Inlägg från: Jasminefjellberg |Visa alla inlägg
  • Jasminefjellberg

BF September 2018

Hej! Jag plussade imorse!! :D enligt mina beräkningar är det bf 1september, det blir andra barnet.

• Jasminefjellberg
    Idapou skrev 2017-12-25 23:38:39 följande:

Grattis! Jag har också bf 1 september med andra barnet :)

Tack detsamma! Va kul att vi är lika :)
  • Jasminefjellberg
    Idapou skrev 2017-12-26 10:11:06 följande:

Ja, det känns inte alls på samma sätt denna gången tycker jag. Mycket mer avslappnad. Hur gammal är din första? När ska du berätta för blivande storebror/storasyster?

Ja jag känner mig också mer avslappnad och bara flyter med. Nej hon är bara 1år och 10månader så hon förstår nog inte riktigt förens i slutet av graviditeten eller när den lille är här :)
  • Jasminefjellberg
    ida90 skrev 2017-12-27 14:53:06 följande:

Är de bågon som har några symtom än? :) jag själv känner inte så mkt bara trötthet o kissar typ jämt.

Jag har fått en slänga av rejäl trötthet, yrsel emellanåt och kissar mycket. Min mage är jätteuppblåst och har molvärk plus att jag typ blir "trött" i tjejmagen väldigt lätt?! Och brösten är väldigt ömma och har blivit fastare och lite illamående på morgnarna.. jag tycker jag har väldigt mycket symptom för att bara vara i v6 idag? Kommer inte ihåg hur det var med första barnet hehe....
  • Jasminefjellberg
    YourNOTsotypicalmommy skrev 2018-01-06 10:40:51 följande:

Börjar bli dags att fylla på den här tycker jag då fler anslutit sig

BF SEPTEMBER 2018 

1. 

2. 

3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet 

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet 

6. Magneten1 1a barnet. 

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90, 

8. Erikasöder 1a barnet 

9. Millannn 1a barnet 

10. Evianna 3e barnet 

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet

12. 

13. 

14. 

15. 

16. 

17. 

18. 

19. 

20. 

21. 

22. 

23. 

24. 

25. 

26. 

27. 

28.

29.

30.

Jag har bf 1/9 :)
  • Jasminefjellberg
    beso skrev 2018-01-20 20:01:14 följande:

Haha va sjukt! ;D Ja detta luktsinne är både bra o dåligt ju! Men snacka om att det är svårt att byta kattlådan! Eller äta fisk..blää! Tål inte lukten alls! Ute reagerar jag på avgaser. Och nu fes min dotter..höll på kräkas! ;/

Byt INTE kattlådan. Katters avföring innehåller bakterier som vi INTE ska få i oss när vi är gravida. Googla, du kommer hitta massor om det. Har själv katt och sambon fixar kattlådan nu, fick han göra första graviditeten också;)

Du kanske redan vet om det här men ifallatt du inte visste om det :)
  • Jasminefjellberg
    Challenge88 skrev 2018-02-20 20:00:00 följande:

Jag måste fråga er. Jag har inte varit på något ul och kommer inte fara på något förrän v 18-20. Mest för att vi inte har råd (visst skulle vi kunna "ta oss råd" men kommer nog inte bli så).

Är det fler än jag som inte går på tidigt ul?

Känns som jag är ensam om det.

Jag känner precis samma. Jag ska inte heller på ul förens det är rutinul, förra graviditeten gick vi bara på rul också. Mest nu för att det bara inte blir av då vi har fullt upp och jag är idag i vecka 14, 13+0 . Så det kommer gå fort till rul. Men man undrar ju om den lever där inne? Magen växer ju dock som den ska och ligger jag ner helt rak på rygg så har jag en bulle längst ner på magen :D så jag tror ju att allt är bra med den lilla
  • Jasminefjellberg

Hej! Jag är i vecka 35 nu ( 34+4 ). Har sen igår ev. sedan i förrgår varit extremt lös i magen. Jag har normalt lite känslig mage men detta är extremt..... måste gå på toa typ 3-5 ggr om dagen (om inte mer), blir akut nödig och det hände även igår natt också. Har läst att det kan vara ett tecken på att förlossningen ska dra igång, har inget minne av att jag var dålig i magen innan förlossningen satte igång med dottern? Jag mår bra i övrigt så inge illamående eller liknande bara trötthet och värmeslag hehe.... vad tror ni? Har ganska kraftiga sammandragningar, det har jag dock haft i några veckor...

• Jasminefjellberg
    Nostalgity skrev 2018-07-25 22:15:31 följande:

Jag har samma som dig, så jag tror inte det behöver betyda något. Jag har haft såhär den senaste veckan.. Mina sammandragningar gör ont dessutom och jag har fått miniblödningar.

Bara räkna ner nu när de är mindre än 50 dagar kvar =D

Okej, får ändå hoppas han vill titta ut dom närmsta veckorna ändå. Denna värmen är olidlig haha ;)
  • Jasminefjellberg
    Olinelilja skrev 2018-08-02 15:00:49 följande:

Mina sammandragningar har gått från att bara kännas som en spänning i magen till att spänna ofta och obehagligt, typ var 5-10 minut emellanåt. Det spänner såååå hårt och hela magen verkligen trycker ihop sig som en fet tryckande korv som känns som att magen ska spricka? Haha dålig förklaeing... men har ni andra fått så med? Att det ökat?

Jag kliver in i v.33 på lördag. Jobbar fortfarande men får graviditetspenning om 2 veckor..... Funderar på att vara hemma och vila upp mig några dagar?

Jag har också så, men mina sammandragningar har bötjat göra lite ont emellanåt (förvärkar), går in i v.37 på lördag. Men precis som du beskriver kläms hela magen ihop och det är jätte obehagligt haha!! Kommer inte ihåg att jag hade så starka sammandragningar med dottern?.. men jag tror att jag håller igång mer nu än med dottern, (första graviditeten = mer försiktig) :)
  • Jasminefjellberg

BF idag, dock inga som helst tecken på att en förlossning är på g snart.... Vill att det ska komma igång nu då jag har sååååå mkt krämpor, foglossning osv. Men dottern har varit jättesjuk och nu smittat oss så både jag o sambon är förkylda med jätte ont i halsen o hosta :(

Svar på tråden BF September 2018