fick då blod på fingrarna.

Tänkte att nu är det kört nu får vi ingen bebis.

Stack från jobbet och åkte till akuten, där fick jag veta att livmodertappen släppt och åkt ner, fick som någon ring som håller uppe alltihop.

Fick göra vaginalt ultraljud och bebis mådde hur bra som hellst, tårarna sprutade.

Dock ångest över mitt underliv,så mycket tankar!-hur blir det med vaginal förlossning, sexliv. Hur ska muskulaturen orka genom hela graviditeten?

Mår skit och låg hela gårdagen och grät.

Åh stackare :( tycker att du ska ringa och prata med din barnmorska imorgon så att du får svar på alla dina frågor.
  • emhu
    OGH4 skrev 2018-03-19 18:03:13 följande:

Hej alla!

Jag har följt denna tråden på avstånd sedan jag plussade men har aldrig vågat hoppas eller tro. Har två mf i bagaget.

MEN idag kom dagen för KUB (är i v 12+4) och precis som vi misstänkt så är det TVÅ! Japp, första här med tvillingar?! Allt såg bra ut på båda barnen och de låg och vinkade till varandra och oss där i magen. :D

Jag och min man är överlyckliga men också skräckslagna! ;)

Har vart sjukskriven i två månader pga extremt illamående och kräkningar (det är ju två ;p)

Men mår SÅ mkt bättre nu så hoppas på jobb nästa vecka!

Det kanske finns någon mer som läser och inte vågar/vill skriva än men ville dela med mig av de glada nyheterna och kanske komma i kontakt med ngn annan blivande tvillingmamma!?

(Första barnen för oss och Bf 26/9 men med tvillingar så kommer dom ju nästan alltid tidigare så räknar mer med mitten på september) :D

Grattis till alla härinne! Tänk så cool kroppen är ändå!

Åh wow så häftigt med tvillingar! Förstår att ni är skräckslagna :D men det kommer gå bra!
  • emhu
    Smka skrev 2018-03-19 17:58:01 följande:

Kul för alla er som får se livliga bebisar på kub men är det inte fler än jag som inte gör det? Hur går det för er? Hur går tankarna.

Vår bebis var väldigt stilla på kub, låg bara och vred lite på sig men bm sa att det inte var någon anledning till oro när hjärtat slog så fint. Och lite rörelser såg vi ju! Så jag är inte så orolig. Dessutom blir mitt illamående bara värre och värre...
  • emhu
    Tokmamma skrev 2018-03-24 17:48:48 följande:

Är det någon som har känt foster rörelser ännu?

Jag minns inte vilken vecka jag kände det första gången med mina två tidigare.

Jag är ganska säker på att jag kände bebis för första gången häromdagen. Idag har jag också känt som om något tumlar runt långt ner i magen. Intalar mig att det är bebis i alla fall...får min oro att försvinna :) 14+3 idag.
Svar på tråden BF September 2018