Inlägg från: Alvaaa |Visa alla inlägg
  • Alvaaa

BF September 2018

Evianna skrev 2018-01-09 22:57:05 följande:

Lägg gärna till er på listan, alla ni som inte gjort det!

BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet

2. LilacAm, 1:a barnet, Alvaaa 2:a barnet

3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet

6. Magneten1 1a barnet.

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90,

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet

12.

13.

14.

15. Cheerful 1a barnet

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30

• Alvaaa
    Evianna skrev 2018-01-09 22:57:05 följande:

Lägg gärna till er på listan, alla ni som inte gjort det!

BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet

2. LilacAm, 1:a barnet

3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet

6. Magneten1 1a barnet.

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90,

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet

12.

13.

14.

15. Cheerful 1a barnet

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30

Alvaaa skrev 2018-01-10 00:02:59 följande:
  • Alvaaa

Hoppar gärna in här! Har BF 4 sept. Har en 1,5 -åring sedan tidigare och en bonusson på 8 år. Grattis alla ni andra!

• Alvaaa
    Nostalgity skrev 2018-01-11 05:53:35 följande:

Nu kom det mörkrött blod. Så ni kan utesluta mig ur gruppen ='(

4+5 kom jag till denna gång. Förra gången var det 6+3

Åh nej, vad tråkigt. Hoppas det tar sig igen snart. Ta hand om dig!
  • Alvaaa
    Shneckan skrev 2018-01-11 10:49:09 följande:

Beklagar verkligen!! Jätte tråkigt. Vad jobbar ni andra med? Själv jobbar jag autistiska barn vissa är utåtagerande och idag fick min ena elev utbrott o börja slåss.. Jag bröt ihop fullständigt, höll på i ca 5-10 sen kunde jag gå ifrån situationen o lugna ner mig.. är så rädd fick missfall i nov på jobbet o nu är de enda som finns i mitt huvud. Vissa dagar är barnen lugna sen finns de dagar då de går på en.. är inte så långt gången vecka 7 vet inte om jah ska sägs till chefen eller inte

Själv jobbar jag på kontor. Mår illa och har huvudvärk varje dag så det känns lite tungt just nu men jag tar en dag i taget och hoppas det lättar längre fram. Om du känner att du behöver trappa ner tempot nu, man mår ju ofta rätt dåligt i början, så tycker jag du kan prata med din chef. Jag har tidigare fått missfall/MA som upptäcktes på ultraljud i vecka 11 och fick åka in för skrapning. Hade då inte berättat för ngn men mådde så dåligt efteråt så berättade för min chef i efterhand om detta och att jag behövde dra ner arbetstempot lite. Känns bra att berätta varför man inte kan köra på i full speed och få mer förståelse för detta.
  • Alvaaa
    LilacAm skrev 2018-01-11 11:56:39 följande:

Jag är också sjukt trött, hungrig hela tiden och har huvudvärk. Jobbar också på kontor vilket funkar bra då jag förlägger min tid rätt mkt själv men har en hel del möten också och där kan man ju inte styra så mkt... 

usch jag är så nervös och orolig för MF ska på inskrivning nästa fredag men de är ju bara ett samtal inget annat. Tänker nog att jag vill boka ett tidigt UL privat innan RUL för att se så allt ser OK ut. Tänker mig i typ vecka 9? Är i vecka 7 (6+4) idag. 

Kommer även vilja ha KUB som vi då får betala själva. 

Mycket nytt när de är första barnet man känner sig lite vilsen helt klart! :) 

Jag har bokat privat UL om 1,5 vecka för att kolla att allt är ok. Då är jag i vecka 8+0 (går in i nionde veckan). Det vore så skönt att veta att allt är ok. Kommer sen också göra KUB.
  • Alvaaa
    Evianna skrev 2018-01-12 10:20:04 följande:

Har nån mer än jag fått MA nån gång? Alla här verkar oroa sig för MF, det gör inte jag så mkt, då kommer det ju ut iaf och man vet vad som hänt. Är sjukt mkt mer orolig för ma, att man går runt och tror att allt är bra och allt tyder på det, men så ör det inte så....har haft både ma och MF och ma tycker jag varit mer psykiskt påfrestande. En större chock att gå på ul och få veta att det är kört, när man ligger där och förväntar sig att få se ett pickande hjärta...

Jag har haft MA som upptäcktes på ultraljud när jag nästan var i vecka 11. Är också mycket orolig för det. Denna gång känns det dock mycket annorlunda än det gjorde när jag hade MA då jag varken mådde illa eller hade andra symtom än trötthet. Vet att illamående (som jag har konstant nu) inte är en garanti men det känns mer lugnande för mig i alla fall. Har bokat privat ultraljud om en vecka.
  • Alvaaa
    Annso123 skrev 2018-01-13 18:00:03 följande:

Någon mer som mår dåligt så här i början? Jag är i vecka 6 och mår så dåligt. Mår illa hela dagarna, men framförallt tidig förmiddag och eftermiddag/kväll, har så ont i brösten och de kliar också, och lite molvärk och spänd känsla i magen.

