Inlägg från: Papillon93 |Visa alla inlägg
  • Papillon93

BF September 2018

Hej på er! Jag hoppar in här!

Plussade på nyårsaftons morgon. Graviditeten är inte planerad, så vi är chockade, mest min sambo. Lite halvsegt såhär i början att prata om det, någon som är/varit i samma sits?

Jag har dock längtat efter barn i flera år, men känns overkligt nu efter alla negativa graviditetstest man tagit i sina dagar... haha.

Jag fyller 25 i år och bor i Jönköping. Bf är beräknat enligt NC den 12/9.

• Papillon93
    Sindriel skrev 2018-01-03 14:21:22 följande:

Hej!

Här vart det inte heller planerat så kom lite som en chock för oss också. Sambon tar det så där bra. Tredje barnet för oss. Hur hanterar din sambo det?

Ja, alltså, han han nog börjat smälta det lite. Min kompis var här idag med sin lilla bebis och då sa hon ?heeeej farsan!? när han kom hem. O då log han i världens största leende. Så nog är han lite stolt, men vågar nog inte erkänna det än. Jag har bett honom att prata med någon kompis eller så, så hoppas han har gjort det idag på jobbet. :)

Jag låter honom smälta det och pratar liiiite om det varje dag. Han är dock precis som vanligt mot mig, jag var rädd att han skulle bli arg eller beskylla mig. Så det känns skönt.

Hur går det för dig?
  • Papillon93
    Harry900 skrev 2018-01-03 21:23:39 följande:

Jag har detta hemma där det står att jag kan testa 4 dagar innan menst vilket är nu på lördag.. jag har känt mig illamående hela dagen och yr och dåsig liksom, magen är lite svullen men icke brösten, inte känt något i brösten alls! Det känns och låter som att jag är gravid, måtte det inte vara inbillningssjuka.. och måtte det visa positivt här inom kort!

Lycka till! :) men vänta helst till efter utebliven mens, vet att det är svårt, men så mycket skönare att få det svart på vitt om det är positivt eller negativt.
  • Papillon93
    Milie skrev 2018-01-03 22:06:25 följande:

Hej! Efter över ett års försök till ett syskon så testade jag positivt idag. Vi står t.o.m. i kö för utredning dels hos hemlandstinget men också på en IVF-klinik i ett annat landsting.

Jag har kort lutealfas och testade progesteronkräm för första gången den här cykeln. Jag brukar inte ta gravtest innan BIM men idag gjorde jag det för att se om jag ska fortsätta smörja. Jag vet inte riktigt när min BIM ska vara, men på lördag tar jag ett till test för då är det 14 dagar sen ägglossning.

BF 16 september om detta går vägen! Sambon vill knappt säga "gravid" för han tror typ att missfallsrisken är 90%... Pessimist.

GRATTIS! Underbart att höra! Vet flera som blir gravida när de bokat tid för utredning. Kroppen är häftig! Skönt att du är lugn, jag är livrädd för missfall och tror vid varje molvärk att jag ska börja blöda.
  • Papillon93
    mjmp skrev 2018-01-03 23:22:05 följande:

Kul med en annan gravid i Småland. Vi har BF 5/9. ????

Va kul! Grattis! :)
  • Papillon93
    Millannn skrev 2018-01-04 11:00:19 följande:

Var tvungen att dubbelkolla imorse haha nog är man gravid alltid! Detta är väl bra styrka? V 4+3

Hahaha, jag dubbelkollade också igår... hehe..
  • Papillon93
    Atja skrev 2018-01-04 04:23:30 följande:

Halloj! Alla september mammor! Jag har beräknad BF till 10 September.

Håller fortfarande på att ta in det stora beskedet.

Sambon är överlycklig och har redan börjat gnälla över vad jag äter osv.. Inte riktigt läge med mina hormoner just nu haha.

