Inlägg från: Akira Öken |Visa alla inlägg
  • Akira Öken
    wildflowers skrev 2017-12-20 21:52:33 följande:

Sjukskriva sig i en vecka. Det är ditt enda alternativ. Så gjorde jag...

Klart att det inte är det enda alternativet!
  • Akira Öken
    wildflowers skrev 2017-12-21 18:27:18 följande:

Jo tyvärr så är det.

Att du gjorde på ett visst sätt betyder inte att det är det enda möjliga. Du får inte sjukskriva dig om du inte är sjuk.

Alternativ är exempelvis att ta ledig eller ta ut några semesterdagar. Som jag har skrivit ovan kan man (i vissa kommuner) få hjälp från kommunen på flera olika sätt.
  • Akira Öken
    wildflowers skrev 2017-12-22 10:11:35 följande:

Men snälla nån haha "du får inte sjukskriva dig om du inte är sjuk" så vad är du för slags robot? Har du aldrig stannat hemma när du inte behövt i hela ditt liv? du behöver inte komma och moralpredika här. Man får inte hjälp av hemtjänsten det är krångligt och krokigt och ska mycket till. När det kommer till min mamma/barn gör jag vad som helst och lite till... alla arbetsgivare kanske inte beviljar ledighet så lätt. På mitt jobb finns ej möjlighet till detta

Jag försöker få dig att förstå att den lösningen du valde inte är den enda möjligheten. Kanske var det så för dig i din situation, men TS fråga handlar inte om hur just DU gjorde, utan om vilja möjligheter som finns.

Som svar på din fråga: Nej, jag har aldrig sjukskrivit mig utan att vara sjuk. Inte heller har jag stannar hemma från jobbet utan anledning.

Du skriver "haha" och kallar mig för robot. Vad är det för attityd? Om du är en vuxen människa borde du förstå att alla inte fungerar som du och gör andra val än de du väljer.
Svar på tråden Ta hand om sin mor efter operation