Nostalgity skrev 2018-04-09 11:45:01 följande:
Är det några som funderat på barnvagn ännu?
Här är vi i vecka 18, RUL nästa vecka på tisdag =)
Jag har redan bestämt mig för vilken vagn jag vill/ska ha. Det blir en Emmaljunga super viking - 18, med vita hjulsidor... Till den blir det en Emmaljunga carrycot supreme Grey, liggdel. När barnet sen behöver en sittvagn (liggdelen har en platta under madrassen som gör att man kan sätta barnet lite grann upp)... Men sen när barnet börjar bli 5-6 månader så blir de antingen seat Unit Grey sittdel eller en ny emmaljunga scooter 4s lounge - 18. Dessa delar och chassi är inte så dyrt, så det passar våra plånböcker! Vagnen och chassit kommer gå på ca 6,800:-... I dyraste laget men vi fick lite bidrag från oväntat håll till den hehe. Sen tillkommer ju adaptrar till bilbarnstol, åkpåsen etc.
Haft beg vagn till mina andra barn så jag vill verkligen ha en helt ny nu när det blir sista barnet och allt.
Var på loppis i helgen och köpte visst en bilbarnstol haha! Vi behöver två st, alt. En stol och två isofix baser... Då vi har två bilar.
Jag går in i vecka 20 idag med RUL imorgon, det är första barnet.
Så vi tänkte faktiskt gå och kika på vagnar efteråt, men det lutar åt en Emmaljunga NXT60 Outdoor.
Jag har klämt lite på den och den känns som en bra storlek då vi vill ha den både i stan och kunna packa ner den i båten. Ganska bra pris på den i jämförelse med en del andra vagnar.
Vad det gäller babyskydd behöver vi nog mer hjälp att se vad som får plats i bilen, då den inte är av den största modellen.
Sen tänkte vi nog titta på lite begagnat vad gäller säng och annat. Vi skulle behöva en liten spjälsäng gärna med hjul då vi än så länge bor i en tvåa och jobbar olika skift.