Börjar störtböla för allt. Och är så trött att jag funderar på att sova fram till våren. Kissar gör jag också mest hela tiden.

Detta år kommer bli grymt!!!!!

GRATTIS! Haha, duktig sambo du har. Min har noll koll. Hehe...
  • Papillon93
    Milie skrev 2018-01-04 11:20:17 följande:

Ja, jag hade också hört det. Jag tänker att från det att man börjar försöka så ökar ju sannolikheten för varje cykel så det känns rimligt att när man väl bestämmer sig för att söka hjälp så är sannolikheten rätt hög för att det ska lyckas spontant. Fast då tänker jag så klart på människor som inte har några konstaterade fertilitetsproblem.

Jag är lugnare än sambon men visst försöker jag tänka att det är rätt osäkert än. Jag är liksom inte ens 14 dagar från ägglossningen.

Är det här din första graviditet?

Ja, det är det. Din med? :)
  • Papillon93
    Atja skrev 2018-01-05 02:34:26 följande:

Tack!:)) haha,Ja, men också irriterande... Vad har du för graviditetsymptom?

Hehe, förstår det. ;) Åh, jag har inte värst många. Sååå tråkigt! Haha. Men bröstvårtorna är större och lite svullna och brösten gör ont till och från. Lite mindre aptit o molvärk bara. Kissar lite oftare än vanligt. Jag vill bara att det ska smälla till en morgon, haha! Du då?
  • Papillon93
    LilacAm skrev 2018-01-05 08:46:09 följande:

Jag plussade i morse!!

Har tyckt det varit så jobbigt att ta test och bli besviken gång på gång när det visas "Inte Gravid" på displayen därför väntade jag länge över BIM denna gång och möttes av ett "Gravid 2-3 veckor " i morse!  BF 3/9 enligt app! 

Grattis! Va kul!
  • Papillon93
    998877 skrev 2018-01-05 10:06:45 följande:

Vet ni om det finns någon anonym liknande grupp på familjeliv istället för att gå med i gruppen på Facebook? Eller ni alla går över och fortsätter prata där? Vill vara anonym några veckor till. Vi är ju fortfarande inte så långt gångna (bf 8/9).

Jag vill också vara anonym ett tag till... har erfarenhet av att man kan få reda på graviditeter via fb på grund av att vänner får ?förslag? att gå med i gruppen de också. Jag fick förslag när min kompis va gravid, och det var sååå tidigt och lite småtråkigt att veta om.
  • Papillon93
    Milie skrev 2018-01-05 12:27:37 följande:

Väljer man hemlig och inte bara sluten så syns den inte för icke-medlemmar. Om man av misstag valt sluten så kan vänner få förslag o.s.v.

JAHA! Jag har bara sett slutna grupper då. Haha! Men en hemlig grupp vore ju asnice! Är det någon här som skapat en så skriv ett meddelande till mig här på FL så kan jag skriva va jag heter på fb. :)
  • Papillon93
    Milie skrev 2018-01-05 12:18:19 följande:

Spännande! Nä, jag har en 2,5-åring sen innan. Men jag känner mig inte särskilt erfaren. Jag har glömt typ allt och blir helt förvånad då jag läser mina anteckningar från förra graviditeten.

Ja verkligen spännande! Haha, kan tänka mig att det är lätt att glömma. Kul att du kan läsa gamla anteckningar iallafall. :)
  • Papillon93
    Louise1994 skrev 2018-01-05 15:26:26 följande:

Jag plussade idag vecka 4+2 beräknad förlossning 11/9 enligt senaste mens. Gick fortare att bli gravid än jag trodde, slutade med cerazette i mitten på juli. Fick tillbaka mensen i oktober.

Jag fyller 24 år i mars, första barnet :)

Grattis! Så häftigt, vi skiljer en dag i BF och ett år i hur gamla vi är!

