MammaMia1012 skrev 2018-01-18 05:34:44 följande:
Hur tänker ni när det gäller träning? Jag tränar vanligtvis 4-6 gånger i veckan (låg sjuk mellan jul och nyår och blev ingen träning på 17dagar) sen plussade jag
Tränade för första gången efter sjukdom och graviditet och jag fick så hög puls? Är det fler? jag blir typ andfådd av att gå upp för en trapp? Kommer inte ihåg att det blev så tidigt i tidigare graviditeter?
Men det kändes bra efter passet (lättare bepass) men jag blev inte så pigg som jag brukar bli är ständigt trött!!
Tänker träna genom hela graviditeten precis som förra gången då jag tränade fram till v 41, sista veckan orkade jag inte. Dom flesta blir extra flåsa och får högre puls i början, det kommer att blir bättre. Ibörjan av förra graviditeten bytte jag ut många pass mot en vanlig promenad då det kändes bättre när man var aptrött och illamående.
Sen kan man behöva anpassa vissa övningar när magen växer. Det finns olika teorier så man får väl göra det som passar en bäst. Många säger att man kan springa till v 20nefter det skall man tänka på att man har två fötter i backen för att inte belasta bäckenet.
Jag fick foglossning i typ v 13 förra gången så då la jag ber löpningen.
Kan tipsa om att Lovisa Sandström hade en serie med gravid träning i nyhetsmorgon som gick i slutet av 2015. Hon och Jessica almenäs har ju också skrivit en bok som heter "stora träningsboken för gravida" men har inte tittat i den.