Inlägg från: Lisa1986 |Visa alla inlägg
  • Lisa1986

BF September 2018

Fyller på listan här, är 31 år och min sambo 33 år och vi bor i Stockholm.

BF SEPTEMBER 2018

1.

2.

3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet

6. Magneten1 1a barnet.

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90,

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

• Lisa1986
    Labolinan skrev 2017-12-30 19:58:17 följande:

Hej alla

Berättade för mannen när han kom hem från Thailand i onsdag att vi var gravid. Han vart glad.

I torsdagskväll började jag blöda och missfall konstaterades igår.

Är så ledsen och vill bara gråta hela tiden :(

Är ju 37 år så känner att jag kanske Inte kommer uppleva en graviditet igen?

Fler som är till åldern här?

Grattis alla ni till plusset!!

Är så glad för er skull.

Hej Labolina,

Jättetråkigt att höra och jag förstår att du är nedstämd även om jag inte kan föreställa mig hur det känns efter att precis ha känt lyckan. Men det visar ju åtminstone att det inte är omöjligt med en graviditet, jag tycker inte att du ska ge upp om det här verkligen är nåt du vill.

Vi finns ju alla här att prata av sig på!

Tack för att du fortfarande kan känna glädje för oss andra och så håller vi tummarna för att det går bra för oss alla i fortsättningen!

Stor kram!!
  • Lisa1986
    Nostalgity skrev 2018-04-09 11:45:01 följande:

Är det några som funderat på barnvagn ännu?

Här är vi i vecka 18, RUL nästa vecka på tisdag =)

Jag har redan bestämt mig för vilken vagn jag vill/ska ha. Det blir en Emmaljunga super viking - 18, med vita hjulsidor... Till den blir det en Emmaljunga carrycot supreme Grey, liggdel. När barnet sen behöver en sittvagn (liggdelen har en platta under madrassen som gör att man kan sätta barnet lite grann upp)... Men sen när barnet börjar bli 5-6 månader så blir de antingen seat Unit Grey sittdel eller en ny emmaljunga scooter 4s lounge - 18. Dessa delar och chassi är inte så dyrt, så det passar våra plånböcker! Vagnen och chassit kommer gå på ca 6,800:-... I dyraste laget men vi fick lite bidrag från oväntat håll till den hehe. Sen tillkommer ju adaptrar till bilbarnstol, åkpåsen etc.

Haft beg vagn till mina andra barn så jag vill verkligen ha en helt ny nu när det blir sista barnet och allt.

Var på loppis i helgen och köpte visst en bilbarnstol haha! Vi behöver två st, alt. En stol och två isofix baser... Då vi har två bilar.

Jag går in i vecka 20 idag med RUL imorgon, det är första barnet.

Så vi tänkte faktiskt gå och kika på vagnar efteråt, men det lutar åt en Emmaljunga NXT60 Outdoor.

Jag har klämt lite på den och den känns som en bra storlek då vi vill ha den både i stan och kunna packa ner den i båten. Ganska bra pris på den i jämförelse med en del andra vagnar.

Vad det gäller babyskydd behöver vi nog mer hjälp att se vad som får plats i bilen, då den inte är av den största modellen.

Sen tänkte vi nog titta på lite begagnat vad gäller säng och annat. Vi skulle behöva en liten spjälsäng gärna med hjul då vi än så länge bor i en tvåa och jobbar olika skift.
  • Lisa1986
    Nostalgity skrev 2018-04-12 06:57:51 följande:

Är lite dött här inne, inte alls som i början.... Även märkt att flera av er som var med i början har hoppat av =/

Hur går det för er med RUL? Någon som haft sitt än? Tog ni reda på kön? Något specifikt ni liksom önskat er?

Jag har mitt på tisdag! Väntar som ett barn på julafton. Vi vill gärna ha en son.

Jag hade mitt RUL i tisdags, och det framgick ganska tydligt att det var en pojk =) Han var lite envis med att vända på sig så som barnmorskan ville för att ta sina mått. Men efter lite skakande och bufflande så fick hon väl till det. Alla värden var jättebra och vi blev tillbakaflyttade ett par dagar till 31 aug, men jag försöker räkna med övertid eftersom det verkar vanligt.

Efteråt var vi och kikade på vagnar. Var ju så inställd på en Emmaljunga NXT60 men säljaren fick oss att titta på Bugaboo's nya modell Fox. Var det nåt jag sade innan så var det att vi inte ska ha nån Bugaboo. Så nu blir det till att fundera ordentligt på om det är värt några extra tusenlappar. Hon fick oss också att titta på Cybex Priam men den fastnade inte alls hos mig.

Sambon som absolut från början ville ha den billigaste på Blocket är plötsligt helomvänd och har ställt in sig på Bugaboon.
  • Lisa1986

Ja jag tycker värmen har varit hanterbar tills nu sista veckan då jag bara vill fly. Är i vecka 34 nu och ska på tillväxtultraljud på onsdag. Lillkillen ligger i tvärläge än så länge och är svårmätt. Vi får väl se hur det utvecklar sig..

• Lisa1986

Hej allihopa, är i vecka 40+2 idag och har just varit hos barnmorskan. Hon tyckte jag lät mer tungandad än vanligt och skickade mig till närakuten för att få någon att lyssna på mina lungor. Lite högt blodtryck hade jag också så det blir en till sån kontroll i veckan och sen blir det ultraljud och lottning till SWEPI-studien i slutet på veckan.

Det är mycket nu, tur att man slutat jobba!

Svar på tråden BF September 2018