Jag har BF 12/9 enligt NC och fyller 25 i år. Första barnet här med. :)
  • Papillon93
    FrökenFiaLotta skrev 2018-01-05 21:47:22 följande:

Hej

Jag är gravid V5 4+1 enligt appen. Nästa vecka ska jag träffa mvc.

Det är min första gång som gravid och jag har ätit tabletter för en hypofyssjukdom som skulle göra det väldigt svårt för mig att lyckas bli gravid så jag är överlycklig!!

Men är det fler än jag som går och nojar över missfall?

När tänker ni berätta för familj/vänner?

Härligt! Jag ska också till MVC nästa vecka. Jag är väldigt nojig över missfall... :( har berättat för några vänner & ska berätta för min familj imorgon, vill kunna ventilera lite med mamsen :)
  • Papillon93
    Mirakel2018 skrev 2018-01-06 00:13:47 följande:

Hej jag är fortfarande i de stadiet att jag inte kan tro att jag har ett mirakel i mej. Jag vill följa den här och skriver ett stort grattis till er alla som väntar ???? jag har plussat nu på olika tester och kan de på nått sätt va nått annat än att jag väntar jag me?

Kramisar från en som är glad för eran skull ????????

GRATTIS!!! Visst är det ofattbart?! Jag är

fortfarande chockad. Du är tokgravid!
  • Papillon93
    Millannn skrev 2018-01-05 23:51:08 följande:

Usch är så trött och känner mig nästan lite sjuk/influensa. Vet att det är vanligt men ska upp 6 imorgon och jobba 14 timmar! Inte så jättepeppad

Sov så gott, hoppas du får ny kraft imorgon bitti! Kram!
  • Papillon93
    Atja skrev 2018-01-05 23:41:36 följande:

Ah samma som mig då, fast jag har väldigt ont i brösten. Kanske är lite svullen om magen,eller är det bara julmaten? Haha.. Nojjar över missfall och när man ska berätta för dom närmsta. Känns ju svinlänge att vänta till vecka 12! Hur tänker ni kring det?

Jag har berättat för några riktigt nära vänner, ska berätta för min familj imorgon. Min sambo bestämmer själv när han vill berätta för sin. :) Resterande väntar vi tills efter vecka tolv. Jag berättar för de jag kan tänka mig att berätta om ett eventuellt missfall. Finns dock många fler jag hade velat berätta tidigt för, men försöker hålla mig ;)
  • Papillon93
    YourNOTsotypicalmommy skrev 2018-01-06 10:40:51 följande:

Börjar bli dags att fylla på den här tycker jag då fler anslutit sig

BF SEPTEMBER 2018 

1. 

2. 

3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet 

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet 

6. Magneten1 1a barnet. 

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90, 

8. Erikasöder 1a barnet 

9. Millannn 1a barnet 

10. Evianna 3e barnet 

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet

12. 

13. 

14. 

15. 

16. 

17. 

18. 

19. 

20. 

21. 

22. 

23. 

24. 

25. 

26. 

27. 

28.

29.

30.

Jag har BF 12/9 :)
  • Papillon93
    YourNOTsotypicalmommy skrev 2018-01-06 10:09:32 följande:

Samma här 11/9. Hur känns det för er andra? Känner ni gravidutetslyckan? Själv känner jag tyvärr inte mycket. Är det normalt. Jag vill helst undvika att prata om min graviditet så mycket med familj och vänner. Känns konstigt och ovant. Känner mig inte riktigt gravid än. Frågor som "hur känns det att vara gravid?" Tycker jag är jobbiga. Det är även jobbigt när folk tar på magen och till och med när min man ska pussa på magen. Jag känner inte att jag är två personer nu utan att det fortfarande bara är JAG.

Förstår till liten del hur du känner dig. En del tror att man känner tokmycket till exempel ??men ta du de sista chipsen, du är ju gravid!? Haha..... Jag känner typ ingenting. Helt knäppt.
Svar på tråden BF September 2018