Inlägg från: Nostalgity |Visa alla inlägg
  • Nostalgity

BF September 2018

loppanluure skrev 2018-06-07 00:10:19 följande:

om det nu inte är du på riktigt kanske du ska lägga ner beteendet du har mot sambon?

Lycka till!

Jag har inte haft något "beteende" mot sambon, bara kä nslan jag förklarade.

Men allt är utrett och inlägget behöver inte kommenteras igen ;)
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity
    Tokmamma skrev 2018-06-13 17:09:00 följande:

Hur mycket har ni köpt till bebisen? Vi har börjat lite smått att veta av en lång lista.

Vagnen är beställd.

Spjällsäng är fixad

Baby monitor

Filtar

Några plagg

Sängkläder

Babyskydd inte klart.

Vi har det mesta klart då vi vill ha de snabbt fixat så var kan koppla av och njuta av sommaren och spendera den med mina 2 barn sen tidigare, utan att tänka på inköp.

Vagn - beställd

Spjälsäng, täcke, kudde - köpt

Skötbädd - köpt

Kläder i 50,56,62- köpt

Snuttefilt och tjockare filt - köpt

Bilskydd - köpt (varsinn eftersom vi har 2 bilar)

Flaskor, nappar - köpt

Babynest - köpt

Babysitter - köpt

Vinteråkpåse till vagnen - köpt

Diverse ytterkläder - köpt

Skötväska - köpt

Diverse inredning till hans rum som lampskärm, hängmobil i trä, tavlor - köpt

Borste, snorsug - köpt

Så nu är det nog bara smågrejer kvar som sängkläder, salvor, fler blöjor (har börjat köpa på oss i olika stl när det är extrapris), amningsnapp, våtservetter etc =)
  • Nostalgity

Har till o med köpt mjukisbyxor, tjocktröja med dragkedja och mössa till bebisen att ha efter födseln... Att ha på BB.

Tittar nu på vad för slags inneskor jag vill ha med mig. Lutar åt foppatofflor... Lätta att ta med, ta på och tar inte mycket plats.

Ska fråga min mamma nu i dagarna om hon kan tänka sig ta barnen när det är dags att åka in.

Mindre än 3 månader kvar nu och skulle bebis födas nu så är de 80% att han klarar sig.

Gillar att vara förberedd haha

• Nostalgity
    Mawie skrev 2018-06-22 19:18:44 följande:

Har fått en liten blödning efter sex, är i v 29, har inte ont och har inga sammandragningar, bör man vara orolig!?

Nej. Jag fick en stor blödning förra veckan i v28 efter sex. Det var på lakanet, på honom, på min mage... Rann längs benet, kom även en geleaktig klump samtidigt. Ringde förlossningen men dom sa att så länge blodet avtar, man känner bebisen röra sig och man har inte ont så behövs inga åtgärder lr någon kontroll.

Kan vara ett sprucket blodkärl eller rispa i en slemmhinna.
  • Nostalgity
    Sabinac skrev 2018-06-27 20:28:25 följande:

Hur länge har ni planerar att jobba?

Jag planerade att Jobba fram till i mitten av augusti.

Men jag har fått venacava-syndromet, vilket gör att jag får svårt att andas när jag inte ligger framåtstupa sidoläge, så bebisen frigörs från den stora luftvenen bak i ryggen. Värmen, stora magen, foglossning och att vara lastbilschaufför inom distribution är ingen bra kombo. Får/kan inte bära tungt längre lr dra pallarna. Så 100% sjukskriven till 15 juli, då går jag över på graviditetspenning till 1 sept, då blir de föräldraledigt.

Över till något annat: är de nån som vet vart man kan köpa lr beställa babyblå/ljusblå sängkläder till spjälsäng?!

Har gogglat och sökt med desperation... Men de jag hittade kostar 400-700kr, det är ju vansinnigt!
  • Nostalgity
    Tokmamma skrev 2018-07-05 14:02:50 följande:

Hur tänker ni kring åkpåse? Jag har inte haft någon till Mina stora barn men funderar på att köpa. Det är mycket rea just nu så därför kommer frågan redan nu.

Menar du åkpåse till vagn?
  • Nostalgity
    Smka skrev 2018-07-15 19:34:51 följande:

Hur mår ni i värmen?

Så fort jag går ut så kommer illamåendet och syrebristen blir värre så jag får panik.

Håller mig inne och försöker aktivera mina 2 barn så gott jag kan.

Förstår inte hur jag ska kunna ta mig till bm på torsdag, då karln inte kan följa med denna gång. Då i vecka 32+0.

Har dock börjat få sammandragningar/förvärkar som gör ont i hela härligheten + ryggen. Någon mer med onda sådana?
  • Nostalgity
    emhu skrev 2018-07-16 21:27:33 följande:

Inga onda sammandragningar ännu men bm trodde förra veckan att bebis håller på att fixera sig då jag har väldigt ont i bäckenet och det kommer som brännande ilningar i hela fiffi flera gånger om dagen. Men jag är bara i vecka 31 än så länge så jag tycker att det verkar tidigt för fixering redan nu.

Imorgon ska jag fly lägenheten och jobba på kontoret. Hoppas att inomhustemperaturen är humanare där...ser dock inte fram emot resan hem imorgon i kollektivtrafiken.

Det är en obehaglig känsla!

På torsdag är första gången de börjar kolla om huvudet ligger i bäckeningången. Ca vecka 32-33 brukar de börja kolla de sa min bm. Men har en känsla av att min pojk inte ligger neråt. Det är vanligt att ju fler barn man får ju senare vänder dom sig.... Har jag läst om.
  • Nostalgity

Har ni inrett nå barnrum än?

Lägg upp en bild isf!

Jag är väldigt intresserad av inredning så vore kul å se hur ni har gjort!

• Nostalgity

Va på toa nyss och såg att jag fått en liten brunaktig flytning i trosan, även på pappret. Brunt betyder ju gammalt blod?

Är de inget att oroa sig för eller bör jag ta upp de med bm imorgon lr ringa 1177 idag?

Svar på tråden BF September 2018