BF September 2018
Nån som vet om missfallsrisken sjunker i vecka 12 (11+0) eller om det är vecka 13 (12+0)?
Nån som vet om missfallsrisken sjunker i vecka 12 (11+0) eller om det är vecka 13 (12+0)?
Vecka 13 (12+0). Men det värsta är ju att bebisen kan ha dött i magen utan att man vet om det, s.k. missed abortion. Det är jag mest rädd över nu innan andra ultraljudet.
Who! 8 dagar kvar till våran fosterdiagnostik! Jag har valt att vara glad och anta att fostret lever, tills motsattsen är bevisad.
11+3 och de känns som att toppen av det hemska illamåendet håller på å ger sig. Blir ju fortf illamående men inte i den grad som förr.
Cravings är fanta och hallonsoda.
Hur klär ni er för att dölja magen?
Jag är gravid med tredje barnet.. fortfarande mammaledig med minsta och mått väldigt illa även denna gång så jag har mest gått hemma och skrotat. Nu mår jag bättre och längtar tillbaka till de sociala livet jag och barnen brukar ha varje vecka men vänner.
Har kub den 9/3 och vill allra helst dölja graviditeten tills efter de, inte många dagar kvar så det är ju inte alls omöjligt att klara. Helst skulle jag vänta ännu längre med att berätta men den 17/3 fyller vår dotter 4 år och då kommer ju all familj och vänner. Som de känns nu är det supersvårt att dölja magen som den senaste veckan exploderat i storlek. Från bara uppsvälld mage till en babykula. Så har ni några bra klädtips vore jag glad !!
Hej, tänkte hoppa in här (hoppas det är ok).
Vi väntar vårt första barn, känns helt sjukt och overkligt!
Är beräknad 20/9. Hade första ul igår, kändes som en liten flicka :)
Hur gör ni för att få bort illamående? Mår i princip illa hela tiden!
Stort grattis till alla er som fått se eran lilla krabat och att det går vägen för er!
Idag kl 10 ska vi på ul. Fosterdiagnostik heter det här. Vi har valt att inte göra kub.. Vi blev ju ändå erbjudna detta istället.
Vi antar ju att allt är som det ska, men kan ändå inte bortgå från tankarna att hjärtat kanske inte slår på den lilla.... Men nu är det snart dags att ta reda på fakta.
Har nog inte riktigt knytit an till att jag är gravid än, känns bara som en mage... Känner mig liksom inte sådär stolt och glad. Jag är ju glad, men det känns liksom inte i hela kroppen.... Känner mig inte så exalterad. Kanske det är för att jag blödde i början så jag inte vågar hoppas lr tro på de än?
Får se om känslorna ändras när jag får se den lille!
Förra gången jag såg den var det en liten vit prick med en prick som slog (vecka 7)... Så det lär ju kanske kännas verkligare denna gång? Är i vecka 13 (12+4)
Hej igen! Nu har vi minsann också fått se våran lilla =D
Plutten hade hicka och låg och klia sig vid ena örat såg de ut som. Plutt vände sig mot oss flera ggr och flaxade med ena armen överallt så hon hade svårt att mäta nackspalten, men efter lite ruskande så tog plutt ner armen och hon mätte till 1,6.... Så allt ser jättebra ut!
Hon fick till 12+5 och jag 12+4.... Så vi är överens =)
Här är mina bilder! Högra bilden är rakt framifrån med huvudet och kroppen (magen ner till benen)
Vad kul att det gick bra. Känns graviditeten mer på riktigt nu?
Jag har kub imorgon !!! Nervös
Härligt att allt gick bra!
Kub idag gick strålande idag. Bebisen sög på tumme, vinkade, sprattlade och somnade.