Inlägg från: mrsLina |Visa alla inlägg
  • mrsLina

BF September 2018

Hej tjejer! Får jag vara med här?

Plussade den 18 december på äl+7.

Det är första barnet för jag och min man. Det tog sig på andra försöket

Blir beräknad den 31/8 men gissar att barnet kommer ibörjan av september.

Tröttheten har kommit smygande och det är i princip omöjligt att va vaken efter 20. Och jag jobbar kvällar och nätter, hjälp hur ska detta gå!! Brösten börjar bli mer och mer öm, men jag känner inte av den där ömhet en som jag förväntat mig typ att jag inte kan krama människor, dock skulle jag inte bege mig ut på en jogging tur..

Inget illamående än och om jag har tur får jag inget heller då mamma inte hade ngt.

Molande värk har jag haft i livmodern i två veckors tid ungefär. Vill passa på att tipsa om olika appar som jag laddat ner.

Glow nature- i den kan man se vad som händer dag för dag. Vilket är lite kul. Är idag på dag 21 (i fosterdagar) och idag ska då hjärtat börja slå :))))

En annan app är The bump. Där kan ni se en 3d bild på hur fostret ser ut vecka för vecka.

Det är typ mina favoriter men jag har laddat hem rätt så många då dom har lite olika information dagligen. Det är mitt nöje på morgonen att läsa. :) shit blev ett långt inlägg!

• mrsLina

Shit. Vet inte hur detta ska gå. Tog en tupplur på 1.5 timme efter jobbet idag då jag ska jobba natt imorgon och vill försöka vara uppe senare än 9 ikväll... Nu är klockan 8 och jag orkar verkligen inte längre. Tänkte sova en stund och se om jag vaknar pigg någongång under natten. Men hur ska jag klara av flera nätter? ????

Upplever någon annan att deras bröstvårtor står i princip hela tiden? Haha

• mrsLina
    saijda skrev 2018-01-01 21:10:06 följande:

Jag vet hur du känner. Känns som jag sover hela tiden och är trött dygnet runt. En utav dagarna sov jag cirka 15 timmar, först natten och sedan resterande på dagen. Helt galet och detta var innan jag plussade typ :0

Haha ja hela tiden känns så skumt! ^^

Har du några andra symtom? Vilken vecka är du i?

Sov hela natten och vaknade 6 pigg som attan. Suck. Haha är i v6 går snart in i 7. Är hungrig som bara den. Ömma bröst, kissar konstant. Har gått in i en förhoppning att jag kanske inte får ngt illamående då mamma aldrig hade det. Men vi får se.

Vad har du för symtom?
  • mrsLina
    saijda skrev 2018-01-02 12:32:03 följande:

Vad skönt för dig! :) jag går in i vecka 7 på fredag :D

Mina symtom är extremt illamående, ömma och svullna bröst, trötthet och kissnödig ständigt ^^

Snark har kontaktat MVC som ligger nära mitt jobb, nu men de ringer upp först imorgon :( kanske ska pröva och ringa till MVC nära vår nya lägenhet också.

Har du bokat in tid hos MVC ännu? :)

Haha tröttheten är inte att leka med lol.

Jag tänkte att jag ska ta och ringa runt v8. Tänkte enbart boka in inskrivning och hoppa hälsosamtalet då jag vet vad som sägs på det :)
  • mrsLina
    saijda skrev 2018-01-02 16:45:04 följande:

Haha verkligen inte, jobbade min första dag , efter en veckas semester, idag och mina muskler är helt avdomnade i både låren och övre armarna. Känns konstigt men är inte förvånad med tanke på mitt yrke :0

Jag ringde dem idag på förmiddagen men de svarade inte utan de ringer imorgon istället.

