Inlägg från: Kusin Krakel |Visa alla inlägg
  • Kusin Krakel

Feminism

Ja, jag är för en aktiv strävan efter ett jämställt samhälle.

• Kusin Krakel
    Anonym (jag) skrev 2017-12-25 13:40:50 följande:

Och det går inte att göra utan att vara feminist?

Nu var ju frågan ja eller nej till feminism och jag svarar ja med denna motivering. Ja till feminism.

Feminism handlar om strävan efter ett jämställt samhälle och därför säger jag ja på ts fråga.

Man kan sträva efter ett jämställt samhälle utan att välja att definera sig som feminist av en eller annan anledning, men det var ju inte det ts frågade efter.
  • Kusin Krakel
    Anonym (Nja) skrev 2017-12-26 04:06:04 följande:

Vad gör du i din vardag för att nå det målet?

Liksom andra ideologiska frågor påverkar det de politiska val jag gör.

Yrkesmässigt arbetar jag också delvis med jämstälödhetsfrågor (exakt hur vill jag inte gå in på här eftersom jag vill upprätthålla en viss anonymitet på FL)

Dessutom påverkar ju det liksom andra idelogiska frågor vanliga vardagsval, hur jag lever mitt liv, tex barnuppfostran, hur jag bemöter män och kvinnor i vardagen (jag reflekterar mycket över vilka förväntningar jag eventuellt har på män och kvinnor utifrån kön) osv.

Men jag är inte en aktivist på något sätt, jag är för närvarande inte politiskt aktiv eller engagerad i npgon intresseförening. Jag ser mycket upp till de som är det, då det verkligen är något som behövs. Jag är inte aktiv i andra politiska frågor heller, tex jämlikhetsfrågor eller annat som jag står bakom rent ideologiskt. Jag är lite vanligt Svenssonloj för närvarande. Står naturlogtvis bakom vissa frågor och har en politoskt ideologi men kämpar inte aktivt, utan föehåller mig mer till ideologin i mitt vardagsliv, genom att jag röstar i politoska val osv.
Svar på tråden Feminism