Inlägg från: Hoothoot |Visa alla inlägg
  • Hoothoot

BF September 2018

På andra försöket lyckades vi :D Vilken perfekt julklapp vi fick såhär på juldagen, enligt appen NC är BF 5/9, bara hoppas det går vägen :) Hade inte alls förväntat mig ett plus idag då jag inte har några direkta symtomer, är på BIM +1 eller +2 :)

• Hoothoot
    Wictoria90 skrev 2017-12-27 15:07:24 följande:

Jag är väldigt törstig... dricker kopiösa mängder..

Mår lite illa på dagen men mår sjukt illa på kvällen. Och är mer trött än vanligt på eftermiddagar och kvällar.
  • Hoothoot

Bara jag som har testat såhär mycket fast det är så solklara plus? Jag vågar inte tro på att det är sant :p Känns bara så sjukt, att det faktiskt är min tur att bli mamma! :D

Och stort grattis till alla er andra som också plussat <3
  • Hoothoot
    Flansen skrev 2017-12-28 17:26:10 följande:

Samma här :'D på vilka dagar är dina testlagret tagna ca? :) stort grattis till dig också :D

Vilken tur ;)

3 av dom är tagna på BIM +1 och ett av dom BIM +2 :D
  • Hoothoot

BF SEPTEMBER 2018

1.

2.

3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet, Hoothoot 1 barnet

6. Magneten1 1a barnet.

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90,

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

• Hoothoot
    mjmp skrev 2018-01-02 09:40:03 följande:

Finns det något sätt att vara med i Facebook-gruppen UTAN att vänner ser att man är medlem?! ????

Ja eftersom gruppen är hemlig så ser ingen att du är med i den, därför du inte kan söka efter gruppen utan måste bli inbjuden :)
  • Hoothoot
    Nostalgity skrev 2018-01-10 14:44:48 följande:

Ni är 3-4st som lagt till er i listan efter mig. Men jag är inte med i listan ni lägger upp. Har de blivit nå fel eller är det min mobil som dummar sig??

Samma för mig. La in mig på listan förra veckan men orkar inte kopiera och lägga till mitt namn igen.
  • Hoothoot
    Sonaten skrev 2018-01-11 20:06:36 följande:

Hej, jag är ny i den här tråden. Bf 8 september. Tredje barnet.

Min man sa igår att det varit på nyheterna att man ska undvika alvedon när man är gravid. Jag har inte varit så noga med det tidigare graviditeter. Idag har jag huvudvärk och har inte tagit alvedon, men det är ju väldigt jobbigt att vara på jobbet då när man både är sömnig, illamående och har ont i huvudet.

Jag äter en antidepressiv medicin sedan flera år som jag åt under förra graviditeten också. Nu känner jag mig inte lika trygg längre med att det är riskfritt. Jag borde väl boka en läkartid men har inte kommit mig för.

Hur gör ni andra med alvedon? Andra mediciner?

Jag åt också antidepressiva men sorten jag åt var inte bra att kombinera med graviditet så jag har provat att sluta då det var en snäll sort att bara sluta med. Min läkare på psykiatrin sa att det finns antidepressiva som går att äta under graviditet så skulle jag inte klara mig utan fick jag höra av mig. För att om mamman inte mår bra är inte det heller bra för graviditeten och barnet.
  • Hoothoot
    beso skrev 2018-01-21 11:59:04 följande:

Va en tjej här som skrev att det bara ska vara första gången man blir smittad som ska vara farlig och om man haft katt i hela sitt liv så här man med största sannolikhet blivit smittad redan för länge sedan.

Om det stämmer så här jag haft katt i 36år..

Tack för varningen dock jag ska googla detta. Har tyvärr ingen annan som kan byta kattlådan till mig och min äldsta katt är 15år och jag har haft henne genom två graviditeter tidigare..

Min BM sa att jag inte får byta kattlådan och då har jag haft katt i många år. Så verkar inte spela någon roll hur länge du haft katt.
  • Hoothoot
    Elina22 skrev 2018-01-24 07:48:45 följande:

Idag gick jag in i vecka 8. Har inte alls mycket symtom, så börjar bli orolig. Det enda är väl egentligen att jag är tröttare än vanligt och liiite spända bröst. Hur känner ni andra i vecka 8?

Trött hela tiden, ömma bröst, känslig för lukter och illamående utan dess like! :(
Svar på tråden BF September 2018