Inlägg från: Woohooo |Visa alla inlägg
  • Woohooo

BF September 2018

Jag hade behövt lite hjälp med att räkna ut mitt BF. Har använt olika uträknare, 10 olika tror jag, men nästan alla visar olika datum. Vissa vill veta senaste mensens datum och andra kan en fylla i ägglossning, så pga det varierar det ju. Men jag har fått resultat mellan 19-28/9, och det borde väl gå att få liiite mer specifikt?

Sista mensen var 13/12.
    Jag brukar ha ÄL ca 11 dagar innan mens.
    Hade ÄL 2/1 och sex den 1/1.
    Mina cykler är 30-31 dagar. 

Tack på förhand!
    /Överexalterad tjej

• Woohooo
    Natalina1451 skrev 2018-01-14 20:41:25 följande:
    Hej!! Grattis till plusset! För mig är det lite samma.. hade mens 10/12 Men ägglossning 31/12. Så mina datum varierar mellan den 15-24/9 Men frågade runt lite och att räkna från ägglossningens dag ska vara mer korrekt eftersom alla har vi olika långa cyklar så jag räknar alltså att mitt bf är den 24/9
    Jaha, då var det ganska likt! Glad
    Jag tänkte också att de som utgår från ÄL bör vara mest korrekta. Litade på den uträknare som finns här på FL, Pampers uträknare, då den gav mig samma datum både räknat från sista mens OCH äl. 
    Mitt bf är också 24/9!

Lycka till med allt! <3
  • Woohooo
    BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet 

2. LilacAm, 1:a barnet 

3. Malin1809, Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet 

4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet 

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet, Akinder 1a barnet 

6. Magneten1 1a barnet 

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90 

8. Erikasöder 1a barnet 

9. Millannn 1a barnet 

10. Evianna 3e barnet 

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet , Johannana 1a barnet 

12. Nicho2018, 1a barnet 

13. 

14. Nostalgity, 3e barnet 

15. Cheerful 1a barnet, ankmamma 1a barnet, Hellan 3:e barnet 

16.Boggielo 3e barnet, Annnno 1a barnet 

17. 

18. Mimipig, 2:a barnet 

19. Imra, 1:a barnet. icekitten, 1a barnet, Abla 3:e barnet

20. 

21. Orkidé, 3e barnet, LA87 

22. Lilj3, 2:a barnet 

23. Elsaida, 6:e barnet , Maggisbulle 1:a barnet, Maria090 1:a barnet

24. Woohooo; 1:a barnet

25. 

26. 

27. 

28. 

29. 

30.
  • Woohooo
    beso skrev 2018-01-14 21:58:15 följande:

Hej Alla! Grattis till plussen! :)

Jag har bf ca 5sept.

Var hos en stressad läkare som gjorde vul i fredags i ca 10sek o sa att hon inte såg fostret. Maskinen va liten o såg simpel ut. Bara hinnsäcken och gulesäcken som såg ut att vara i v7syntes. Har jag tur är det bara mindre o växer ikapp. Har jag otur är det ma eller ofostrig graviditet. Hon tyckte jag skulle vänta till 29e för att kolla med ett nytt vul. Men så länge kan jag omöjligen vänta! Ska försöka ringa imorgon o få tidigare tid!.

Känner mig sänkt av trötthet! Trög mage o onda bröst. Illamående som kommer o går. I tidigare graviditeter har jag mått mkt sämre..hoppas det inte är ett dåligt tecken nu..

Kram till er Alla! :)

Jag håller tummarna för dig och till lilla frö <3

Går själv på nålar för mitt, är i v3+5. 
  • Woohooo
    Natalina1451 skrev 2018-01-14 22:40:05 följande:
    Vad roligt att vi har samma bf änsålänge! Får se om vi blir flyttade senare i graviditeten med dottern blev jag flyttad från 19 till 30, men Hon kom den 30 så det var säkert rätt räknat av dom.

Jag ska ringa mvc imorgon och boka in ett tidigt VUL för o lugna mina nerver. Är det ert första eller är du omföderska?
    Ja, vad kul! Jag hoppas att jag slipper flyttas framåt, men då den räknade efter ÄL bör det ju stämma bättre. 

Åh, lycka till! Jag hade också velat, men det är så himla dyrt här.

Jag har sökt en tid för inskrivning. Det är mitt och partnerns första barn. Allt jag kan tänka och hoppas på är att vi ska ta oss igenom dessa månader och få ett friskt barn. Det blir en underbar present till min födelsedag 27/9 GladHjärta
  • Woohooo
    beso skrev 2018-01-14 22:54:27 följande:
    Hej! Tack! :) Grattis till din lilla alldeles nya lilla! :) Jo man gör ju lätt det..kom ihåg min första son..va sååå nervös fast jag aldrig haft mf eller blödningar eller nåt!

Sån underbar känsla att bära en liten älskling! :)
    Tack snälla du! 
    Åh, jag känner igen det där! 
    Jag har inte riktigt förstått det än, och det tar nog ett tag innan jag gör det. Oskyldig
  • Woohooo
    Natalina1451 skrev 2018-01-14 23:05:30 följande:

Kan du inte få gratis via mvc? (Det får jag)

Okej vad spännande! Hoppas det går bra för oss alla! Jag fick ett missfall i november så är verkligen såå orolig att det ska bli samma nu :-/ svårt o inte tänka på något annat. Vill bara spola fram till vecka 13 så jag kan andas ut lite.. känns som att det är såå långt kvar dit än. <3

Det tror jag inte? Har inte läst det någonstans iaf, men jag får fråga min barnmorska vid inskrivning. Har inte koll på så mycket än, hehe... Vet dock inte om jag vill göra det, pga privata skäl känns det för obehagligt med ett vaginalt ultraljud.

Åh, jag förstår! Det är väldigt tufft... Jag fick ett missfall 2015, i en okänd graviditet. Jag är också väldigt orolig. Men jag håller alla tummar och tår för oss båda! <3
Svar på tråden BF September 2018