Inlägg från: Milie |Visa alla inlägg
  • Milie

BF September 2018

Mawie skrev 2018-01-07 00:26:11 följande:

Hej allihopa!

Har bf 11/9 3:e barnet. (Två mf i v 13 och 8, förra året)

Så hoppas att vi kommer få behålla detta lilla.

Hänger gärna här med er, blev otroligt jobbigt när jag var med i fb grupp, bf april 2018, så det kommer bara vara här jag skriver, hoppas att det är ok.

Så klart det är okej. Jag är med på FB men försöker hänga kvar här också.
  • Milie
    Sonaten skrev 2018-01-11 20:06:36 följande:

Hej, jag är ny i den här tråden. Bf 8 september. Tredje barnet.

Min man sa igår att det varit på nyheterna att man ska undvika alvedon när man är gravid. Jag har inte varit så noga med det tidigare graviditeter. Idag har jag huvudvärk och har inte tagit alvedon, men det är ju väldigt jobbigt att vara på jobbet då när man både är sömnig, illamående och har ont i huvudet.

Jag äter en antidepressiv medicin sedan flera år som jag åt under förra graviditeten också. Nu känner jag mig inte lika trygg längre med att det är riskfritt. Jag borde väl boka en läkartid men har inte kommit mig för.

Hur gör ni andra med alvedon? Andra mediciner?

Jag undviker läkemedel "så gott det går". Det finns så klart en gräns, men jag härdar inledningsvis. Likadant med typ Novalucol mot sura uppstötningar. Även fast det är en ganska så safe grej att ta. Det hela grundar sig nog i att jag är rädd att vänja kroppen så att läkemedlen knappt fungerar då jag verkligen behöver dem.

Sen vad gäller värktabletter tar jag aldrig Ipren och det ska man absolut inte göra som gravid. Alvedon är säkrare men jag tror folk tappat respekten för Alvedon. De fick ju ut med information nyss om att vi måste sluta trycka i ungarna Alvedon för minsta lilla. Inget läkemedel är ofarligt, särskilt inte för barn.
  • Milie
    ABbf2018 skrev 2018-01-12 18:33:43 följande:

Hej!

Tänkte hoppa in här. Är snart 24 år, sambon 27. Bf 16/9. Har en misslyckad graviditet i bagaget och det här är sjukt! Förra gången dansa jag på moln hela tiden, nu fundera jag bara på när de ska gå fel. Jättedumt! Men ska kräva mig till ett ultraljud i v 8 så ser allt bra ut då så komma jag nog komma tillbaka till mina moln! Det är ju helt fantastiskt att vänta barn!!! Som jag längtar efter våran bebis. Ha ni fått några graviditetssymptom än?

Bra att du ändå försöker tänka positivt! Det som händer händer, så det blir ju bara mindre negativt om man inte "målar fan på väggen". Vi har samma BF! Jag känner mig uppsvälld, frusen och pinkar typ jämt. Idag kom första slängen illamående också. Visst ja, tröttheten slog till som en käftsmäll idag. Jag har varit helt däckad. Själv då?
  • Milie
    Nostalgity skrev 2018-01-13 17:01:50 följande:

Hejsan. Har ju haft små blödningar sen onsdags, men idag ingenting. Ingen smärta heller. Ömma bröst har jag och trötthet.

Är i 5+0 idag.... Tog ett test nyss.

Tror ni att de borde visa 1-2 eller 2-3 om de skulle vara ett missfall kroppen spökar med?

Eller vad är eran tanke?

Jag är också 5+0 idag och tog också ett test idag som visade 3+ och det är ju precis så det ska vara. Det är ju ingen garanti, men jag tycker absolut det är positivt när du haft en blödning. Att den slutat, att du inte har ont och att hCG är normalhög måste ju vara jättegoda tecken. Jag tycker din situation verkar väldigt hoppfull.
  • Milie

BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet

2. LilacAm, 1:a barnet

3. Malin1809, Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet, Akinder 1a barnet

6. Magneten1 1a barnet

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet , Johannana 1a barnet

12. Nicho2018, 1a barnet

13.

14. Nostalgity, 3e barnet

15. Cheerful 1a barnet, ankmamma 1a barnet, Hellan 3:e barnet

16.Boggielo 3e barnet, Annnno 1a barnet, Milie 2a barnet

17.

18. Mimipig, 2:a barnet

19.

20.

21. Orkidé, 3e barnet, LA87

22.

23. Elsaida, 6:e barnet , Maggisbulle 1:a barnet

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30

• Milie
    Nostalgity skrev 2018-01-13 18:06:13 följande:

Vad tryggt att höra att de verkar vara som de ska, även om de inte är en garanti..... Är alltid skönt att få en annan människas åsikt och tankar!

Vad kul med en som är precis lika långt gången!

=D

Jag har telefontid på tisdag med kliniken, så tänkte tjata till mig några blodprov o kolla hcg stigning hehe. Då man ändå inte kan se något på vul såhär tidigt.

Ja, riktigt kul att det var på samma dag, men jag såg att vi inte hade samma BF. Det låter som en bra idé att få komma in och kolla att det stiger.
  • Milie
    Nostalgity skrev 2018-01-13 19:31:53 följande:

Mitt Bf blir 12-14sept. Ditt?

16 september. Olika appar säger lite olika men jag väljer att utgå från Natural Cycles som har hyfsad koll på min ägglossning. Fast det är inte helt hundra eftersom NC inte kunde sätta ägglossning den här cykeln. Jag började med progesteron vid ägglossning och slutade därför tempa. Men, men.. Vid NIPT den 21:a februari så ska bebis åldersbestämas.
  • Milie
    Sofielouise skrev 2018-01-15 05:26:44 följande:

Läste i tidigare inlägg om en facebookgrupp? Är den registrerad som ?hemlig? eller ?sluten?? Skulle gärna gå med om den är ?hemlig? då jag inte berättat för någon än ??

Den är hemlig, så det är lugnt!
  • Milie
    Nostalgity skrev 2018-01-15 08:46:44 följande:

Jag är i vecka 6 och nu har det smugit sig på! Främst vid hunger och när jag kör bil, blir åksjuk. Trött har jag varit sen strax innan bim.

Är allt okej med dig? Det låter ju toppen att du mår illa, hehe. Nämen, du förstår. Graviditetssymtom är ju ett gott tecken.
  • Milie
    Nostalgity skrev 2018-01-15 11:39:43 följande:

Hehe ja jag förstår hur du menar.... Alla symptom är välkomna just nu! Har fortsatt blöda lite grann varje dag... Som tur är inge klarrött, inge klumpar, ingen smärta eller känning nånstans. Brösten är ömma fortf, tycks bli värre för varje dag, tröttheten håller i sig, svullen och så kom illamåendet som ett brev på posten. Klarade inte av att sortera ut pappret som låg blandat med dotterns slajm igår kväll, var tvungen att be sambon göra det haha.

Men vi får se vad doktorn säger imorgon em via telefon. Vad han tycker jag ska göra? Om han tycker de låter som mf på g eller bara ofarliga blödningar? Har blödigt smått i 6 dagar nu.

Trots blödningarna så låter det ju himla bra med alla andra symtom. Och inga klumpar eller smärta. Jag tror det kommer gå bra, men det kan ju vara rätt drygt med återkommande blödningar. Visst kan de väl se på ultraljud om blödningen är pågående och om den kommer från livmoderslemhinna? Hoppas det finns sätt att få svar så fort som möjligt så du slipper gå runt och plågas.
Svar på tråden BF September 2018