Inlägg från: Hellan |Visa alla inlägg
  • Hellan

BF September 2018

Någon av er som använt bröstvärmare?!

Jag har tidigare haft promille bröstvärmare och var inte bekväm med dessa. Nu är de dock utslitna och jag funderar på imsevimses istället. Någon som har erfarenheter och vill dela med sig?!

• Hellan
    Hellan skrev 2018-07-13 22:48:47 följande:

Någon av er som använt bröstvärmare?!

Jag har tidigare haft promille bröstvärmare och var inte bekväm med dessa. Nu är de dock utslitna och jag funderar på imsevimses istället. Någon som har erfarenheter och vill dela med sig?!

Gah ser att plattan bytt ord åt mig........... promille ska ju vara promix.
  • Hellan
    Sabinac skrev 2018-07-14 21:55:05 följande:

Jag har aldrig använt sådana. Är det någon särskild anledning till att du använt och planerar att köpa i förväg innan bebisen kommer? Har du haft mycket mjölkstockningar?

Hade en känning till mjölkstockning med första barnet och efter det är jag livrädd att få det ordentligt! Och använde efterfest värmare såfort det blåste, om vi skulle åka bil med acn på, kyligt väder.

Så det är av rädsla jag vill ha dem med i BB väskan till hemresan.
  • Hellan

Jag har tyckt att värmen gått bra ända till mitten slutet av förra veckan. Blir lätt yr, känner mig helt slut och orkeslös, det enda jag tycker är gott att äta är melon och glass. Åh mitt i allt detta har vi nu tagit ungarna och lånat mina föräldrars husvag och dragit på semester. Skönt med av i bilen men hsvagnen är ju som en bastu. Ser dock fram mot Sommarland i Leksand, kanske kan jag oxå ta mig ned i någon pool.

Sen dricker jag vättskeersätning varje dag i förebyggande syfte för så som jag svettas behöver nog kroppen hjälp. Åh sen hatar jag just nu dessa stödstrumpbyxor, känner mig som en fånge, och svetten den bara rinner av mig.

• Hellan
    Nostalgity skrev 2018-07-21 00:05:16 följande:

Ååh idag hämtade vi ut vagnen! En Britax smile 2 <3

Känslan att rulla ut den från butiken.... Den är oerhört mysig!

När hämtar ni/köper vagn?

Jag är i 32+1.

Vi beställde vagnen Emmaljunga Edge den 20/5, Babyproffsen fick hem den i slutet av juni och vi hämtar ut den när bebis har kommit och det är dax att åka hem från "förlossningen".
  • Hellan
    Tokmamma skrev 2018-07-22 19:58:55 följande:

En fundering. Jag är snart i vecka 31. På torsdag ska vi fly hemmet pga renovering så vi åker upp till min mamma i 3 veckor. Jag kommer ha 23 mil till förlossningen (!!) Vilket känns läskigt. Bor i Stockholm så jag är van med flera stora sjukhus i närheten.

Men till saken. Ta med bb väska?

Jag har inget som tyder på att han ska komma tidigt och kommer han tidigt så behöver han inte mycket utan jag. Vet inte varför jag inte kan bestämma mig.

Hur hade ni gjort?

Jag skulle ta med BB väskan, eller snarare min sambo skulle se till att jag tog med den. Är just hemkommen från en husvagnssemester i v 31 och då var väskan med, bara för säkerhets skull, och idag när vi för till närmsta stad 8 mil bort där förlossningen oxå ligger var den med igen ara för att sambon vill det och ja det är ju inre tungt eller så plats krävande heller.
  • Hellan
    Atja skrev 2018-07-26 11:33:37 följande:

Hello alla snart bebismammor!:D

Är inne här och läser ibland, så skönt att läsa om folk som går i samma tankar.

Jag har BF 9 September. Är i vecka 34.

Andra barnet för mig, 5 år sen sist jag var gravid så allt känns ändå "nytt" :)

Jag är 27 år gammal och bor 1,5 tim från närmsta BB och är dönervös att vi inte ska hinna till BB och att jag ska måsta föda i bilen!:$ Annars håller jag på att bona för fullt, är helt vilsen i bebissakerdjungeln, vill ju ha allt, och helst i ljusgrått :*)

Får hela tiden höra att jag har "sååå stor mage", blir alltid ledsen eftersom det låter så illa, som om det vore fel på mig eller bebisen.. Fast allting är precis i sin ordning. Men nu har jag lärt mig massa snärtiga motrepliker som får dom flesta att bli tysta. Om inte annat så känns de så mkt bättre att ha sagt nått tillbaka!8)

Jag har gjort en Instagram bara för graviditeten: MinaUnderbara

Hade varit så kul att få följas åt med graviditeten och bebisbilder på instagram,så den som har lust följ mig!!:)

Ha en fortsatt härlig sommar och Hoppas ni alla har tillgång till ett svalt ställe i denna värme!;*)

Hej!