Detta gällde dock MVC nära mitt jobb, är fortfarande osäker på vilken jag ska välja :/

Åh ska bli så spännande! Detta är mitt första barn, är i vecka 6 (5+4) Har du barn sedan innan? <3

Haha nä man blir tröttare tidigt :)

Oj då är vi i samma vecka och dag. Byter vecka på fredagar :D

Det är vårt första barn också. Ibland så inser jag vad som ska hända men för de mesta känns det inte som att det är någon skillnad. Känner mig lugn och inte orolig alls. Väldigt skönt :)
  • mrsLina
    Harry900 skrev 2018-01-03 21:00:59 följande:

Hejsan! Jag är 23, 24 år i år, hade mina senaste mens första dag den andra advent alltså 10e december och ägglossning runt jul. Slutade med p-piller efter åtta år i somras och detta är första gången vi försöker skaffa barn. Vi är alltså inne på vårt åttonde år tillsammans och har hus och katt och hela tjolavippen! Jag gjorde tre tester förra veckan som alla visade negativt, men det var innan jag fattade att det tar ytterligare 1-2 veckor for hormonet att slå ut på ett test.. den senaste veckan har jag haft spänningar i mage och rygg (längst ner, som menstvärk) jag har halsbränna, huvudvärk, är satans trött hela tiden men kan inte sova om nätterna, ibland (ganska ofta) får jag som pirrningar genom hela magen, haft metallsmak i munnen två gånger som jag reflekterat över. Enligt mina beräkningar och alla sidor jag skrivit in på?s beräkningar så borde jag vara i vecka 4 (3+3) men vill inte ta ett digitalt test förrän om två dagar då man tidigast kan ta som som rekomenderar.. jag hoppas innerligt att jag är gravid!!! Blir bf i september i så fall, då går alla våra planer i lås och min längtan efter barn och efter alla dessa år med min älskade människa här hemma blir till verklighet. Vi blir en familj!!!! Ja, ni fattar, jag längtar! Läste denna tråd nu ikväll och av någon konstig anledning börja jag lipa av allt läsande... ja jag verkar ju ha en del symtom.. och om jag nu inte skulle vara gravid då vet jag inte vad.. men har en så stark magkänsla just nu! Är med i tråden så får vi se om några dagar när jag äntligen tagit testet om alla mina beräkningar är rätt.. någon som tagit testet i vecka 4 (3+5) och fått positivt? Tacksam för svar, vill ha nått att hoppas på ???? /bohuslänning och hallänning

Jag fick plus på äl+7 dvs 3+ ngt

Lycka till
  • mrsLina

Lägger till mig i listan.

BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet

2. LilacAm, 1:a barnet

3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet

6. Magneten1 1a barnet

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet

12.

13.

14.

15. Cheerful 1a barnet, ankmamma 1a barnet

16.Boggielo 3e barnet, Annnno 1a barnet

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30[/quote]

• mrsLina
    Löv1 skrev 2018-01-17 21:05:52 följande:

Okej, skönt att höra att det går upp och ned för dig med symptomen också. Man får väl egentligen vara glad för de dagar då det inte känns så mycket, för tids nog blir man ju varse om det. Hehe...

Smart! Vad roligt att du har det inbokat och att se fram emot! :)

Jag ska nog ringa mvc på måndag om jag fortfarande plussar då, så får jag också försöka boka in VUL så tidigt som det är möjligt. :)

Mina tankar är på utomkvedes, fick se ett foto på min kusins foster som var utomkvedes när jag var ca 15 år, och det har satt sig som en skräck i mitt huvud. :(

Hur menar du att du kunnat se bilder på ett foster som är utomkveds?

Utomkveds eller en extrautrerin graviditet upptäcks vanligen i v5-7 då embryot växer så pass mycket att det inte får plats i äggledaren där den satt sig. När den växer börjar de göra ont i ena sidan där den sitter och tillslut brister äggledaren om man inte hinner operera.

Den enda bilden din kusin kan ha haft av det är en äggledaren med ett embryo..
Svar på tråden BF September 2018