BF September 2018
Hej! Jag plussade imorse!! :D enligt mina beräkningar är det bf 1september, det blir andra barnet.
Hej! Jag plussade imorse!! :D enligt mina beräkningar är det bf 1september, det blir andra barnet.
Grattis! Jag har också bf 1 september med andra barnet :)
Ja, det känns inte alls på samma sätt denna gången tycker jag. Mycket mer avslappnad. Hur gammal är din första? När ska du berätta för blivande storebror/storasyster?
Är de bågon som har några symtom än? :) jag själv känner inte så mkt bara trötthet o kissar typ jämt.
Börjar bli dags att fylla på den här tycker jag då fler anslutit sig
BF SEPTEMBER 2018
1.
2.
3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet
4. Fhkb (ts) 1a barnet
5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet
6. Magneten1 1a barnet.
7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90,
8. Erikasöder 1a barnet
9. Millannn 1a barnet
10. Evianna 3e barnet
11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
Jag har bf 1/9 :)
Haha va sjukt! ;D Ja detta luktsinne är både bra o dåligt ju! Men snacka om att det är svårt att byta kattlådan! Eller äta fisk..blää! Tål inte lukten alls! Ute reagerar jag på avgaser. Och nu fes min dotter..höll på kräkas! ;/
Jag måste fråga er. Jag har inte varit på något ul och kommer inte fara på något förrän v 18-20. Mest för att vi inte har råd (visst skulle vi kunna "ta oss råd" men kommer nog inte bli så).
Är det fler än jag som inte går på tidigt ul?
Känns som jag är ensam om det.
Jag är i v. 20+2 nu och jag känner sparkar varje dag. Även sambon kunde igår känna en liten buff ?? <3
Hej! Jag är i vecka 35 nu ( 34+4 ). Har sen igår ev. sedan i förrgår varit extremt lös i magen. Jag har normalt lite känslig mage men detta är extremt..... måste gå på toa typ 3-5 ggr om dagen (om inte mer), blir akut nödig och det hände även igår natt också. Har läst att det kan vara ett tecken på att förlossningen ska dra igång, har inget minne av att jag var dålig i magen innan förlossningen satte igång med dottern? Jag mår bra i övrigt så inge illamående eller liknande bara trötthet och värmeslag hehe.... vad tror ni? Har ganska kraftiga sammandragningar, det har jag dock haft i några veckor...
Kan tillägga att det har varit ovanligt mycket rörelser i magen dom senaste två dagarna.
Jag har samma som dig, så jag tror inte det behöver betyda något. Jag har haft såhär den senaste veckan.. Mina sammandragningar gör ont dessutom och jag har fått miniblödningar.
Bara räkna ner nu när de är mindre än 50 dagar kvar =D
Mina sammandragningar har gått från att bara kännas som en spänning i magen till att spänna ofta och obehagligt, typ var 5-10 minut emellanåt. Det spänner såååå hårt och hela magen verkligen trycker ihop sig som en fet tryckande korv som känns som att magen ska spricka? Haha dålig förklaeing... men har ni andra fått så med? Att det ökat?
Jag kliver in i v.33 på lördag. Jobbar fortfarande men får graviditetspenning om 2 veckor..... Funderar på att vara hemma och vila upp mig några dagar?
BF idag, dock inga som helst tecken på att en förlossning är på g snart.... Vill att det ska komma igång nu då jag har sååååå mkt krämpor, foglossning osv. Men dottern har varit jättesjuk och nu smittat oss så både jag o sambon är förkylda med jätte ont i halsen o hosta :(