Känner igen mig i det du skriver.

Jag väntar vårt 3:e barn de andra är elva respektive åtta år i år. Så det är ett tag sedan jag fick min sista. Har bf artonde september. Men gör denna som sina syskon så skulle den kunna komma redan från slutet av augusti.

Jag bor oxå 1-1,5 H från närmaste förlossning. Och är orolig för att inte hinna fram, med tanke på att 2:an kom i ambulansen. Då startade förlossningen med vattenavgång hemma och 2h senare var pojken kommen. Har pratat med bm om detta och hon tyckte som så att är det "bara" värkar kan vi ta egen bil men om vattnet går hemma tyckte hon att ambulans vore ett bättre alternativ. Och om det startade dagtid kunde jag ringa MVC och be om en akuttid för att kolla hur öppen jag är. Har du pratat med din bm, vad tyckte hon?

Jag väntar nu vårt 3:e barn men vid den 2:a fick jag helatiden höra att oj vad stor mage du har, måste vara tvillingar eller en stor bebis. Samt att du måste ju ska föda när som heldag. Detta tyckte jag var gör jobbigt då dessa kommentarer kom redan juni juli och då var bf i november! Åh typ 17 dagar för bf kom en pojk på 4062g så ja bebis var lite stor, för stor för sin ålder och vi fick ligga på BB för tillmatning tills min amning kommit igång ordentligt.
  • Hellan

Vi har separata lönekonton o sparkonton och ett gemensamt hus konto dit det varje månad dras samma summa från oss båda. Han har en grundlön på 10 000 mer än mig i månaden, än mer om han har mycket politiskt arbete. Jag har barnbidragen.

Jag betalar det mesta till barnen och matkontot och han försäkringar, bilrep, huskostnader samt sparar till renoveringskostnader (jag till en utlandsresa när min mor fyller jämnt). Tankar bilarna gör den som kör när det behövs det händer att jag ber han tanka eller ge mig pengar till det.

Denna gång har vi tagit pengar från huskontot till babyskydd och barnvagnen kommer oxå att tas där då jag inte lyckats spara ihop en buffert som täcker det.

När det gäller barndagarna kommer han att ge de mesta till mig då han ej vill vara hemma på heltid från sitt jobb, dock kommer han gå ner i tid när bebis börjar förskolan för att vara hemma en dag i veckan och då räcker ju hans låsta dagar långt. Jag kommer att snåla på dagarna så gott jag kan måste ju dock kunna betala endel räkningar och billån mm men förhoppningsvis får vi ordning på mat kontot så att det inte skenar som det gör nu vissa månader.

• Hellan
    Nostalgity skrev 2018-07-30 15:28:52 följande:

Är det någon mer som börjat räkna ner?

Vi har 44 dagar kvar, men kommer han när dottern kom så är det 29 dagar kvar. Med andra ord så KAN det innebära att jag får föda inom en månad... Att månaden med stort M är här inom räckhåll haha.

Japp 50 dagar kvar till BF, men gör denna som sina syskon så kan den komma redan om 33 dagar eller 40. Men jag hoppas den stannar till vi kommit in inseptember i alla fall, men det gör ju inget om den kommer innan bf. Dock har jag planerat att jobba till 4 dagar innan bf. :-/
  • Hellan
    Elina22 skrev 2018-07-27 09:40:45 följande:

Är det någon här som varit på någon profylaxkurs/föräldrakurs ännu? Min BM pratade om det idag att det var dags att boka men vet inte riktigt om jag orkar det i värmen.. har ni erfarenhet o dela med er av?

Frågar om föräldrakurs på MVC men de trodde inte att det fanns utrymme för dem att hålla någon sådan och om det blev så så prioriterades förstföderskor, trist med tanke på att jag inte fått gå någon gång av alla graviditeter. Har inte orkar kolla om det finns någon profylaxkurs i närmsta stad då jag inte get om jag pekar åka 10/12 mil för det. Har ju dock lyckats föda två barn uran det tidigare så det går nog en tredje gång oxå.
Svar på tråden BF September 2018