Inlägg från: Pretorian IV |Visa alla inlägg
  • Pretorian IV

Feminism

Nej tack!

• Pretorian IV
    lillterror skrev 2017-12-26 09:09:58 följande:

Jag tycker självklart synd om alla (oavsett kön eller icke-kön, härkomst, ålder osv) som far illa, men då bryter man ner det till individnivå. Feminism för mig är att kvinnor som grupp ska få samma förutsättningar som män som grupp redan har.

Och på vilket sätt får kvinnor inte det idag?
  • Pretorian IV
    lillterror skrev 2017-12-26 10:07:44 följande:

Flertalet sätt men saker som löneskillnader kan väl knappast undgått någon? Det finns stora skillnader i hur man bemöter folk och vad man har för förväntningar utifrån personens kön osv.

Finns knappt några löneskillnader, det är en myt. Kvinnor och män på samma arbete får samma lön, det diffar på nån procent.

Vilka förväntningar tänker du på son skiljer.
  • Pretorian IV
    Anonym (anonym) skrev 2017-12-26 16:31:31 följande:

Män som spelar i lagsporter får lön så att de bara kan ägna sig åt sin idrott kvinnor får så lite ersättning så att de måste ha ett vanligt arbete 

Nu är jag tex damlandslaget i fotboll inte bättre än de bästa pojklagen i 16-17-årsåldern, det är en förklaring till att de får sämre lön, de är sämre fotbollsspelare helt enkelt.

Sen påverkar det såklart att kvinnor inte har lika stort idrottsintresse som män, där får kvinnor skylla sig själva faktiskt.
  • Pretorian IV
    Anonym (anonym) skrev 2017-12-26 19:05:52 följande:

Om man vill att vi ska ha kvinnliga idrottare som ska lyckas så bör förutsättningarna vara lika som för män dvs. kunna få lön för att enbart satsa på idrotten likt männen.De olika manliga idrottarna skulle knappast bli framgångsrika om de hade ett heltidsarbete och skötte träning på fritiden.

Nu får ju inte män nån lön dörren efter att de tränat och blivet så duktiga att de kan leva på det. Det är ju inte så att mediokra fotbollsspelare får lön för att kunna träna på heltid, ligger mycket jobb bakom innan man når dit.
  • Pretorian IV
    Anonym (Nja) skrev 2017-12-30 00:00:47 följande:

Eller så är det männen som INTE söker sig till omvårdnadsyrken. Dvs, inte jämställt.

Hur menar du då? Måste det vara 50% sökande till alla utbildningar för att det ska vara jämställt?
  • Pretorian IV
    Ohoj skrev 2017-12-30 17:03:06 följande:

Min man fick inte sitta kvar på sin plats på leklandet idag, för det kom ett gäng täckta kvinnor som sa att han inte fick sitta där för att han var man. Snäll som han är så flyttade han på sig. Fly förbannad blev jag då jag anser att han ägnat sig åt positiv särbehandling och samtidigt underordnat sig nån slags sharialag om kvinnor och mäns apartheid. Vissa radikalfeministen kan tro att detta är nåt bra, tvärtom så är det dåligt då kvinnor i dagens samhälle frivilligt underordnar sig män genom att undvika interaktion med densamma. Vi måste vara försiktiga med vad vi tror är feminism för rätt vad det är så barkar det åt helskotta

Ja, det där med integration verkar inte vara så intressant för en del...tragisk utveckling vi har i samhället.

Förstår inte varför feminister är så positiva till islam, det är ju så långt ifrån deras åsikter man kan komma.

Och det kommer bara att bli värre, dvs mer och mer eftergifter för islam.
  • Pretorian IV
    Anonym (Nja) skrev 2018-01-03 14:13:59 följande:

Nej, men vi kan ju inte veta att det faktum att så få män är omvårdande beror på att män är genetiskt programmerade till att inte vara omvårdande. Vi måste radera traditioner och gamla föreställningar kring kön för att ge alla chansen att verkligen välja själva, men skulle forskare uppdaga att biologi/arv/genetik har påverkan på könen så ska det hörsammas med.

Jag tror faktiskt de flesta väljer själva idag. Kvinnor och män är olika, det är bara så det är.

Att män i mycket högre grad håller på med tex "riskaktiviteter", tex fallskärmshoppning, mc-åkning, osv är ingen slump.

Det är betende som är mycket vanligare bland män än bland kvinnor, pga genetik.
  • Pretorian IV
    Anonym (Hi) skrev 2018-01-10 08:47:35 följande:

Är det? Mina inlägg brukar bli raderade om jag svarar kritiskt mot nån som kritiserar mig. Orkar aldrig anmäla själv för jag är inte lättkränkt men ofta räcker det med att skriva något som tar udden ur den andres inlägg för att hon (tror faktiskt bara kvinnor anmäler) ska anmäla och det plockas bort.

Ja, att argumentera med odiskutabel fakta är ett säkert sätt att bli varnad och avstängd på FL.

Bättre att använda käbsloargumentet, det ligger mer tiden.
Svar på tråden Feminism