Atja skrev 2018-07-26 11:33:37 följande:
Hello alla snart bebismammor!:D
Är inne här och läser ibland, så skönt att läsa om folk som går i samma tankar.
Jag har BF 9 September. Är i vecka 34.
Andra barnet för mig, 5 år sen sist jag var gravid så allt känns ändå "nytt" :)
Jag är 27 år gammal och bor 1,5 tim från närmsta BB och är dönervös att vi inte ska hinna till BB och att jag ska måsta föda i bilen!:$ Annars håller jag på att bona för fullt, är helt vilsen i bebissakerdjungeln, vill ju ha allt, och helst i ljusgrått :*)
Får hela tiden höra att jag har "sååå stor mage", blir alltid ledsen eftersom det låter så illa, som om det vore fel på mig eller bebisen.. Fast allting är precis i sin ordning. Men nu har jag lärt mig massa snärtiga motrepliker som får dom flesta att bli tysta. Om inte annat så känns de så mkt bättre att ha sagt nått tillbaka!8)
Jag har gjort en Instagram bara för graviditeten: MinaUnderbara
Hade varit så kul att få följas åt med graviditeten och bebisbilder på instagram,så den som har lust följ mig!!:)
Ha en fortsatt härlig sommar och Hoppas ni alla har tillgång till ett svalt ställe i denna värme!;*)
Hej!
Känner igen mig i det du skriver.
Jag väntar vårt 3:e barn de andra är elva respektive åtta år i år. Så det är ett tag sedan jag fick min sista. Har bf artonde september. Men gör denna som sina syskon så skulle den kunna komma redan från slutet av augusti.
Jag bor oxå 1-1,5 H från närmaste förlossning. Och är orolig för att inte hinna fram, med tanke på att 2:an kom i ambulansen. Då startade förlossningen med vattenavgång hemma och 2h senare var pojken kommen. Har pratat med bm om detta och hon tyckte som så att är det "bara" värkar kan vi ta egen bil men om vattnet går hemma tyckte hon att ambulans vore ett bättre alternativ. Och om det startade dagtid kunde jag ringa MVC och be om en akuttid för att kolla hur öppen jag är. Har du pratat med din bm, vad tyckte hon?
Jag väntar nu vårt 3:e barn men vid den 2:a fick jag helatiden höra att oj vad stor mage du har, måste vara tvillingar eller en stor bebis. Samt att du måste ju ska föda när som heldag. Detta tyckte jag var gör jobbigt då dessa kommentarer kom redan juni juli och då var bf i november! Åh typ 17 dagar för bf kom en pojk på 4062g så ja bebis var lite stor, för stor för sin ålder och vi fick ligga på BB för tillmatning tills min amning kommit igång ordentligt.