Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

BF September 2018

JenPet8885 skrev 2018-01-12 01:12:27 följande:

Fick ett mindre roligt brev idag. Gjorde cellprov nr 2 i början av förra graviditeten som slutade i missfall och även det visade cellförändringar. Nu är jag inbokad om en månad på ett utvidgat cellprov. Nu är jag så nervös att något ska vara fel för det lilla knytet i magen! Ska ringa till gyn imorgon och berätta att jag är gravid, dock hoppas jag att det går att få tag på dom då det inte är det lättaste här i Värmland :(

Jag förstår din oro, men ring och säg att du är gravid och att du är rädd för att mista det.
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-01-12 13:31:18 följande:

Fick du ont i magen på en gång vid de rosa flytningarna eller kom det förns själva klumparna kom?

Jag hade nog som molvärk hela tideb men när det röda med klumpar kom var så fick jag som sammandragningar. Jag hoppas att du blöder som en normal del kring graviditeten <3
  • Orkide
    ABbf2018 skrev 2018-01-12 18:33:43 följande:

Hej!

Tänkte hoppa in här. Är snart 24 år, sambon 27. Bf 16/9. Har en misslyckad graviditet i bagaget och det här är sjukt! Förra gången dansa jag på moln hela tiden, nu fundera jag bara på när de ska gå fel. Jättedumt! Men ska kräva mig till ett ultraljud i v 8 så ser allt bra ut då så komma jag nog komma tillbaka till mina moln! Det är ju helt fantastiskt att vänta barn!!! Som jag längtar efter våran bebis. Ha ni fått några graviditetssymptom än?

Jag känner likadant. Jag vågar inte bli glad för sist vad jag superglad och men så blev det inge bra. Nu känns det som att jag bär på ett missfall.

Jag har inga symptom förutom att jag är svullen på kvällen. Du då?
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-01-12 20:58:29 följande:

Okej. ... Ja än har jag inte haft nå molvärk eller något. Fortsatt rosa på pappret men inge i trosskyddet och nu i em /kväll kommer de knappt något. Har telefontid på tisdag, om de fortsätter såhär tills dess kommer jag kräva att få ta blodprover.... Så jag vet om jag är gravid eller inte. Går in i vecka 6 imorgon.

Hur går det med din grav? Vilken vecka är du i?

Hoppas det inte kommer mer!!

Jag är i v 4+1. Har inte så mycket symptom så det är oroväckande pch just nu har jag en konstig känsla i kroppen, typ som att det rinner på insidan. Hoppas jag känner fel.
  • Orkide
    Imra skrev 2018-01-13 06:04:48 följande:

En till som plussade idag! :D

Försök nr 8 för vår del. Nu hoppas man bara på att lilla fröt vill stanna!

Välkommen! Nu nu vill vi att alla frön ska stanna där de är och växa till sig till bebisar. Vad har du för bf?
  • Orkide

Sen igårkväll har kag haft NOLL symptom. Ingen annorlunda känsla i magen emmer svullen som jag tidigare varit. Heelt borta. Det kan ju inte vara ett bra tecken?

• Orkide
    ABbf2018 skrev 2018-01-13 07:19:03 följande:

Okej, ja de är ju svårt, man få väl tänka på att om man gör allt rätt så händer det bara om det händer, oppvärkbart.

Jag har inte heller så mycket symptom, det gör mig nojig. Sist kom dock inte illamåendet förän i v 6. Som jag går in i imorgon. Vilken vecka är du i? Fast dom säger ju att alla graviditeter är olika och de finns dom som aldrig har mått illa eller haft så mycket symptom som ändå fixar hela graviditeten:)

Jag är i v 5 (4+2). Är supernojjig å vet inte hur jag ska göra för att inte oroa mig.
  • Orkide
    ABbf2018 skrev 2018-01-13 10:09:39 följande:

Okej men då kanske de inte är så konstigt om du inte ha några symptom än. Man får nog bara stå ut med oron dom här veckorna. Jag tänker be om ett vul i v 7.

Jag har bokat in ett vul den 31 januari. Men sist så såg jag hjärtljuden och bågra dagar senare fick jag missfall så jag vet inte vad jag känner inför det heller. Det känns som jag bara är negativ. Att få bli gravid efter tre års försök är himmelskt och jag är glad och tacksam <3
  • Orkide
    ABbf2018 skrev 2018-01-13 16:30:43 följande:

Okej, ja fyfan. Men dom säger ju att de är sällan de sker. (Missfall efter att hjärtat börjat slå). Håller tummarna för dig den 31 att du få se fina hjärtslag som håller sig! Jo man bli ju lätt det, äre första barnet? Kan inte ens föreställa mig att hålla på i tre år, ha ni kört själv hela tiden eller ha ni testa hjälp?

Vi ha hållt på i ett år, och de tycker jag är frustrerande. Dela så tro ja de är för att jag är sån jävla planerare och de här kan ju va lite svårt o styra så över. Nu håller vi tummarna att våra små frön växer och bli starka!

Ett år är väldigt lång tid det med!! Har ni barn sen innan?

Det blir barn nr 3 om allt om går vägen. Äldsta barnet är 6 och tog över 1 år. Vi stod i kö till IVF men provade ett läkemedel i väntan på kön och då blev vi gravida. Andra barnet är 4 år och tog 9 månader och då med samma läkemedel. Missfallet var samma läkemedel men sen togs läkemedlet bort och vi fick prova ett annat som inte alls var lila bra. Men till slut tog det sig
  • Orkide
    mathildis skrev 2018-01-13 16:39:20 följande:

Tack!! Ja jag hoppas allt ska gå bra! Men är bara i vecka 5 så länge kvar. Vilken vecka är du i? Jag kommer nog berätta för en kompis nu till veckan, då hon mer är gravid, så vi kommer kunna följas åt! Sen vet jag inte mer, till min mamma vill jag berätta på ett roligt sätt ????

Välkommen. Vilket bf har du?

Med första barnet beställde vi tröjor med tryck ?Världens bästa mormor? . Med andra barnet hade sonen en tröja där det stod ?Storebror? på.
Svar på tråden BF September 2018