Tidigare graviditeter har jag knappt känt av att jag varit gravid alls..

Samma här. Mår dåligt nästan hela tiden men framför allt morgon/fm och kvällar och har konstant huvudvärk. Mådde illa förra graviditeten också men inte alls så här mycket och hade inte den här konstanta huvudvärken. Funderar på att be MVC skriva ut lergigan comp om det fortsätter så här. Tycker inget receptfritt hjälper. Vilken vecka är du i?
  • Alvaaa
    Alvaaa skrev 2018-01-13 23:09:27 följande:

Samma här. Mår dåligt nästan hela tiden men framför allt morgon/fm och kvällar och har konstant huvudvärk. Mådde illa förra graviditeten också men inte alls så här mycket och hade inte den här konstanta huvudvärken. Funderar på att be MVC skriva ut lergigan comp om det fortsätter så här. Tycker inget receptfritt hjälper. Vilken vecka är du i?

Såg nu att du är i vecka 6 :) Jag är i vecka 7 och tycker att illamåendet började för en dryg vecka sedan men har eskalerat sedan dess :/
  • Alvaaa
    Nostalgity skrev 2018-01-15 13:38:43 följande:

Ja det är jättejobbigt att inte veta. Men gjorde ett cb digital i lördags då var jag på 5+0 och det visade 3+. Idag är jag 5+2, så det stämmer ju. Men vet å andra sidan inte hur snabbt de digitala dalar vid mf?

Ska försöka få komma in imorgon på blodprov och se hur högt lr lågt mitt hcg är, samt kanske ett vul....men det ser man ju inte så mycket på än? Så de kanske skapar mer oro hos mig....

Låter lovande att du mår illa tycker jag. Vid ett mf borde ju illamåendet avta. Jag blödde en del vid min förra graviditet och trodde först det var mf men det visade sig sedan vara urinvägsinfektion (och inget fel på fostret). Det är ju inte heller helt ovanligt med blödningar under graviditet generellt uran att det beror på något fel. Lycka till imorgon!
  • Alvaaa
    hanna8911 skrev 2018-01-15 17:41:09 följande:

Förstår din oro! Samma här nämligen! Har oxå ul nästa vecka, är då i v7+6 och är mest orolig att de inte ska hitta något foster då vägen hit har varit krokig!

Jag har också UL inbokat nästa vecka och är då i vecka 8+0 så då är vi nästan i samma fas! Är mycket orolig också då jag tidigare upptäckt MA vid ultraljud. Denna gång känns det dock annorlunda, har aldrig tidigare mått så här illa. Får hoppas det är ett bra tecken :) Håller tummarna för oss alla, blir skönt att ha det gjort!
  • Alvaaa
    Nostalgity skrev 2018-01-16 13:35:25 följande:

Har pratat med gyn nu. Han vill att jag kommer in imorgon och börjar med ett gravtest. Är det positivt så får jag göra ett blodprov. Och på fredag alt. Måndag ett nytt så får vi se hur det ser ut....

Gravtestet borde ju vara positivt eftersom jag fick 3+ i lördags. Så nu är det bara vänta lite till innan jag får svar. Jag hoppas att jag får göra sista blodprovet på fredag!

Hoppas du får tid redan på fredag och att allt går bra! Har själv ett ultraljud inbokat på måndag för att kolla att allt är ok, bara 6 dagar kvar av väntan nu.
  • Alvaaa
    Nostalgity skrev 2018-01-16 14:06:31 följande:

Hur fick du ett ul? Vilket län tillhör du?

Stockholm. Jag går till provat MVC och betalar själv (550 kr) så det är bara att boka.
  • Alvaaa
    Alvaaa skrev 2018-01-16 14:35:35 följande:

Stockholm. Jag går till provat MVC och betalar själv (550 kr) så det är bara att boka.

* privat
  • Alvaaa
    Nostalgity skrev 2018-01-16 14:48:59 följande:

Okej! Vilken vecka är du i på ditt ul?

Tänkte ringa kvinnokliniken här där jag bor och kolla tider för ul. Får betala 300:-... Nyss googlat haha. Tänkte vänta 2 veckor iaf? Då är jag i 7+.... Då borde de synas? Dvs om blodproven är ok.

Kommer vara i vecka 8+0 på måndag, ville inte gå för tidigt men inte heller vänta för länge. Men redan i vecka 6-7 ska man väl kunna se hjärtat slå.
  • Alvaaa
    Eleonoratösen skrev 2018-01-16 14:51:50 följande:

Har alla så mycket symtom? Tyckte jag inte kände något alls igår och lika idag. 5+1. Känner mig tyvärr orolig av det. Men minns ju inte heller riktigt hur tidigt det var förra gången....

Jag är i vecka 7+1 och kände heller ingenting för två veckor sedan. Det slog till för drygt en vecka sedan och nu mår jag illa nästan dygnet runt, mycket värre än förra graviditeten. Men det är nog väldigt olika hur mycket symtom man får.
Svar på tråden BF September 2018