Johannana skrev 2018-07-31 14:10:33 följande:
Hej alla! Längesedan jag skrev nu men har varit inne och läst lite då och då :) Är nu i vecka 35 och idag gick min slempropp. Blev helt förskräckt då jag inte alls var beredd på det och den var lite rosa/blodig. Ingen vattenavgång och inga värkar iaf så det kan ju dröja veckor innan det händer något :)
Hur mår ni andra i värmen?
Är det ditt första barn?
Med mina 2 barn sen tidigare så har slemmproppen släppt 3-5 dagar innan de kommit, utan värkar lr vatten... Jag har vaknat samma dag de föds av värkarna och vattnet har dom tagit på förlossningen.
Men som ni skrev tidigare så hoppas vi bebis stannar iaf 2 veckor till =)
Jadu, värmen.... Den kan ta sig nånstans! Den hjälper ju inte till mina good-feel känslor ang barnen direkt. Barnen är 6 och 10 år, men när jag mår illa och helt utpumpad av värmen så vill barnen till stranden.... Såklart! Svaret blir oftast att vi åker och badar när sambon kommer hem från jobbet.. Är sååå glad att han finns i våra liv!
Åker iväg korta sträckor till köpcentret eller köpa glass nånstans iaf då och då, så inte barnen bara blir sittandes hemma med telefon, platta lr tvspel.
Är glad att vi var iväg 3 dagar till skara sommarland i juni, för nu hade jag inte orkat. Förvärkar, foglossning, ryggvärk.... U name it haha