Inlägg från: Anonym (mmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmm)

Sambo slänger ut mig pga kostvanor

Han fick nog ett litet utbrott. Men absolut är det allvarligt på flera sätt. Dels behöver du så klart ha en sund inställning till mat och om du nu känner att du har tappat lite så behöver du troligen hjälp av en expert. Då menar jag inte kostråd utan mer mentalt stöd i hur du ska hantera, ätstörningar handlar ju sällan om själva maten utan något annat ligger bakom vilket du så klart vet. Kontakta en psykolog eller liknande med kunskap om ätstörningar. Antar att du haft hjälp förr? 

Sen behöver ni ta tag i hur ni ska ha det mellan er. Det kan vara så att han bara blivit så himla trött på dina matproblem att han kanske inte orkar. Man kan tycka att han är taskig men samtidigt har han rätt till sina känslor lika väl som du har det. Ni behöver prata om det här, kanske via parterapi. Har ni bott tillsammans innan denna lägenhet eller är detta första gången? 
    Jag tycker inte det är schysst av honom att slänga ur sig att du måste flytta, om någon ska flytta behöver man resonera lite mer noggrant om när/var/hur och hur det i så fall påverkar relationen. 

Svar på tråden Sambo slänger ut mig pga kostvanor