Feminism
Nej tack!
Nej tack!
Jag tycker självklart synd om alla (oavsett kön eller icke-kön, härkomst, ålder osv) som far illa, men då bryter man ner det till individnivå. Feminism för mig är att kvinnor som grupp ska få samma förutsättningar som män som grupp redan har.
Flertalet sätt men saker som löneskillnader kan väl knappast undgått någon? Det finns stora skillnader i hur man bemöter folk och vad man har för förväntningar utifrån personens kön osv.
Män som spelar i lagsporter får lön så att de bara kan ägna sig åt sin idrott kvinnor får så lite ersättning så att de måste ha ett vanligt arbete
Om man vill att vi ska ha kvinnliga idrottare som ska lyckas så bör förutsättningarna vara lika som för män dvs. kunna få lön för att enbart satsa på idrotten likt männen.De olika manliga idrottarna skulle knappast bli framgångsrika om de hade ett heltidsarbete och skötte träning på fritiden.
Eller så är det männen som INTE söker sig till omvårdnadsyrken. Dvs, inte jämställt.
Min man fick inte sitta kvar på sin plats på leklandet idag, för det kom ett gäng täckta kvinnor som sa att han inte fick sitta där för att han var man. Snäll som han är så flyttade han på sig. Fly förbannad blev jag då jag anser att han ägnat sig åt positiv särbehandling och samtidigt underordnat sig nån slags sharialag om kvinnor och mäns apartheid. Vissa radikalfeministen kan tro att detta är nåt bra, tvärtom så är det dåligt då kvinnor i dagens samhälle frivilligt underordnar sig män genom att undvika interaktion med densamma. Vi måste vara försiktiga med vad vi tror är feminism för rätt vad det är så barkar det åt helskotta
Nej, men vi kan ju inte veta att det faktum att så få män är omvårdande beror på att män är genetiskt programmerade till att inte vara omvårdande. Vi måste radera traditioner och gamla föreställningar kring kön för att ge alla chansen att verkligen välja själva, men skulle forskare uppdaga att biologi/arv/genetik har påverkan på könen så ska det hörsammas med.
Är det? Mina inlägg brukar bli raderade om jag svarar kritiskt mot nån som kritiserar mig. Orkar aldrig anmäla själv för jag är inte lättkränkt men ofta räcker det med att skriva något som tar udden ur den andres inlägg för att hon (tror faktiskt bara kvinnor anmäler) ska anmäla och det plockas bort.